تبیان، دستیار زندگی
همه ما می دانیم ادواردو آنیلی بسیار بزرگ تر از تمام دارایی های پدرش بود. بزرگ تر از كارخانه فیات، بزرگ تر از ویلای بزرگ خانواده آنیلی و بزرگ تر از باشگاه فوتبال یوونتوس. ادوارد عزیزازهمه این دارایی ها، ارزشمندتراست، دارایی ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید آنیلی

همه ما می دانیم ادواردو آنیلی بسیار بزرگ تر از تمام دارایی های پدرش بود. بزرگ تر از كارخانه فیات، بزرگ تر از ویلای بزرگ خانواده آنیلی و بزرگ تر از باشگاه فوتبال یوونتوس.

ادوارد عزیزازهمه این دارایی ها، ارزشمندتراست، دارایی هایی كه هر كدام از آنها می تواند انسانها را وسوسه كند، اما شهید عزیزما هیچگاه وسوسه نشد. میان آن همه دنیا، آن مقدار وسوسه، و مظاهر فراوان مادی، فقط به حقیقت لبخند زد و آرام به دین راستین خداوند متعال ایمان آورد. خیلی آرام تر از اینكه خانواده متنفذش آشفته شوند.

او درمیان همهمه ای كه یوونتوس با پلاتینی، زیدان و دل پیه رو به پا كرد، بی سرو صدا و عاشقانه به كناری رفت. دور از هیاهو. او زمانی مدیرتیم فوتبال یونتوس بود، اوج شهرت و البته قدرت، اما دیری نپایید كه آمبرتو آنیلی؛ برادرزاده خود را كنار زد. او می گفت كه اگر یك مسلمان شیعه مدیر یوونتوس شود، حیثیت  اعتبار بزرگان تورین به خطر می افتد. پس ادوارد به كنار رفت و مسلمانی گزید و عاشقانه زندگی كرد و عاشقانه رفت.

امروز همه ما او را می شناسیم به نام شهید آنیلی.

شیعه؛ ادواردو آنیلی، پسرسناتور جیووانی آنیلی، از متنفذین و ثروتمندترین شخصیت های ایتالیا و اروپا، صاحب سابق باشگاه یوونتوس و چند شركت اقتصادی معتبر مثل: فیات،SKF و...

مسلمانی خود را با اعتقاد به وحدانیت خدا و محمد(ص) آخرین رسول الهی آغاز كرد، علی (ع) و یازده پسر او را هم به امامت خویش گرفت تا راهنمایی باشند در تاریكی شهر تورین برای او.

شیعه كه شد، مظلومیتش آغاز شد. آری، شیعه و مظلومیت عهد  اخوتشان را بر سر چاه بسته اند. جوانی به غایت زیبا در شهر تورین ایتالیا، پسر جیووانی معروف؛ با نگاه دل به آیات نورانی قرآن، مسلمانی برگزید.

در این راه و اعتقاد، تقیه هم نكرد، سرافراز" اشهد ان لا اله الا الله" را سر داد، به اشهد ان محمدا رسول الله اعتقاد یافت و عاقبت بر سر اشهد ان علی ولی الله جان داد، درست مثل مولایش.

در سفر به ایران، یك نگاه امام راحل (ره)، كفایت می كرد تا خاك وجود ادواردو تبدیل به گوهری شود كه شهادت در آن پرورش یابد.

شیعه، ادواردو آنیلی، شمع فروزانی خواهد شد برای جستجوگران هدایت در شهر تورین، نه ، ایتالیا هم نه، بلكه سراسر اروپا و همه تشنگان حق و حقیقت. شیعه، ادواردو آنیلی، شهید تورین ایتالیا، جوانی به هیبت مسیح، وقتی تولدی دوباره یافت، اسوه شد. " انی عبدالله" ؛ او به راستی بنده خدا بود، جوانی زیبا و دلفریب كه نور خداوند به یكباره در وجودش دمید و جانش را عاشقانه ستاند.

شیعه ادواردو آنیلی، یكی از هزاران مرد چشم آبی ایتالیا، عاشقانه برگزیده شد برای شهادت. روزگاری خواهد آمد كه مردان، در مصایب ما جان خواهند داد، این گفته معصوم است، و امروز ادواردو جان در طبق عاشقی گذارد برای آنچه كه آنان بدان" اعتقاد ویقین" می گفتند. ای برادر تو همه اندیشه ای.

نوشتن از مردی كه جوانی و سودای دنیوی خویش را به یكباره به كناری گذارده و به اندیشه ای جان داده كه بیش از 14 قرن ازآن می گذرد سخت است، بسیار. نوشتن از شهیدی كه در اوج مظلومتی جان داد تا گواهی باشد بر این اندیشه كه " شیعه" اول مظلوم عالم است، سخت است، بسیار. و سخت تر از آن اینكه" شیعه" اول مظلوم عالم است تا ابد.

نوشتن از جوانی به غایت زیبا، كه جام كوثر سركشید و تمام وجود علی شد، سخت است، بسیار. او از جامی نوشید كه " جان" تنها ثمنش بود. آری برادر، " قوت می ، بشكند ابریق را."