تبیان، دستیار زندگی
امروز فوتبال ایران در جام حذفی شاهد یک بازی حساس خواهد بود. پرسپولیس در رشت مهمان داماش گیلان است تا برنده این دیدار به فینال راه یابد. فینالی که یک سوی آن با سپاهان است. سپاهانی که در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی در یک بازی نفسگیر با ضربات پنالتی از سد است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس –داماش و یک دنیا حاشیه


امروز فوتبال ایران در جام حذفی شاهد یک بازی حساس خواهد بود. پرسپولیس در رشت مهمان داماش گیلان است تا برنده این دیدار به فینال راه یابد. فینالی که یک سوی آن با سپاهان است. سپاهانی که در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی در یک بازی نفسگیر با ضربات پنالتی از سد استقلال میزبان گذشت.

داماش و پرسپولیس

بازی امروز در رشت برای قرمزهای پایتخت از حساسیت زیادی برخوردار است. اینان که با بریز و بپاش فراوان به خیال خود تیم کهکشانی ساختند در لیگ آنقدر بد نتیجه گرفتند که سرشان را هم بالا نمی کنند. پرسپولیس برای جبران مافات راهی جز فتح جام حذفی ندارد. البته باید قرمزها را در جام حذفی تیمی بدشانس معرفی کرد. تیمی که در قرعه کشی های میزبانی یک بازنده تمام عیار بود. آنها بعد از مهمانی در اصفهان در برابر داماش هم مهمانی را تجربه می کنند و هیچ بعید نیست با صعود احتمالی به فینال همین حادثه در کمین آنها باشد.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف داماش می رود که این تیم با بحران جدی روبرو است. در داماش همه چیز به هم ریخته است. سرمربی این تیم رفت. مدیر عامل هم در آستانه چنین اتفاقی قرار دارد. رییس باشگاه در بدترین شرایط مدیریتی قرار دارد. با این حال در فوتبال ایران که چنین مسایلی عادی شده چه بسا ماجرا نتیجه برعکس داشته باشد! به عبارتی بازیکنان داماش با انگیزه مضاعف از این شوک های فراوان بهترین نمایش خود را بروز دهند. این امر با توجه به میزبانی داماش و خواسته تماشاگران خیلی دور از دسترس نیست.

در این میان برگ برنده پرسپولیس  آشنایی یحیی گل محمدی با این فضا و نیز با ترکیب مورد نظرش است. یحیی که در انتهای سال با حاشیه هایی مواجه شد و حتی در یک برنامه تلویزیونی استعفاء داد حالا برای رسیدن به روزهای خوب و آفتابی فقط به پیروزی و رسیدن به فینال جام حذفی فکر می کند. این دیدار در حالی برگزار می شود که پرسپولیس مهدوی کیا را به دلیل درگذشت مادرش در کنار خود نمی بیند. مهدی که قرار نیود در این بازی به میدان بیاید علاقه مند بود تا در کنار تیم باشد تا بازیکنان قرمز روحیه مضاعف بگیرند. بدون شک در این روزهای سخت مهدوی کیا پیروزی پرسپولیس برای او یک مسکن خواهد بود و چه بسا همین امر هم انگیزه بازیکنان پرسپولیس را بیش از پیش کند.

بازی دوم نیمه نهایی جام حذفی در چنین شرایطی امروز ساعت 17 در ورزشگاه عضدی  رشت برگزار می شود. جامی که مدت ها بحث بر سر عدم برگزاری اش بود. در حالی که گل محمدی در مصاحبه پیش از بازی شرکت نکرد بزیک در مصاحبه ای از وضعیت این تیم گفت.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف داماش می رود که این تیم با بحران جدی روبرو است. در داماش همه چیز به هم ریخته است. سرمربی این تیم رفت. مدیر عامل هم در آستانه چنین اتفاقی قرار دارد. رییس باشگاه در بدترین شرایط مدیریتی قرار دارد. با این حال در فوتبال ایران که چنین مسایلی عادی شده چه بسا ماجرا نتیجه برعکس داشته باشد! به عبارتی بازیکنان داماش با انگیزه مضاعف از این شوک های فراوان بهترین نمایش خود را بروز دهند. این امر با توجه به میزبانی داماش و خواسته تماشاگران خیلی دور از دسترس نیست

بزیک: شانس ما بیشتر است

ادموند بزیک با بیان اینکه این بازی برای تیم پرسپولیس آسان نخواهد بود، گفت: بازی درزمین چمن مصنوعی عضدی آن هم برابر تیم داماش که بیشتر بازی هایش را دراین زمین انجام می دهد به طور حتم کار ما را سخت تر می کند.

از طرفی، این بازی در چارچوب رقابت های جام حذفی برگزارمی شود و شرایطش با رقابت های لیگ برتر متفاوت است که با این همه معتقدم شانس ما برای کسب برتری در این دیدار بیش از تیم داماش است.

