تبیان، دستیار زندگی
استقلال در حالی رودرروی الهلال عربستان قرار گرفت كه در صورت پیروزی مقابل حریف سرشناس خود، جواز حضور در مرحله یك‌هشتم نهایی را به دست می آورد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال؛ پرسپولیس نشود


استقلال در حالی رودرروی الهلال عربستان قرار گرفت كه در صورت پیروزی مقابل حریف سرشناس خود، جواز حضور در مرحله یك‌هشتم نهایی را به دست می آورد. شاگردان قلعه‌نویی فصل جدید لیگ قهرمانان را با تساوی خارج از خانه مقابل الریان قطر شروع كرد و در گام دوم در تهران، العین امارات را شكست داد.
استقلال و الهلال

استقلالی‌ها كه با پیروزی مقابل نماینده فوتبال امارات، صدرنشین گروه D شده بودند، در روز سوم به ریاض سفر كردند و مقابل الهلال به 3 امتیاز باارزش رسیدند تا در پایان دور رفت جایگاه اولی خود را حفظ كنند. با توجه به اینكه الهلال در پایان 3 بازی اول، 3 امتیاز داشت و الریان یك امتیاز، استقلال اگر نتیجه بازی هفته قبل را تكرار می کرد در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی، صعودش را قطعی می کرد اما نباید فراموش كنیم كه تیم‌های ایرانی همیشه ثابت كرده‌اند میانه‌ای با صعودهای بدون دردسر ندارند. برای روشن شدن این موضوع لازم نیست خیلی به عقب برگردیم، همین سال پیش بود كه پرسپولیس دقیقا شرایطی مشابه امروز استقلال داشت. پرسپولیس دنیزلی فصل گذشته لیگ قهرمانان را با تساوی خارج از خانه مقابل الهلال عربستان آغاز و بعد از آن الشباب امارات را در تهران گلباران كرد. در سومین بازی پرسپولیس الغرافه را در قطر شكست داد تا 7 امتیازی شود و شانس اول صعود از گروه D به حساب بیاید. پرسپولیس دنیزلی همانند استقلال قلعه‌نویی، باید در دو بازی اول دور برگشت از حریفان خود میزبانی می‌كرد و همین مساله هواداران را به صعود حسابی امیدوار كرده بود. پرسپولیس در اولین بازی دور برگشت در آزادی به مصاف الغرافه رفت و مقابل این تیم تن به تساوی یك - یك داد. با این وجود این تیم امیدوار بود با شكست الهلال در تهران كار را یكسره كند اما قرمزپوشان در تهران به عربستانی‌ها باختند تا كارشان برای صعود به اما و اگر بكشد.

با توجه به اینكه الهلال در پایان 3 بازی اول، 3 امتیاز داشت  و الریان یك امتیاز، استقلال اگر نتیجه بازی هفته قبل را تكرار می کرد در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی، صعودش را قطعی می کرد اما نباید فراموش كنیم كه تیم‌های ایرانی همیشه ثابت كرده‌اند میانه‌ای با صعودهای بدون دردسر ندارند. برای روشن شدن این موضوع لازم نیست خیلی به عقب برگردیم، همین سال پیش بود كه پرسپولیس دقیقا شرایطی مشابه امروز استقلال داشت

پرسپولیسی كه جایگاه اول گروه را به الهلال تقدیم كرده بود، در بازی سوم دور برگشت الشباب را در امارات برد اما به عنوان تیم دوم صعود كرد تا در مرحله یك‌هشتم نهایی مهمان الاتحاد شود و در این مرحله با شكست در عربستان از لیگ قهرمانان خداحافظی كند.

به این نكته هم باید اشاره داشت كه سال گذشته در پایان دو رفت وضعیت پرسپولیس در گروه كمی بهتر از استقلال امسال بود. سال گذشته تیم دوم گروه پرسپولیس 3 امتیاز داشت اما در حال حاضر تیم دوم گروه استقلال 6 امتیازی است. به هرحال با توجه به این مساله اگر استقلال بخواهد روند سال گذشته پرسپولیس را تكرار كند، احتمال حذف این تیم كم نخواهد بود. باید دید شاگردان قلعه‌نویی و هواداران استقلال امسال صعودی بی‌دردسر را تجربه می‌كنند یا خیر!

بخش ورزشی تبیان