تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از ما نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه در مورد شخصیت مان چه می‌گویند هستیم و به همین دلیل برای ارتقای شخصیت مان تلاش می‏کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه شخصیت فردی را ارتقاء دهیم؟

چگونه شخصیت فردی را ارتقا دهیم؟


بسیاری از ما نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه در مورد شخصیت مان چه می‌گویند هستیم و به همین دلیل برای ارتقای شخصیت مان تلاش می‏کنیم.


بسیاری از ما برای ارتقا بخشیدن به شخصیت‏مان تلاش زیادی می‌کنیم. دوست داریم که دیگران، ظاهر و لباس پوشیدن‏مان را تحسین کنند. شما دوست دارید دیگران را با طرز تفکر و طرز برقراری ارتباطی‏تان با آن‌ها، تحت تأثیر قرار دهید. بنابراین افرادی که در روابط خود و مهارت‌های ارتباطی شان اعتماد به‌نفس لازم را ندارند، برای بهتر شدن در آن و برقراری رابطه اجتماعی با دیگران، تلاش زیادی می‌کنند.

بسیار ی از ما نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه در مورد شخصیت مان چه می‌گویند هستیم. در ارتقای شخصیت مان، جنبه‌های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می‌توانیم روی آن‌ها تمرکز کنیم. گفته می‌شود که یک شخصیت تأثیرگذار و بانفوذ، از مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذهنی، فیزیکی، احساسی، معنوی و سلامت عمومی تشکیل می‌شود.

از نظر ظاهری جذاب باشید

خصوصیات ظاهری ما یکی از جنبه‌های شخصیت ماست. به این دلیل که ظاهر ما می‌تواند تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت درونی ما باشد. معمولاً با کمک ظاهر بیرونی است که می‌توانید در ابتدا روی دیگران تأثیر بگذارید. برای بهبود شخصیت تان، باید مطمئن شوید که ظاهرتان یا طرز لباس پوشیدن، مدل مو و ... به اندازه کافی جذاب باشد.

برای یاد گرفتن چیزهای جدید تردید نکنید. این کار افق دید شما را گسترده‌تر کرده و مهارت‌های کشف نشده‌ای را در شما تقویت می‌کند. به محیط اطراف تان علاقه‌مند شوید و به همه چیز توجه کنید.
لزوماً جذاب بودن به این معنی نیست که باید لباس‌های خیلی زرق و برق‌دار بپوشید یا موهایتان را تابلو درست کنید که نظر دیگران را جلب کنید. معنای آن این است که باید برحسب موقعیتی که می‌خواهید در آن ظاهر شوید، تمیز، مرتب، خوش‌فرم، و خوش‌لباس باشید.

همه افراد به سمت کسانی که مرتب و خوش‌لباس هستند جذب می‌شوند. وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید، مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی شانه زده باشید و ناخن‌هایتان مرتب باشد. هر روز دوش بگیرید تا همیشه شاداب به نظر برسید. قبل از بیرون آمدن از در، دوباره به خودتان در آینه نگاه کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید. برای سالم نگه داشتن بدن تان باید از آن مراقبت کنید. ورزش منظم باعث می‌شود از نظر جسمی فعال بمانید.

گستره دانش و اطلاعاتتان را افزایش دهید

برخوردهای روزانه ما با موقعیت‌های مختلف و انواع متفاوت آدم‌ها، عوامل مهمی در شکل‌گیری شخصیت ما هستند. باید تا می‌توانید تجربه کسب کنید. از طریق این تجربیات است که می‌فهمیم واقعاً که هستیم و در برخورد با موقعیت‌های غیر آشنا چطور رفتار می‌کنیم.

برای یاد گرفتن چیزهای جدید تردید نکنید. این کار افق دید شما را گسترده‌تر کرده و مهارت‌های کشف نشده‌ای را در شما تقویت می‌کند. به محیط اطراف تان علاقه‌مند شوید و به همه چیز توجه کنید.

چگونه شخصیت فردی را ارتقا دهیم؟

به آدم‌ها علاقه نشان دهید و بفهمید که چه خواسته‌هایی دارند. اولویت‌ها، علایق، اعتقادات و رفتارهای آن‌ها را کشف کنید. در مراسم‌های اجتماعی و گردهمایی‌ها شرکت کنید تا بتوانید با افراد جدیدی آشنا شوید. زیاد مسافرت کنید. مسافرت کردن، اطلاعات و تجربه شما را به شدت بالا می‌برد.

رفتار و شخصیتی دوست‌داشتنی داشته باشید

اگر می‌خواهید کاری کنید که دیگران دوست تان داشته باشند، باید اول یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید و دوست‌داشتنی باشید. وقتی یك شخصیت خوب برای خود ایجاد کردید، آدم‌ها خیلی راحت تحسین‌تان کرده و دوست تان خواهند داشت. به چیزهایی در مورد خودتان که دوست دارید و دوست ندارید فکر کنید. نقاط مثبت و منفی خود را یادداشت کنید. رفتار و منشی برای خود ایجاد کنید که دیگران را تحت تأثیر قرار دهد زیرا در ایجاد شخصیت تان، بسیار بیشتر از ظاهرتان تأثیرگذار خواهد بود.

بسیار مهم است که یاد بگیرید ضعف‌ها و نقص‌هایتان را بپذیرید و برای اصلاح آن‌ها تلاش کنید. هیچ‌وقت به خودتان نگویید که همین است که هستید و نمی‌توانید کاری برای درست کردن عیب‌هایتان بکنید. همیشه برای تغییر، فرصت هست.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: alihunter1

برگرفته از انجمن: اجتماعی

مطالب مرتبط:

رابطه شخصیت افراد با نحوه کار کردن

با این تست، شخصیت پنهانی‌تان را بشناسید

شخصیت خود و دیگران را چگونه بشناسیم؟

باور غلط در مورد شخصیت

از شخصیت سالم تا انسان کامل

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن