تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور در جریان افتتاح مجتمع آب سنگین اراک گفت "ملت ایران صلح طلب است اما زیر بار زور نمی رود" آمریکا در واکنشی ضعیف به افتتاح مجتمع آب سنگین اراک می گوید این اقدام در جلسه شورای امنیت در روز پنجشنبه 31 اوت، 9 شهریور مو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا: آب سنگین اراک به پرونده ایران افزوده می شود


رئیس جمهور در جریان افتتاح مجتمع آب سنگین اراک گفت "ملت ایران صلح طلب است اما زیر بار زور نمی رود"

آمریکا در واکنشی ضعیف به افتتاح مجتمع آب سنگین اراک می گوید این اقدام در جلسه شورای امنیت در روز پنجشنبه 31 اوت، 9 شهریور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دانا پرینو یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت آمریکا منتظر جلسه شورای امنیت است و از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

ظاهرا مقامات آمریکا از این اقدام ایران شوکه شده اند و انتظار نداشتند در چنین شرایطی شاهد عکس العمل کاملا معکوس ایران در برابر قطعنامه شورای امنیت باشند.

مجتمع آب سنگین اراک روز شنبه 26 اوت در آستانه ضرب الاجل شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعلیق غنی سازی هسته ای در ایران به وسیله دکتر احمدی نژاد رییس جمهور محترم افتتاح شد.

آقای احمدی نژاد در جریان افتتاح مجتمع آب سنگین اراک گفت ایران برای "هیچ کشوری" تهدید محسوب نمی شود، حتی برای اسرائیل.

او گفت: "ما به كشورهای غربی می‌ گوییم برای خود درد سر و زحمت درست نكنند."

بر اساس قطعنامه 1696 شورای امنیت سازمان ملل متحد اگر ایران تا پایان ماه اوت غنی سازی اورانیوم را متوقف نکند با اقدام شورا علیه خود مواجه خواهد شد، اقدامی که می تواند شامل تحریم های اقتصادی باشد.

آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی می گوید ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، اما آقای احمدی نژاد همزمان با بهره برداری از تاسیسات آب سنگین - که می تواند مصارف بسیاری از جمله مصارف دارویی داشته باشد - گفته است"در دكترین دفاعی ایران سلاح هسته ای هیچ جایگاهی ندارد."