تبیان، دستیار زندگی
عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان به تشریح شرایط این ائتلاف برای پذیرش نامزدهای جدید پرداخت و گفت: ائتلاف پیشرفت پذیرای نامزدهای اصولگرایی است که حداقل ۱۰درصد در نظرسنجی‌ها رأی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرط پذیرش نامزدهای جدید در ائتلاف سه گانه


عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان به تشریح شرایط این ائتلاف برای پذیرش نامزدهای جدید پرداخت و گفت: ائتلاف پیشرفت پذیرای نامزدهای اصولگرایی است که حداقل 10درصد در نظرسنجی‌ها رأی دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل خانه ملت، غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه تفرقه، جدی ترین رقیب اصولگرایان است که با تعقل و تقوا می توان با آن مبازره کرد، گفت: اصولگرایان تلاش خواهند کرد که با تعقل و رعایت تقوای بیشتر، ازشکست اصولگرایان بوسیله تفرقه جلوگیری کنند.

حدادعادل

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مکانیزم نظرسنجی در وحدت اصولگرایان ادامه داد: بالاخره می توان دستگاهی که نظر سنجی آن تا حدودی قابل اعتماد باشد را یافت، اما باید همه به نتایج نظر سنجی تمکین کنند.

وی با بیان اینکه نظرسنجی و پذیرفتن نتیجه مباحثی متفاوت از یکدیگرند، ادامه داد: من به هر سازوکاری که در ائتلاف پیشرفت برای رسیدن به وحدت تصویب شود پایبند خواهم بود و نظر سنجی نیز می تواند یکی از آنها باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در صورت عدم استفاده از مکانیزم نظر سنجی، ممکن است اعضای این ائتلاف بین خود تصمیم بگیرند، افزود: تاکنون هیچ مکانیزمی نهایی نشده اما نظرسنجی موثر و مهم است.

وی با بیان اینکه مهم تمکین و پذیرش نتیجه نظر سنجی و عدم در پیش گرفتن تفرقه توسط اصولگرایان است تاکید کرد: بزرگترین دشمن اصولگرایان تفرقه است که باید از آن جلوگیری کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تصمیم نهایی در ائتلاف سه گانه قبل یا بعد از ثبت نام نامزدها گرفته می‌شود؟ گفت: این موضوع نیز از مسائل در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه نظرسنجی و پذیرفتن نتیجه مباحثی متفاوت از یکدیگرند، ادامه داد: من به هر سازوکاری که در ائتلاف پیشرفت برای رسیدن به وحدت تصویب شود پایبند خواهم بود و نظر سنجی نیز می تواند یکی از آنها باشد

حداد عادل درباره اظهارات اخیر محمد رضا باهنر مبنی بر اینکه ائتلاف سه نفره در را به روی دیگر نامزدهای اصولگرا بسته است، تصریح کرد: ائتلاف پذیرای اصولگرایانی است که در نظرسنجی ها رای قابل توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاندیداهای اصولگرا برای حضور در ائتلاف پیشرفت حداقل باید 10درصد رای را داشته باشند ادامه داد: برای مثال اگر 20کاندیدای اصولگرا با نیم یا 1 درصد رای وارد ائتلاف سه نفره شوند، رسیدن به وحدت سخت خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف سه ‌گانه در فکر پیوستن به ائتلاف 5 نفره است یا خیر؟ گفت: منتظر عکس این موضوع هستیم که اگر کسی در ائتلاف 5 نفره یا غیر از آن رای قابل توجهی داشت به ائتلاف 3 نفره بپیوندد.

بخش سیاست تبیان

منبع : فارس