تبیان، دستیار زندگی
حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک روز پنجشنبه نامزدیش برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را اعلام خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به زودی،اعلام نامزدی روحانی


حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک روز پنجشنبه نامزدیش برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را اعلام خواهد کرد.

روحانی

اکبر ترکان یکی از مشاوران وی در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه وی در نظر دارد در جمع دوستان و همکاران خود، رسما اعلام کاندیداتوری کند، گفت: جمعی از حامیان دکتر روحانی در سراسر کشور نیز  در این مراسم حضور خواهند داشت تا از این پس به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی ایشان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی از آغاز فعالیت جدی این عضو جامعه روحانیت مبارز برای حضور در رقابت”‹های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و با معرفی مرتضی بانک مسئول امور استان”‹های ستاد انتخاباتی روحانی، از تدوین برنامه منظمی برای سفرهای انتخاباتی وی سخن گفت.

ترکان در پاسخ به سوالی که به برنامه های روحانی برای ریاست جمهوری اشاره داشت، از تدوین برنامه ای جامع برآمده از سال ها تجربه وی در مصادر مختلف از نمایندگی مجلس گرفته تا دبیری شورای امنیت ملی یاد کرد و افزود: ایشان برنامه ای در صدها محور در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و سیاست داخلی، فرهنگ و جامعه دارند و از آنجا که مشکل اصلی کشور مباحث هسته ای است؛ برنامه مشخصی هم برای پیشبرد این امر تدوین کرده اند.

وی با بیان اینکه انشالله این برنامه به موقع ارائه خواهد شد، از اشاره به جزئیات آن خودداری کرده و تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که «محورهایی از این برنامه ها در سخنرانی اعلام نامزدی ایشان عنوان خواهد شد».

مشاور حسن روحانی همچنین از احتمال معرفی برخی از اعضای تیم و کابینه وی تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ابراز بی اطلاعی کرد.

وی از آغاز فعالیت جدی این عضو جامعه روحانیت مبارز برای حضور در رقابتهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و با معرفی مرتضی بانک مسئول امور استانهای ستاد انتخاباتی روحانی، از تدوین برنامه منظمی برای سفرهای انتخاباتی وی سخن گفت

ترکان در پاسخ به اینکه «آیا حلقه مشاوران حسن روحانی و یاران وی در تدوین برنامه هایش به دلیل فراجناحی بودن شخصیت وی، مرکب از چهره هایی از هر دو جناح بوده اند؟»، گفت: ایشان 8 سال دبیر شورای امنیت ملی در دولت آقای هاشمی بودند و هشت سال هم در دولت آقای خاتمی در این مسند حضور داشند. پس از آن هم که ریاست مرکز تحقیقات را بر عهده داشتند همواره معاونین و مشاورینی را برگزیدند که از یک سلیقه خاص سیاسی گزینش نشدند، بلکه افراد صاحب فکر و اندیشمند که در حوزه تخصصی خودشان سرآمد بودند را به مشورت گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت روحانی فراتر از این است که در قالب یک جناح خاص بگنجد؛ ادامه داد: به جزات می توانم بگویم که ایشان از معدود کسانی است که برای مسائل اساسی روز برنامه و راه حل فکر شده دارد.

سوال

بخش سیاست تبیان

منبع: خبرآنلاین