تبیان، دستیار زندگی
) توضیح: آنچه كه ملاحظه می فرمایید مقدمه ای است بر گفتگوی اختصاصی تبیان با وزیر محترم نفت كه به زودی و در روزهای آینده شاهد متن گفتگو خواهید بود. مقدمه : بنا به درخواستهای مكرر كاربران محترم تبیان مبنی بر فعال‌تر شدن موسسه در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی اختصاصی تبیان با وزیر نفت

( مقدم ه)

توضیح: آنچه كه ملاحظه می فرمایید مقدمه ای است بر گفتگوی اختصاصی تبیان با وزیر محترم نفت كه به زودی و در روزهای آینده شاهد متن گفتگو خواهید بود.


مقدمه :

بنا به درخواستهای مكرر كاربران محترم تبیان مبنی بر فعال‌تر شدن موسسه در امور سیاسی و اجتماعی بر آن شدیم تا در هفته دولت و از آنجا كه طبق قانون اساسی هر یك از وزرا موظفند پاسخگوی عملكرد دولت باشند رایزنی برای گرفتن وقت مصاحبه اختصاصی با یكی از وزرا را آغاز كنیم همانند شب عید برای بازاری‌ها، این ایام یعنی هفته دولت ، هم حسابی بازار دولتمردان داغ است و خیلی سخت می شود به آنها دسترسی پیدا كرد به هر حال از آن جایی كه در دولت نهم شعار عدالت محوری و مهرورزی و پاسخگویی جزو شعارهای اصلی محسوب می‌شود ما تلاش كردیم سراغ وزیری برویم كه آب و نان ما جوانها (!) به تلاشهای او بر می‌گردد.

حتماً شعار تبلیغاتی رئیس جمهور محترم را بیاد دارید كه عنوان كرده بود پول نفت را بر سرسفره‌های مردم می‌آوریم خلاصه عواملی كه گفتیم یك طرف و شناخت وزیر محترم نفت از تبیان و بازدید ایشان از نمایشگاه‌ پروژه‌های علمی دانش‌آموزی مدرسه اینترنتی تبیان و روی باز وی (برخلاف گفته بعضی از همكاران مطبوعاتی كه ایشان را یكی از وزرای اخمو و خشمگین معرفی می‌كنند) هم دلیلی دیگر شد تا در اولین فرصت دفتر جناب وزیر با درخواست مصاحبه اختصاصی سایت تبیان موافقت كند.

بله بعدازظهر سه‌شنبه هر چند كوتاه به اتفاق معاونت محترم اطلاع‌رسانی و عكاس زحمتكش مؤسسه برای مصاحبه به دفتر وزیر نفت جناب آقای مهندس وزیری هامانه ‌رفتیم. اما باور كنید اگر گذرتان به وزارتخانه مهم كشورمان جایی كه سرنوشت آینده من و شما و حتی فرزندان و نسل‌های بعد ما به عملكرد و كنترل و نظارت و تلاش بیشتر آن بر می‌گردد بیافتد اصلاً بوی نفت نمی‌آید اما یك حسی عجیبی پیدا خواهید كرد مثل من آنهم اینست كه انگار در یك ساختمان با ابهت و بزرگ اما قدیمی پا گذاشته بودید كه به قول كارشناسان طلای سیاه ایران زمین از آنجا نامی و شهره عام و خاص شده بود توی همین فكرها بودم كه وارد آسانسور شدیم و طبق هماهنگی به عمل آمده مستقیم رفتیم طبقه 15، طبقه‌ای كه از اول انقلاب تاكنون چندین وزیر را در خود دیده ناخودآگاه مطلب به اینجا رسید تا آمدم مرور كنم كه چه كسانی بر صدر این وزارت نشسته‌اند نتوانستم یادی از اولین وزیر نفت انقلاب شهید بزرگوار محمدرضا تندگویان نكنم یادش گرامی و روحش شاد.

