تبیان، دستیار زندگی
برتری استقلال با دستان رحمتى جمعه ??/?/?? چارچوب: هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ورزشگاه: شهید سلیمى كرمان تماشاگر: ? هزار نفر مس كرمان: صفر استقلال: یك گل: على انصاریان (??- پنالتى) كارت زرد: على انصاریان، على علیزاده، سعید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مس كرمان صفر- استقلال تهران یك

برتری استقلال با دستان رحمتى


جمعه ??/?/??

چارچوب: هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران

ورزشگاه: شهید سلیمى كرمان

تماشاگر: ? هزار نفر

مس كرمان: صفر

استقلال: یك

گل: على انصاریان (??- پنالتى)

كارت زرد: على انصاریان، على علیزاده، سعید لطفى و مرتضى هاشمى زاده (استقلال)

بابك حاتمى و صابر میرقربانى (مس كرمان)

داور: محسن قهرمانى

كمك داوران: حسن نوشه ور و محسن فریمانى

بهترین بازیكن میدان: سید مهدى رحمتى(استقلال)

اتفاق ویژه: از دست دادن ضربه پنالتى مس كرمان در دقیقه ?? توسط آدریانو آلوز

مس كرمان: عباس محمدى، حسین تلقینى، ابراهیم تقى پور، رسول میرطرقى، شاهین خیرى، على قربانى (على مولایى ??)، حمیدرضا شرفى (عبدالزهرا ??)، فرزاد حسین خانى، نیك سوزا، بابك حاتمى (صابر میرقربانى ??) و آدریانو آلوز

سرمربى: نادر دست نشان

استقلال تهران: سید مهدى رحمتى، على انصاریان، پیروز قربانى، امیرحسین صادقى، سعید لطفى، مهدى امیرآبادى، فرزاد مجیدى (علیرضا منصوریان ??)، آكوستنى گیلائورى، اصغر طالب نسب (مرتضى هاشمى زاده ??)، على علیزاده (مرتضى ابراهیمى ??) و سیاوش اكبرپور

سرمربى: عبدالصمد مرفاوى

تیم فوتبال استقلال تهران در دومین گام در لیگ برتر ششم بر تیم تازه وارد مس كرمان پیروز شد و دومین برد خود را دشت كرد. مدافع عنوان قهرمانى در حالى پاى به میدان كرمان گذاشت كه نسبت به بازى پرانتقاد مقابل ذوب آهن، ? تغییر را در تركیب خود داده بود تا بدین ترتیب طراوت و شادابى را به بازى خود بازگرداند. با این اوصاف اما شاگردان مرفاوى از فوتبال منظم و سراسر حمله فصل قبل فاصله زیادى داشتند و نا آشنا بودن با زمین حریف و میهمانى در این دیدار هم نمى توانست توجیهى براى خوب بازى نكردنشان باشد.

در طرف مقابل مس كرمان كه در بازى نخست خود، پاس مدعى را در تهران مغلوب كرده بود، به دنبال ثبت دومین شگفتى در زمین خود بود كه البته در راه رسیدن به این مهم كار سختى در پیش داشت. شاگردان دست نشان هم مثل استقلالى ها از وجود وحدت تاكتیكى و ارایه حركات تركیبى منظم محروم بودند و در بیشتر زمان بازى توپ ها را به راحتى از دست مى دادند. در تیم مس كرمان، آدریانو آلوز بازیكن شاخصى بود و مثل بازى این تیم مقابل پاس، مهره اى بود كه حرفى براى گفتن داشت. در نیمه نخست مسى ها دو، سه بار توسط آلوز روى دروازه استقلال خطرناك ظاهر شدند و استقلالى ها نیز در چند حركت نصفه و نیمه توپ هاى خوبى را توسط امیرآبادى، قربانى و اكبرپور هدر دادند.

در نیمه دوم نیز على رغم تعویض هاى زیاد در تركیب تیم ها فوتبال زیبا و دلچسبى را از سوى ? تیم ندیدیم و تنها سرعت حملات ? تیم مقدارى بر جذابیت هاى بازى افزوده بود. در بیشتر دقایق بازى توپ در پشت محوطه جریمه هر ? تیم رد و بدل مى شد و میانه میدان خالى از بازیكن بود. بازیكنان نیز در انجام كارهاى تاكتیكى عاجز بودند و در خیلى از مواقع تعداد پاس هاى سالم ? تیم حتى به عدد ? نمى رسید.

