تبیان، دستیار زندگی
دوران عقد،‌ به خصوص برای دختر خانم ها و آقا پسرهای جوان علاوه بر اینكه دوران سرخوشی و شادی و نشاط است، زمانی برای در كنار هم بودن و هم را بهتر و بیشتر شناختر است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا اشارات نظر نامه رسان من و توست!


دوران عقد،‌ به خصوص برای دختر خانم ها و آقا پسرهای جوان علاوه بر اینكه دوران سرخوشی و شادی و نشاط است، زمانی برای در كنار هم بودن و هم را بهتر و بیشتر شناختر است. به همین دلیل است كه بسیاری از متخصصین امر ازدواج فلسفه وجودی دوران عقد را شناخت طرفین از یكدیگر معرفی كرده و آن را زمانی مناسب جهت كسب مهارت های لازم و ضروری زندگی مشترك می دانند.


ارتباط در دوران عقد

یكی از مهمترین مهارت های زندگی مشترك كه طرفین باید بدان توجه ویژه مبذول دارند برقراری ارتباط مناسب با یكدیگر است. بسیاری گمان می كنند كه منظور از برقراری ارتباط همانا ارتباط كلامی یا صحبت كردن با یكدیگر است. به همین دلیل اگر یكی از طرفین در دوره ای از زمان به هر دلیلی كم صحبت شود فرد دیگر گمان می كند كه رشته الفت و محبت میان آنها گسیخته است. همین امر باعث ایجاد فاصله و دوری در طرفین می شود.

از آنجایی كه خانم ها بسیار بیشتر از آقایان به رابطه كلامی با همسر توجه می كنند و آن را راهی مطمئن برای تخلیه روحی و روانی خود می دانند در چنین مواقعی كه ارتباط كلامی زن و مرد كم می شود بیشتر ضربه می خورند و گمان می كنند كه همسرشان همن ابتدای راه و در دوران نامزدی از آنها خسته شده و دیگر علاقه ای به او و شنیدن سخنانش ندارند. این مسئله برای خانم ها شكستی سخت و مهلك محسوب می شود.

در حالیكه ما هنوز نیاموخته ایم كه تنها راه برقراری ارتباط كلام یا سخن گفتن نیست. شاید گاه به دلیل برخی مسائل نامزدمان به درون لاك تنهایی خود فرو رود و علاقه ای به شنیدن سخنان و درد و دلهای ما نداشته باشد اما ما نیز می توانیم با توسل به برخی مهارتها این فاصله و دوری را كم كرده و فرد مقابل را كم كم به سمت خود كشیده و از لاك تنهایی اش خارج نماییم. استفاده از این مهارتها نه تنها باعث می شود كه فرد مقابل از حالت بی حوصلگی و حرف نزدن خارج شود بلكه باعث زنده شدن و بیشتر شدن عشق و علاقه فرد به نامزدش می گردد و نور امید را دلش چند برابر می گرداند.

از جمله راه‌های برقراری ارتباط غیرکلامی یا همان زبان بدن می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتباط چهره ای: یكی از مهم ترین راههای ارتباطی غیركلامی ارتباط چهره ای است. افراد می توانند از طریق رابطه چهره به چهره بسیاری از صحبت ها، احساسات و عواطف خود را به فرد مقابل منتقل نمایند. در این راستا حالت های صورت، نوع نگاه به فرد مقابل،‌ حالت های ابرو و ... همه و همه بهتر زا هر سخن دیگری قادرند با فرد مقابل صحبت كنند. مثلاً همانگونه كه نگاه عصبانی و خشم آلود منتقل كننده خشم و عصبانیت است نگاه پر محبت نیز نشاندهنده عشق و علاقه بسیار می باشد.

با سکوت میتوان احساسات متفاوت و متضاد زیادی را از عشق و محبت گرفته تا نفرت و دلخوری به فرد مقابل منتقل نمود. گاهی اوقات ده دقیقه سکوت کارآیی برابر با ساعت ‌ها بحث و مجادله دارد

تماس بدنی: گاهی اوقات بدون رد و بدل شدن کلمه ‌ای بین دو نفر و تنها با یک تماس بدنی جزئی مثل گرفتن دست یکدیگر می ‌توان ارتباط کامل و مثبتی برقرار کرد و از این طریق احساساتی همچون عشق، محبت و آرامش را به یکدیگر منتقل نمود.

سکوت: شاید بیراه نباشد اگر بگوییم سکوت قویترین نوع ارتباط است. با سکوت میتوان احساسات متفاوت و متضاد زیادی را از عشق و محبت گرفته تا نفرت و دلخوری به فرد مقابل منتقل نمود. گاهی اوقات ده دقیقه سکوت کارآیی برابر با ساعت ‌ها بحث و مجادله دارد.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.