تبیان، دستیار زندگی
محمد علی فیاض‌بخش در سال 1326 در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان خسروی و تحصیلات متوسطه را در كنار دروس حوزوی شامل جامع‌المقدمات و ادبیات عربی فرا گرفت و خدمت سربازی‌اش را در تفرش و رودبار به پایان برد. شهید فیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش


زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

محمد علی

فیاض‌بخش  در سال 1316 در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان خسروی و تحصیلات متوسطه را در كنار دروس حوزوی شامل جامع‌المقدمات و ادبیات عربی فرا گرفت و خدمت سربازی‌اش را در تفرش و رودبار به پایان برد.

شهید فیاض‌بخش از دانشگاه تهران مدرك پزشكی گرفت و دوره تخصصی جراحی را در بیمارستان سینا به پایان رساند.

دکتر

فیاض بخش ، موسس انجمن امدادگران امام خمینی(ره) بود. این شهید آسایشگاه معلولان انقلاب را با همكاری انجمن امدادگران امام (ره) و كمیته امداد، زیر نظر بنیاد شهید راه‌اندازی كرد.

طبابت و ویزیت رایگان به مدت 4 سال، تاسیس كلینیك سلمان فارسی با همكاری شهید دكتر لواسانی،‌ آموزش كمك‌های اولیه پزشكی برای خدمت به مجروحان و معلولان انقلاب از دیگر فعالیتهای این شهید بزرگوار بود. وی سپس به عنوان مدیركل توانبخشی در وزارت بهداری مشغول به كار شد.

زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

پیشنهاد لایحه سازمان بهزیستی كشور و پیگیری برای تاسیس چنین سازمانی جدا از وزارتخانه بهداشت از اقدامات دیگر این شهید بود. محمد علی فیاض‌بخش دركابینه شهید رجایی، به عنوان وزیر مشاور و سرپرست بهزیستی خدمت می‌كرد.

زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

دكتر فیاض‌بخش، شامگاه هفتم تیر 1360 در حزب جمهوی اسلامی براثر انفجار بمب به شهادت رسید.

از این شهید مخلص و بزرگوار، چهار فرزند ( 2 پسر و 2 دختر) به یادگار مانده است.

منبع :WWW.SHOHADA.GOV.IR