در واپسین دقایق بازى خطاى شاهین خیرى روى اكبرپور منجر به پنالتى براى استقلال شد و على انصاریان تك گل با ارزش استقلال را به ثمر رساند. ? دقیقه بعد در سمت مقابل رحمتى روى مهاجم مس خطا كرد كه ضربه پنالتى براى میزبان گرفته شد. موقعیت طلایى مسى ها در این دقیقه توسط آلوز خراب شد و رحمتى با حركت زیباى خود دروازه استقلال را نجات داد تا دومین ? امتیاز به حساب استقلال ریخته شود.


در حاشیه بازى مس و استقلال

استقبال وارونه از علیزاده

ایران ورزشى- استقلالى ها روز پنجشنبه ساعت ? در ورزشگاه سلیمى كرمان آخرین تمرین خود را قبل از بازى برگزار كردند. على علیزاده بازیكن استقلال كه در فصل نقل و انتقالات صحبت از پیوستنش به مس مطرح شده بود اما سرانجام آبى پوش شد. در تمرینات روز پنجشنبه تیمش در كرمان مقابل بى مهرى همشهریان خود قرار گرفت. كرمانى هاى حاضر در ورزشگاه هنگام تمرین استقلالى ها حسابى از خجالت علیزاده درآمدند!

تماشاگران تمرین استقلال با الفاظ ركیك و فحاشى علیزاده را خطاب قرار مى دادند به طورى كه جو تمرین براى مهاجم استقلال بسیار سنگین شده بود و از عكس العمل همشهرى هایش دلگیر شد.

همان طور كه پیش بینى مى شد دیدار مس- استقلال با هجوم تماشاگران كرمانى روبرو شد.

به همین خاطر كرمانى ها بلیت فروش این دیدار را از چند روز قبل در مؤسسات مالى كرمان پیش فروش كرده بودند تا روز بازى با مشكل ازدحام جمعیت مقابل ورزشگاه روبرو نشوند اما روز گذشته برخلاف تمهیدات مسؤولان باز هم شاهد هجوم هواداران مس به ورزشگاه سلیمى بودیم. كرمانى ها از ساعت هاى اولیه صبح به در ورزشگاه مراجعه كردند و اصرار داشتند تا وارد ورزشگاه شوند اما مسؤولان ورزشگاه تنها كسانى را كه قبلاً بلیت تهیه كرده بودند به ورزشگاه راه مى دادند.

هواداران به قدرى علاقه مند تماشاى این دیدار بودند كه با گریه خواستار ورود به ورزشگاه بودند اما ظرفیت سلیمى پر شده بود و طرفداران زیادى ناامید به خانه هاى خود بازگشتند.

یكى از مشكلات تماشاگران بازى دیروز مس كرمان- استقلال تهران گرماى شدید كرمان بود، گرماى هوا به قدرى زیاد شده بود كه مسؤولان ورزشگاه سلیمى به وسیله چند خودروى آتش نشانى روى تماشاگران آب پاشیدند تا جایگاه ها كمى خنك شود. تماشاگران دیروز از ساعات اولیه صبح در ورزشگاه حاضر شده بودند و تا زمان شروع بازى مجبور بودند گرماى هوا را تحمل كنند.

روز گذشته كرمانى ها در سمت راست ورزشگاه سلیمى جایگاهى براى تماشاگران استقلال مشخص كرده بودند كه حد و حدود آن با پلاكاردى تعیین شده بود اما دیروز تعداد هواداران استقلال كه به ورزشگاه آمده بودند بیشتر از ظرفیت جایگاه در نظر گرفته شده بود به همین خاطر تعدادى از تماشاگران استقلال را به ورزشگاه راه ندادند.

على علیزاده بازیكن كرمانى تیم استقلال با اینكه در آخرین تمرین تیمش در كرمان مورد بى مهرى تماشاگران قرار گرفته بود دیروز در شروع بازى با دسته گل هایى به طرف كرمانى ها رفت و به نوعى آنها را شرمنده خود كرد.

