تبیان، دستیار زندگی
«تحقیقات نشان می دهد كه نسل جدید نسبت به پدران خود دیندارتر بوده و دلبستگی آنها به هویت ملی شان بیشتر است. به شكلی كه 87 درصد جوانان اگر كوچك ترین خطری حتی به بهانه هسته ای باشد حاضرند جان بدهند.» اینها بخشی از اطلاعاتی است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانان كپسولی از انرژی هستند


«تحقیقات نشان می دهد كه نسل جدید نسبت به پدران خود دیندارتر بوده و دلبستگی آنها به هویت ملی شان بیشتر است. به شكلی كه 87 درصد جوانان اگر كوچك ترین خطری حتی به بهانه هسته ای باشد حاضرند جان بدهند.» اینها بخشی از اطلاعاتی است كه سازمان ملی جوانان قرار است در قالب بروشورهایی طی هفته جوان كه از چهارشنبه گذشته شروع شده است در اختیار امامان جمعه و نشریات قرار دهد.

«حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی» دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان برنامه های این هفته را شرح داد. او گفت: «در تقویم سال بیش از 93 روز و هفته از روز ملی سرطان تا استكبار جهانی وجود دارد و موضوع جوان به اندازه سرطان مهم است. برای اینكه روز و هفته ای را به آن اختصاص دهیم.» او با بیان اینكه هفته جوان فرصتی مناسب برای مجریان و تصمیم گیران است كه جوانان را مهم ترین مسئله نظام می دانند گفت: «یكی از مشكلات ما وجود روزهای متعدد برای جوانان در تقویم همچون روز جهانی جوان 8 اردیبهشت كه پیشینه آن به ترویج مسیحیت می رسد، روز بین المللی جوان 12 آگوست كه مربوط به سازمان ملل متحد است و روز تولد حضرت علی اكبر(ع)  كه در مناسبت تقویمی روز ملی جوان نامگذاری شده است.»

«مهدوی» در ادامه صحبت های خود گفت كه طی چند سال گذشته نامگذاری روزهای هفته به یك كلیشه تبدیل شده است در نتیجه سازمان ملی جوانان برای روزهای هفته جوان نامی را مشخص نكرده است.

«روز چهارشنبه اولین روز هفته جوان بحث نمایشگاه های كتاب و عكس را در كشور داشتیم. روز دوم پنجشنبه با همكاری سازمان انتقال خون جوانان كشور برای اهدا خوان بسیج شدند و روز جمعه در سومین روز هفته جوان رئیس سازمان ملی جوانان در سخنرانی  قبل از خطبه های نماز جمعه در مورد موضوعات جوانان  و اقدامات انجام شده صحبت كرد. همچنین امامان جمعه نیز در طول این هفته و در روز نماز جمعه صحبت هایی را در موضوع جوانان داشته اند كه اطلاعاتی هم در قالب بروشورها در اختیار آنها قرار گرفته است.»

دبیر جشنواره در ادامه به برگزاری جشن هایی هم در هفته جوان اشاره كرد و گفت: « روز شنبه در چهارمین روز از هفته جوان جشن ملی با عنوان «جشن ملی جوان» در سالن حجاب كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شود. در این جشن بحث الگوسازی ازدواج های آسان و ساده را مدنظر داریم. از زوج های جوانی  كه با مهریه 14 سكه بهار آزادی ازدواج كرده اند دعوت كرده ایم كه در این جشن حضور داشته باشند. همه كسانی كه در این شرایط ازدواج كرده اند می توانند حضور پیدا كنند و ما میزبان آنها خواهیم بود و هدایایی را هم به آنها خواهیم داد.» قرار است در پنجمین روز هفته جوان همایش علمی جوانان و چشم انداز 20 ساله نظام برگزار شود. همچنین در روز های ششم و هفتم كه روز های پایانی هفته جوان است جوانان برتر و نمونه كشور به دیدار رهبر و رئیس جمهور بروند. مهدوی در مورد روش انتخاب این 200 جوان گفت: «در حال انتخاب جوانانی هستیم كه الگو باشند و بتوانند در عموم جوانان انگیزه ایجاد كنند. مثلا در یكی از روستاهای كردستان جوانی را پیدا كرده ایم كه علاوه بر ایجاد شغل برای خود كارگاهی را دارد كه 17 جوان دیگر هم در آن كار می كنند. در این انتخاب ما مجموعه ای از جوانان كشاورز تا انرژی هسته ای و تا جوانان خبری و ورزشی همگی حضور دارند و در این بین فقط به جوانان موفق در المپیادها و نفرات برتر كنكور نپرداختیم.» دبیر ستاد برگزاری هفته جوان در جلسه دیروز بار دیگر با اشاره به نگاه رنگین كمان گونه سازمان ملی جوانان به جوانان در آخرین صحبت های خود گفت: «اعتقاد نداریم كه جوانان از دست رفته اند. آنها كپسولی از استعداد و ظرفیت و انرژی هستند كه ما باید نیمه پر لیوان را ببینیم».