مدت كوتاهی در اتاق انتظار منتظر شدیم تا آقای وزیر نمازشان تمام شود. با این توضیح از رئیس دفتر محترم وی كه گفت: آقای وزیر ساعت 15/20 باید در جلسه مشترك دولت و مجلس باشند حول و حوش ساعت 20/19 وارد اتاق نفتی وزیر محترم نفت شدیم از آن جهت نفتی كه وقتی وارد اتاق شدیم كاملاً فضا و دكور اتاقی قدمت، افتخار و عرق حاصل از نفت خیز بودن سرزمینمان ایران را كه از كودكی به بچه‌ها گفته‌ایم و آموخته‌ایم و مرور كرده‌ایم كه نفت سرمایه ما ایرانیان است باعث توجه جهانیان به ما شده احساس می‌شد با خود گفتم این همان جایی است كه مدیریت در آن ما ایرانیان را كانون توجه كرده است. عجب فضای آرام بخش و دلنشینی داشت. سید كاظم وزیری هامانه با روی گشاده به استقبال ما آمد و ضمن خوش آمدگویی بحث را آغاز كردیم.

جناب مجردی معاونت اطلاع‌رسانی تبیان ضمن تشكر از جناب وزیر بخاطر اختصاص وقت مصاحبه و تبریك ایام، طی مقدمه‌ای كوتاه از عملكرد و فعالیت تبیان به تشریح اهداف و برنامه‌ها پرداخت و به سؤالات زیاد كاربران كه در مقوله نفت و حواشی آن می‌باشد اشاره كرد ضمناً یك نسخه از گزارش مكتوب عملكرد مؤسسه تبیان در سال 84 را تقدیم وزیر نفت كردیم. بخاطر اینكه باور كنید كه برای شما و برای پاسداشت هفته دولت به نزد وزیر نفت رفته‌ایم و هم اینكه یه جوری كار روابط عمومی كرده باشم به عكاس عزیزمان گفتم تا با اجازه آقای وزیر پرچم رومیزی تبیان را برای ادای احترام شما كاربران و خانواده بزرگ تبیان روی میز قرار دهیم كه در عكسها و تصاویر این دیدار مشاهده خواهید كرد.

انگار دارد مقدمه من طولانی‌تر از متن گفتگوی صمیمانه با جناب مهندس وزیری ماهانه می‌شود بخاطر همین با ذكر 2 نكته یا به قول مداح‌ها 2 جمله بسم باشه یكی بخاطر اینكه وقت كم بود 3 مدل و نوع سؤال مطرح كردیم یكی سؤالات نفتی و تخصصی دومی سؤالات شخصی و سومی سؤالات مربوط به دولت و عملكرد آن و مناسب با ایام ، هر چند كه در همه آنها بعضی سؤالات شما عزیزان نیز گنجانده شده بود . دوم اینكه میز پركار و شلوغ جناب وزیر و كارتابل‌های پر و عكس دختر بچه خردسالی كه در تابلویی به روی میز كه گویا نوه ایشان بود بیش از همه چیز جلب توجه می‌كرد و می‌گفت ضمن پر كاری و درگیری كاری هم می‌توان به خانواده و سایر امور زندگی پرداخت قابل توجه آدمهایی كه امور زندگی و كاری خود را با هم مخلوط می‌كنند.

ما در این مصاحبه كاملاً دیدیم كه آقای مهندس سید كاظم وزیری هامانه نه تنها اخمو و خشن نیست بلكه با گذاشتن عكس نوه پسری‌اش در روی میز كارش و گشاده رویی كه ما در آخرین لحظات حر كتش به سمت جلسه دولت و مجلس در پاسخگویی به سؤالات دیدیم ایشان انسان منطقی و سخت كوشی به نظر می رسیدند. پس ضمن تبریك مجدد به مناسبت هفته دولت به دولتمردان و قدردانی از تلاش هایشان در یكسال اخیر به شما مردم خوب هم به خاطر داشتن چنین وزرای خدمتگزاری تبریك می گوییم.

امیدواریم آقای وزیر نفت و همكاران ایشان در دولت نهم موفق تر از پیش باشند.