دیروز كرمانى ها براى آنكه ازدحام تماشاگران در ورزشگاه باعث وقوع حادثه ناگوارى نشود اجازه ندادند ظرفیت ورزشگاه شهید سلیمى به طور كامل پر شود. همچنین فرماندهى نیروى انتظامى استان كرمان ? ساعت قبل از شروع مسابقه براى نظارت بر مسائل امنیتى ورزشگاه به محل برگزارى مسابقه آمد.

در حالى كه از چند روز قبل در كرمان بلیت فروشى هاى دیدار استقلال تهران و مس كرمان شروع شده بود اما روز گذشته در این شهر بازار سیاهى تشكیل شده بود به طورى كه بلیت سفید این دیدار كه مخصوص تماشاگران معمولى بود از ? هزارتومان تا ?? هزارتومان فروش رفت و بلیت جایگاه با قیمت ?? هزارتومان فروخته مى شد.

محمود فكرى بازیكن استقلال تهران كه در مصدومیت به سر مى برد روز گذشته دیدار تیمش مقابل مس كرمان را از جایگاه ویژه پیگیرى مى كرد.

در حالى كه گفته مى شد على نظرى جویبارى از سمت سرپرستى تیم استقلال تهران استعفا داده است اما او روز گذشته تیمش را همراهى كرد و در موقع برگزارى مسابقه استقلال تهران و مس بازى را از روى نیمكت ذخیره ها دنبال كرد.

پس از اتمام بازى استقلال تهران - مس كرمان هواداران آبى پوشان پایتخت كه از برد تیمشان بسیار خوشحال بودند در ورزشگاه ماندند و استقلالى ها را تشویق مى كردند.


صمد مرفاوی: از مس انتظار نداشتیم !

سرمربی استقلال تهران گفت : شكست دادن مس برای تداوم حضور استقلال درجمع صدرنشینان اهمیت داشت.

صمد مرفاوی پس از برتری یك بر صفر تیمش در دیدار مقابل مس گفت: متاسفانه، بازی در نیمه‌ی نخست به علت هوای گرم و عدم آشنایی بازیكنان با چمن مصنوعی ورزشگاه، چندان دلچسب نبود؛اما، در نیمه‌ی دوم با بهتر شدن هوا، بازی زیباتری را شاهد بودیم.

وی افزود: تیم مس بسیار خوب بازی كرد و ما انتظار چنین بازی زیبا و روانی را از آنها نداشتیم. خوشحالم كه با از دست رفتن پنالتی آنها ما موفق به كسب 3 امتیاز این بازی شدیم و توانستیم گام بلندی را برای تداوم حضور در صدر جدول برداریم.

وی در مورد عدم استفاده از طالب‌لو در این دیدار نیزگفت: وی در شرایط روحی مناسبی قرار نداشت، در شرایطی كه رحمتی بسیار آماده بود.


سرمربی مس كرمان: از بازیكنانم راضی‌ام

نادر دست‌نشان گفت: مهدی رحمتی تنها عامل موفقیت استقلال در دیدار برابر مس بود.

سرمربی مس كرمان اظهار كرد: استقلال با حضور دروازه‌بان خوب خود توانست امروز برنده باشد. رحمتی با پنالتی كه در دو مرحله از تیم ما گرفت، بازی هوایی خوبی كه نشان داد و توپ‌های دقیقی كه ارسال كرد، سبب شد كه كار تیم ما مختل بشود.

وی افزود: به طور كلی من و طرفدارانم از بازی خوب تیم راضی هستیم. این بازی نشان داد كه ما به خودباوری كامل برای بازی در لیگ برتر رسیده‌ایم و می‌توانیم نود دقیقه پا به پای استقلال حركت كنیم. این شكست لطمه‌ای را به ما وارد نمی‌كند؛ ما در هفته‌های بعد نتیجه‌ی خوب را هم در كنار بازی خوبمان به دست می‌آوریم.

دست‌نشان در مورد پنالتی آلوز گفت: گمان می‌كردم با توجه به پنالتی كه هفته‌ی قبل، این بازیكن در بازی با پاس تبدیل به گل كرده‌ بود، بتواند در زدن این ضربه هم موفق باشد كه متاسفانه چنین نبود. از طرفی دو پنالتی زن دیگر تیم‌ ما یعنی شرفی و حاتمی هم در زمین حاضر نبودند و ما پنالتی را به آلوز دادیم.