تبیان، دستیار زندگی
20 خرداد ماه 1382 جوانهای 80 سال پیش ماه تابان، دختر جوانی است كه در ایل بختیاری بزرگ شده و از سال ها پیش به علت مفقود شدن پدر و مرگ مادرش، نزد پدربزرگش، حیدرخان كه رئیس ایل بختیاری است زندگی می كند. زندگی در ایل، ماه تابان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 20 خرداد ماه 1382

جوانهای 80 سال پیش

ماه تابان، دختر جوانی است كه در ایل بختیاری بزرگ شده و از سال ها پیش به علت مفقود شدن پدر و مرگ مادرش، نزد پدربزرگش، حیدرخان كه رئیس ایل بختیاری است زندگی می كند. زندگی در ایل، ماه تابان را دختری متكی به نفس بار آورده است. ماجرا از جایی آغاز می شود كه عطاء الدوله، پدربزرگ مادری ماه تابان پیكی را به دنبال او می فرستد تا به تهران برود.

ماه تابان كه همیشه آرزو داشت از سرنوشت پدرش آگاه شود، این موقعیت را فرصت مناسبی می داند و با وجود مخالفت حیدرخان به تهران می رود، اما حضور او در خانه اشرافی عطاء الدوله به مذاق دیگر ساكنان خانه خوش نمی آید و به دنبال آن ، حوادثی عجیب و باورنكردنی برای ماه تابان روی می دهد و ...

لادن  مستوفی، بازیگر نقش دكتر حنانه در سریال «دوران سركشی» در این سریال جدید با نام «خانه ای در تاریكی» بازی می كند و ایفاگر نقش ماه تابان است .

خانه ای در تاریكی، بازیگران مطرح زیادی دارد كه از میان آنها می توان به محمد علی كشاورز، محمود پاك نیت، ثریا قاسمی، فرهاد اصلانی، فخری خوروش، سیما تیرانداز، محرم زینال زاده و ... اشاره كرد.

گروه سازنده ی این سریال، همان گروه سازنده سریال های «پس از باران» و «جوانی» هستند كه سریالشان را در 30 قسمت 40 دقیقه ای برای پخش از شبكه 3 آماده می كنند. اكنون این سریال در خانه های قدیمی شهرستان كاشان به روش دی وی كم  تصویربرداری می شود.