تبیان، دستیار زندگی
احسان حدادی، فردا پرتاب می کند احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسك ایران و آسیا كه در قالب تیم منتخب این قاره در دهمین دوره‌ی مسابقات جام جهانی دوومیدانی حضور یافته, روز یكشنبه (فردا) به مصاف هشت حریف خود از كشورهای مختلف می‌رود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام‌جهانی دوومیدانی ـ آتن

احسان حدادی، فردا پرتاب می کند


احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسك ایران و آسیا كه در قالب تیم منتخب این قاره در دهمین دوره‌ی مسابقات جام جهانی دوومیدانی حضور یافته, روز یكشنبه (فردا) به مصاف هشت حریف خود از كشورهای مختلف می‌رود.

دهمین دوره‌ی مسابقات جام جهانی دوومیدانی از فردا (شنبه) به مدت دو روز در شهر آتن آغاز می‌شود و طی آن احسان حدادی، ركورددار پرتاب دیسك آسیا عصر روز یكشنبه به همراه هشت پرتابگر دیگر به رقابت می‌پردازد.

در رقابت‌های پرتاب دیسك جام جهانی، «احمد الغزالی» از كشور مصر به نمایندگی آفریقا با ركورد شخصی ‌33/65 متر، «جیسون تونكس» از كشور كانادا و به نمایندگی آمریكای شمالی با ركورد شخصی ‌88/67 متر، «ویرجیلیوس آلكنا» از مجارستان به نمایندگی از اروپا و با ركورد شخصی ‌88/73 متر، «اسكات مارتین» از كشور استرالیا به نمایندگی از قاره اقیانوسیه با ركورد شخصی ‌00/64 متر، «استفانو كونستاس» از كشور یونان به عنوان میزبان با ركورد شخصی ‌41/61 متر، «جان كلود رتل» از فرانسه به عنوان قهرمان دور قبل مسابقات و با ركورد ‌90/68 متر، یان والنز از آمریكا به عنوان تیم قهرمان مسابقات با ركورد ‌91/68 متر و پیسچالینكوف از روسیه به عنوان قهرمان دور قبل مسابقات و با ركورد ‌19/64 متر، حریفان احسان حدادی در رقابت روز یكشنبه هستند.

احسان حدادی نیز از ایران به عنوان نماینده‌ی آسیا دارای ركورد شخصی ‌25/65 متر است.

اما ‌9 پرتابگر برتر جهان در این رقابت به دنبال كسب ‌73 هزار دلار پاداش هستند.

قهرمان این مسابقه ‌30 هزار دلار، نفر دوم ‌15 هزار دلار و نفر سوم ده هزار دلار دریافت می‌كند. نفرات بعدی نیز به ترتیب هر كدام هفت، پنج، سه، دو و یك هزار دلار پاداش دریافت می‌كنند.

در دهمین دوره‌ی مسابقات جام‌جهانی دوومیدانی به طور كلی ‌309 ورزشكار از ‌61 كشور جهان حضور یافته‌اند.