تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی جبهه پایداری آرامش در فضای انتخابات را مهم و ضروری دانست و گفت: تخریب کاندیداها خیانت به مصالح کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید به کاندیداها تعرض داشته باشیم


سخنگوی جبهه پایداری آرامش در فضای انتخابات را مهم و ضروری دانست و گفت: تخریب کاندیداها خیانت به مصالح کشور است.

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز در یک نشستی خبری ضمن تبریک آغاز سال جدید گفت: جا دارد اتفاقی که دیروز در استان بوشهر رخ داد را به بازماندگان و مردم استان بوشهر تسلیت بگویم و امیدوارم مسئولان ذیربط رسیدگی به مردم این استان را در دستور کار قرار دهند.

باقری لنکرانی

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌هایی که مسئولیت خدمت‌رسانی به مردم را بر عهده دارند باید وظایف خود را به طور کامل و دقیق انجام دهند، افزود: دستگاه‌های امدادرسان نباید در فعالیت‌های خود از کاندیداهایی حمایت کنند و یا اعتبارات دستگاه‌های خود را خرج حمایت از کاندیدای خاص کنند. این اقدام خلاف شرع و انسانیت است.

سخنگوی جبهه پایداری اضافه کرد: معتقدم دستگاه‌های امدادرسان باید در چنین مصیبتی تمام توان خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم کنند، از این رو به سهم خود هدایایی که به ما برای انتخابات پیش‌رو داده شده بود را به این اتفاق (زلزله‌گان در استان بوشهر) تقدیم کردیم.

باقری‌لنکرانی خاطرنشان کرد: شنیدیم یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایام نوروز از بنرهای چند 10 میلیونی استفاده کرد که این خرج‌ها به هیچ‌وجه درست نیست، اسراف است و معتقدیم این خر‌ج‌ها باید در جاهای دیگر خرج شود.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آوینی و صیاد شیرازی افزود: این 2 شهید به انقلاب خدمت کردند. آوینی از جهت نقض مبانی سکولاریسم، آثار ماندگاری را به جا گذاشت. کسی این نقدها را نوشت که به خوبی با این مبانی آشنا بود؛ به همین جهت نقدآگاهانه‌ای را به مبانی سکولاریسم ارائه داد.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: صیاد شیرازی نیز در عرصه‌های سخت در خدمت امام و رهبری بود. البته وی نیز در جاهایی مورد بی‌مهری قرار گرفت اما دیدیم در برهه‌ای که کسی گمان نمی‌کرد راه شهادت باز باشد، صیاد شیرازی شهید شد.

باقری‌لنکرانی در بخش دیگری از این نشست خبری به اهمیت انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری امسال برگزار می‌شود، این انتخابات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: پیش از این عرض کرده بودیم که فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی کار درستی نیست چرا که فرصت خدمت‌رسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما ما در حال حاضر به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه بعد از تلاش برای حضور پرشور مردم در انتخابات باید به دنبال آرامش در فضای سیاسی کشور باشیم، تصریح کرد: هر حرکتی که به این آرامش کمک نکند، ناثواب است به همین جهت ما به همه کاندیداها احترام قائلیم و معتقدیم نباید تعرضی به کاندیداها داشته باشیم و این حرکت‌ها نیز حرکتی نادرست و خیانت‌آمیز است. ضمن آنکه معتقدیم می‌توانیم نقدهای خود را مطرح کنیم

وی بیان داشت: رهبری نیز فرمودند امسال سال حماسه‌سیاسی و اقتصادی است و ایشان حماسه‌ سیاسی را مقدم بر حماسه‌ اقتصادی ذکر فرمودند و مصداق حماسه‌سیاسی را انتخابات ذکر کردند.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: حماسه‌ سیاسی به دست مردم انقلابی و منتخب انقلابی قابل تحقق است. همچنین حماسه‌ سیاسی کار دیپلماتی یا کار آدم غیرشفاف و آدمی است که بین ظاهر و باطن آن تفاوتی وجود دارد نیست. کار آدمی است که با صداقت حرف بزند.

باقری لنکرانی

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه امروز اکثر کاندیداها از عدالت، توجه به حقوق مردم و پایبندی به اصول صحبت‌می‌کنند، افزود: این نشان می‌دهد که موج مشترکی بین کاندیداها وجود دارد و امیدواریم فضای انتخابات فضای همدلی باشد.

وی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است، بر این اساس همه گروه‌ها باید هدف اولیه خود را حضور گسترده مردم در انتخابات قرار دهند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه بعد از تلاش برای حضور پرشور مردم در انتخابات باید به دنبال آرامش در فضای سیاسی کشور باشیم، تصریح کرد: هر حرکتی که به این آرامش کمک نکند، ناثواب است به همین جهت ما به همه کاندیداها احترام قائلیم و معتقدیم نباید تعرضی به کاندیداها داشته باشیم و این حرکت‌ها نیز حرکتی نادرست و خیانت‌آمیز است. ضمن آنکه معتقدیم می‌توانیم نقدهای خود را مطرح کنیم.

باقری‌لنکرانی اضافه کرد: به جای اینکه به افراد بپردازیم، به نقد گفتمان‌ها می‌پردازیم و معتقدیم تخریب کاندیداها خیانت به مصالح کشور است.

وی خطاب به گروه‌ها و تشکل‌های فعال در عرصه انتخابات گفت: همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نیز باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند و به فکر آرامش در کشور باشند و کسی زمینه ساز ناآرامی در کشور نشود.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران مورد رصد خیلی‌ها است، اظهار داشت:‌ کسانی که جزو خانواده انقلاب هستند، باید با آرامش و بابصیرت حاضر شوند و از فرصت‌های که می‌تواند به اعتلای کشور کمک کند آن را تبدیل به فرصت‌های ضد آن نکنند.

بخش سیاست تبیان

منبع: تسنیم