تبیان، دستیار زندگی
بخش خانواده ایرانی سایت تبیان در مقاله اینترنتی «آموزش‌های سه نقطه در نوجوانی» به تشریح چگونگی آموزش مسائل جنسی در خانواده ها پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با تبیان:

دیگر والدین نگران مسائل جنسی نوجوانان خود نباشند

مسائل جنسی نوجوانان

بخش خانواده ایرانی سایت تبیان در مقاله اینترنتی «آموزش‌های سه نقطه در نوجوانی» به تشریح چگونگی آموزش مسائل جنسی در خانواده ها پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، بسیاری از والدین زمانیکه کودک آنان به دوران نوجوانی وارد می شوند یکی از دغدغه  و نگرانی آنان این است که چگونه باید در مورد مسائل جنسی با او صحبت کرد؟ و چه مطالبی را باید با او در میان بگذارم؟ آیا گفتگو با او در این زمینه موجب نمی شود تا پرده های حرمت میان ما و او از بین برود؟ و اصولاٌ تا چه حد مطلبی را باید برای او تشریح کرد؟

در پاسخ به این سئوالات باید گفت آموزش مسائل مربوط به امور جنسی نوجوانان به محیط خانه و خانوادگی هر فرد بستگی دارد.

خانواده، شخصیت، فرهنگ، اصول اعتقادی و روشهای تربیتی ،موجب تفاوتهای خانوادگی می شود. پاسخ گویی به سئوالات آنان نیز بستگی به سن نوجوانتان دارد و اینکه نوجوان شما از چه مقدار اطلاعات برخوردار است. پاسخ گویی به سئوالات نوجوان نه تنها از نگرانی شما می کاهد، بلکه راه گشایی خوبی برای تعلیم و تربیت صحیح آنان باشد. علاوه براین شما می توانید مطمئن باشید که مهمترین منبع اطلاعاتی برای نوجوان تان هستید که در وقت لزوم به سراغ شما می آید.

در بخشی از این مقاله آمده است: « بهتر آن است که آموزش مسائل جنسی از منزل و از زبان پدر و مادر که دلسوزترین فرد برای نوجوان باشد نه از زبان کسانی که ممکن است به روحیه نوجوان شما صدمه بزند.»

مقاله اینترنتی «آموزش‌های سه نقطه در نوجوانی» را زهرا خسروجردی تهیه کرده و در بخش خانواده ایرانی سایت تبیان قرار داده است.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی