تبیان، دستیار زندگی
از جمله مزایای این سیستم عامل می توان به مواردی مانند دسترسی آسان به نرم افزارها، بازی های متنوع و اتصال آنلاین و راحت برای کنترل حساب های کاربری (ایمیل ها، دراپ باکس و ...) اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین استفاده از ویندوزفون 8


در مطالب قبل در مورد ویندوزفون 8 و یک سری از ویژگی های آن را برای شما ارائه دادیم. هدف از ارائه این مطلب آن است تا کاربر بتواند با شناخت کارایی های ویندوزفون 8 راحت تر با آن کار کند

از جمله مزایای این سیستم عامل می توان به مواردی مانند دسترسی آسان به نرم افزارها، بازی های متنوع و اتصال آنلاین و راحت برای کنترل حساب های کاربری (ایمیل ها، دراپ باکس و ...) اشاره کرد.

بهترین استفاده از ویندوزفون 8

دسترسی سریع به نرم افزارها و اپلیکیشن ها در ویندوزفون 8 به وسیله کاشی های آن که برگرفته از ویندوزفون 7 است امکان پذیر است. حال برای آن که شما بتوانید اپلیکیشن پر کاربرد خود را به این قسمت اضافه کنید می بایست با استفاده از گزینه Pin to start این کار را انجام دهید.

بهترین استفاده از ویندوزفون 8

همان گونه شما از طریق PC و یا لب تاپ خود می توانید به اینترنت متصل شوید و با دوستان و ... صحبت آنلاین داشته باشید، می توانید از طریق ویندوزفون 8 نیز این کار را انجام دهید چرا که این سیستم عامل ویژگی به نام اتاق ها و گروه ها را دارد که شما می توانید در آن به گفتگو بپردازید، به شماره ها و مخاطبین خود دسترسی داشته باشید و همچنین از آخرین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

زمانی که شما با سیستم خود در حال کار کردن هستید ممکن است با مشکلی مواجه شوید و یا این که سوالی برای شما پیش بیاید که نیاز داشته باشید کسی صفحه سیستم شما را ببیند در این حالت اگر کسی نتواند به شما پاسخ دهد می توانید از صفحه خود عکس گرفته و آن را به یک متخصص نشان دهید. این موضوع در ویندوزفون 8 نیز وجود دارد و شما می توانید از صفحه نمایش خود (اسکرین شات) عکس بگیرید. در صورتی که شما کلیدهای Start  و Power را با هم فشار دهید می توانید یک عکس از صفحه خود داشته باشید.

در ویندوزفون 8 دکمه هایی وجود دارند که علاوه بر کار معمولشان قادر به انجام نسک های دیگر هم هستند که در ظاهر قابل مشاهده نیستند.

دکمه Search نیز برای جستجو در مرورگر به کار می رود البته این نکته را در نظر بگیرید که این دکمه فعلا تنها بر روی مرورگر بینگ قابل استفاده است چرا که مایکروسافت اجازه استفاده از مرورگرهای دیگر را بر روی این سیستم عامل به کاربرانش نمی دهد

Back

به عنوان مثال کلید Back شما را به صفحه قبلی هدایت می کند اما از جمله کارهای دیگری که این کلید می تواند برای شما انجام دهد نشان دادن، لیستی از برنامه‌های در حال اجرا برای شماست و شما می‌توانید به سرعت بین این برنامه‌ها جا به جا شوید البته شما برای دیدن این لیست باید این کلید را فشار داده و برای مدت کوتاهی نگه دارید

Start

کلید Start نیز از این دست کلیدها به شمار می آید. دکمه Start موجب می شود تا شما در هر صفحه ای که قرار دارید، به صفحه شروع باز گردید. اگر شما این دکمه را هم برای مدت کوتاهی نگه دارید، برنامه تشخیص صدا اجرا خواهد شد.

Search

دکمه Search نیز برای جستجو در مرورگر به کار می رود البته این نکته را در نظر بگیرید که این دکمه فعلا تنها بر روی مرورگر بینگ قابل استفاده است چرا که مایکروسافت اجازه استفاده از مرورگرهای دیگر را بر روی این سیستم عامل به کاربرانش نمی دهد.

Lock Screen

در بسیاری از سیستم ها این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهند تا بتواند سیستم خود را قفل کند تا اجازه دسترسی به هر کسی را ندهد. در ویندوزفون 8 شما با مراجعه به قسمت Setting و انتخاب گزینه Lock Screen می توانید تلفن خود را قفل کنید.

کار کردن با ابزار و وسایلی که سخت افزار قوی دارند و یا این که کاربر استفاده زیادی از آن دارد موجب می شود کاربر همیشه نگران تمام شدن باتری تلفن خود باشد. برای این که بتوان عمر باتری را افزایش داد و یا این که استفاده بهینه از آن داشت در ویندوزفون 8 به قسمت Setting رفته و گزینه Battery Saver را انتخاب کنید. در صورتی که نیاز به تنظیمات بیشتری داشتید می توانید به بخش advanced مراجعه کنید.

همچنین شما برای کاهش مصرف باتری خود می توانید میزان نور صفحه نمایش را نیز تغییر دهید. برای این کار به بخش settings  رفته و گزینه brightness را برگزینید.

بهترین استفاده از ویندوزفون 8

اگر به تازگی تلفنی با سیستم عامل ویندوزفون 8 خریده اید و به شماره های خود در گوشی قبلیتان نیاز دارید نگران وقت گیر بودن و یا از دست دادن اطلاعات خود در حین جابه جایی نباشید چرا که مایکروسافت در این سیستم عامل قابلیتی قرار داده است که شما می توانید مخاطبین خود را از طریق سرویس های ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی وارد کنید.

اگر برنامه های کاربردی زیادی مورد استفاده شما است و می خواهید همه آن ها مانند کاشی های کنار هم داشته باشید می توانید اندازه کاشی ها را تغییر دهید. برای این کار کاشی مورد نظر خود را آنقدر نگه دارید تا گزینه تغییر سایز برای شما نمایش داده شود.

بهترین استفاده از ویندوزفون 8

دانستن این نکات و ویژگی ها به کاربرد راحت تر و سریع تر کاربر کمک شایانی می کند.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

12 Must-Know Tricks for Windows Phone 8 Users

What's new in Windows Phone 8" by Peter Bright "

techcrunch