تبیان، دستیار زندگی
بخش سیاست سایت تبیان، همزمان با آخرین روزهای ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم، در مقاله اینترنتی «مشایی یا نیکزاد..؟ » به تحلیل آخرین تحولات جبهه دولت در انتخابات امسال می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان و پیگیری کاندیداهای دولت در انتخابات ریاست جمهوری

کاندیداهای دولت در انتخابات

بخش سیاست سایت تبیان، همزمان با آخرین روزهای ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم، در مقاله اینترنتی «مشایی یا نیکزاد..؟ » به تحلیل آخرین تحولات جبهه دولت در انتخابات امسال می باشد.

به گزارش روابط عمومی، همیشه تعریف و تمجید های محمود احمدی نژاد از اسفندیار مشایی، نشان از آن داشت که مشایی فردی خاص در دولت می باشد. فردی که حاشیه های پیرامون او دولت را در فراز و نشیب های بسیاری در طی عمر دو دولت نهم و دهم وارد کرد.  اما این تعابیر و حاشیه ها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اذهان را بیش از پیش درگیر این موضوع کرد که دولت هم برای این انتخابات برنامه دارد. موضوعی که  با ادبیات مدل ایرانی پوتین -مدوفی احمدی  نژاد در رسانه ها مطرح شد و با شعار زنده باد بهار بر حجم تحلیل ها و گمانه زنی ها در اینباره افزوده شد. با اینکه دولتی ها این شعار را به امام زمان( علیه السلام) نسبت می دهند اما تحلیل گران آن را شعار انتخاباتی دولتی ها عنوان می کنند، و سخنانی چون اینکه سال 92 بهاری می شود از ملک زاده و یا تمجید محمود احمدی نژاد از مشایی در مراسم اعطای نشان فرهنگ به او و اینکه وی مشایی را مردی بهاری بهاری بهاری عنوان کرد سیل گمانه زنی ها را با حاشیه های بیشتری روبرو ساخت.

در بخشی از این مقاله تحلیلی آمده است: «با گذر از این مسائل و اینکه چه کسی گزینه دولت باشد، باید دید فردی که بخواهد با همین گروه دولتی، مشی کنونی را ادامه دهد می تواند ضعف های فعلی را جبران نماید؟ آیا اصلا ضعف هایی که منتقدان بدان اعتقاد دارند را دشمنی ورزی محسوب می کند یا برای جبران آن تلاش خواهد کرد؟.»

مقاله اینترنتی «مشایی یا نیکزاد..؟» به قلم امیر رضوانی به رشته تحریر درآمده است و در بخش سیاست سایت تبیان قرار دارد.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی