تبیان، دستیار زندگی
حزب الله : صبر ما هم حدی دارد معاون دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد حزب الله در برابر نقض مكرر قطعنامه 1701 از سوی اسرائیل، خویشتنداری می كند، اما این صبر و حوصله هم حد و مرزی دارد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «شین هوا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقض مكرر آتش بس توسط رژیم صهیونیستی

حزب الله : صبر ما هم حدی دارد

معاون دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد حزب الله در برابر نقض مكرر قطعنامه 1701 از سوی اسرائیل، خویشتنداری می كند، اما این صبر و حوصله هم حد و مرزی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، «شیخ نعیم قاسم» اظهار داشت: حزب الله به آتش بس و توقف حملات پای بند است اما با فریبكاری های اسرائیل درباره قطعنامه 1701 موافق نیست.

وی از جامعه جهانی خواست تا اسرائیل را به دلیل نقض مكرر قطعنامه 1701 مجازات كند چرا كه در این میان حزب الله تنها خویشتنداری می كند، بدون آن كه بخواهد همگام با اقدامات خصمانه اسرائیل حركت كند.

قاسم با اشاره به مسئله خلع سلاح حزب الله گفت: مسئله سلاح مقاومت مسئله ای داخلی است و قطعنامه اخیر شورای امنیت ارتباطی با آن ندارد. گفتنی است یك مسئول بلندپایه لبنانی هدف از یورش های مكرر ارتش رژیم صهیونیستی به خاك لبنان را ایجاد زمینه ای برای فرار مزدوران و جاسوسان این رژیم از لبنان دانست.


نصرالله ارتش اسرائیل را به خفت كشاند

روزنامه سوئیسی «باسلر سایتونگ» در مقاله ای نوشت: اسرائیل از این كه سیدحسن نصرالله را به قتل برساند لحظه ای درنگ نخواهد كرد زیرا این كار از یك انتقامجویی ساده برای اسرائیل بالاتر است،

چرا كه وی ارتش اسرائیل را به خفت كشاند

و اینك به قهرمان جهان عرب و حتی جهان اسلام تبدیل شده است.

به نوشته این روزنامه، امروز هم شیعیان و هم سنی ها عكس وی را به عنوان پیروز جنگ بالا می برند و او را همردیف «جمال عبدالناصر» رهبر سابق مصر و یا امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران مقایسه می كنند.

این روزنامه سوئیسی به پذیرش نصرالله از سوی سران عرب پرداخته و در ادامه نوشت: مهم آن است كه دیگر رهبران جهان عرب و جهان اسلام نیز او را به عنوان قهرمان به رسمیت بشناسند و این یك واقعیت است كه خفتی كه نصرالله بر ارتش اسرائیل وارد كرد موضوعی است كه تاكنون هیچیك از سران عرب نتوانسته اند به چنین موقعیتی دست یابند.

گفتنی است ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی كویت طی روزهای اخیر خودروهایی كه در آن عكس «سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان و یا پرچم این حزب نصب شده بود، توقیف كردند!


نمی توان حزب الله را با زور خلع سلاح كرد

كوفی عنان دبیركل سازمان ملل متحد اعلام كرد كه نمی توان حزب الله را با زور خلع سلاح كرد.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از شبكه تلویزیونی سی ان ان عنان تصریح كرد خلع سلاح حزب الله نیاز به راه حلی سیاسی دارد.

دبیركل سازمان ملل همچنین گفت: نیروهای سازمان ملل متحد هرگز برای خلع سلاح حزب الله لبنان عازم این كشور نمی شوند.