پرسپولیس و داماش

آنالیزور تیم فوتبال پرسپولیس درباره تازه ترین شرایط تیم پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس شرایط خوبی دارد ما از ابتدای سال جدید تمرینات منظمی را برگزار و تیم پیکان را اوایل این هفته شکست دادیم و درحال حاضر نیز بازیکنان تیم ما در آمادگی کامل بسر می برند و از این رو پیروزی برای ما دور از دسترس نیست.

بزیک درباره تیم داماش نیز اظهارداشت: داماش تیم استخوان داری است و در این بازی از شرایط میزبانی نیز بهره می برد، بازیکنان این تیم در دور برگشت رقابت های لیگ برتر تیم ما را خیلی اذیت کردند و ما به سختی از سد این تیم گذشتیم و برهمین اساس، انتظار بازی آسانی را نداریم.

انالیزور تیم فوتبال پرسپولیس درباره مصدومان و محرومان این تیم دراین دیدار نیز گفت: دراین بازی تنها مهرداد پولادی را به دلیل مصدومیت دراختیار نداریم و خوشبختانه محرومی نداریم.

ناظمی: به پرسپولیس فضا نمی دهیم

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: برای حل مشکلات داماش می‌خواهیم کار بزرگی بکنیم و پرسپولیس را شکست دهیم.افشین ناظمی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی با تیم‌های پرسپولیس و استقلال همیشه سخت است اما ما هم داماش هستیم و کارهای بزرگ زیادی انجام دادیم. باز هم می‌خواهیم یک کار بزرگ انجام دهیم و پرسپولیس را شکست دهیم. شرایط فنی خوبی داریم و تمرینات خوبی هم پشت سر گذاشتیم. امیدوارم یک بازی خوب از کار دربیاید و ابتدا میزبان خوبی برای پرسپولیس باشیم و در وهله دوم در این مسابقه برنده شویم.

وی ادامه داد: بازی‌های لیگ و جام حذفی با هم تفاوت دارند. ما  بازی را با حساب و کتاب جلو می‌بریم. نقاط قوت و ضعف حریف را شناسایی کرده‌ایم. تماشاگران گیلان همیشه حامی ما بوده‌اند و باز هم از تیم حمایت خواهند کرد. بازی با تراکتورسازی در لیگ را فراموش کرده‌ایم. آن بازی به خاطره‌ها پیوست و در تاریخ ثبت شد. آنهم در حالی که ما خوب بازی کردیم ولی در نهایت دو بر یک باختیم.

ناظمی در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: فقط نظیف‌کار به دلیل محرومیت در بازی  حضور ندارد و سایر بازیکنان سرحال و آماده هستند.

بازی‌های لیگ و جام حذفی با هم تفاوت دارند. ما  بازی را با حساب و کتاب جلو می‌بریم. نقاط قوت و ضعف حریف را شناسایی کرده‌ایم. تماشاگران گیلان همیشه حامی ما بوده‌اند و باز هم از تیم حمایت خواهند کرد. بازی با تراکتورسازی در لیگ را فراموش کرده‌ایم. آن بازی به خاطره‌ها پیوست و در تاریخ ثبت شد. آنهم در حالی که ما خوب بازی کردیم ولی در نهایت دو بر یک باختیم

سرمربی داماش در مورد حضورش در پایان لیگ در این سمت عنوان کرد: می‌دانم کار سختی داریم و با شرایطی که تیم داشت قبول کردم زیرا به تیم شهرم تعصب دارم اما باید قبول کنیم که موجودیت تیم ما همین است و در بازی با تراکتورسازی هم روی اشتباه فردی شکست خوردیم.

ناظمی در مورد شرایط فنی بازی گفت: ما پس از هر مسابقه در کمیته فنی نقاط ضعف تیم را بررسی کرده و با تمرین سعی می‌کنیم آنها را ترمیم کنیم. به پرسپولیس فضا نخواهیم داد. در دیدار با تراکتورسازی هم تماشاگران به ما روحیه دادند و با وجود آنکه تا دقیقه 32 دو بر صفر عقب بودیم اما در نهایت با حمایت آنها بازی دو بر یک تمام شد. تماشاگران داماش همیشه در گرما و سرما حامی این تیم بوده، هست و خواهد بود.

پرسپولیس و داماش

وی ادامه داد: در جام حذفی تیم‌های گیلانی همیشه نتایج خوبی گرفتند. ملوان، پگاه و حتی داماش نتایج خوبی در جام حذفی گرفتند و ما می‌خواهیم ادامه دهنده راه آنها باشیم. برای حل مشکلات داماش می‌خواهیم پرسپولیس را شکست دهیم. بعد از عید و جلسه‌ای که عابدینی با بازیکنان داشت بازیکنان یک جلسه هم در تمرینات غیبت نکردند. آن هم بدون آنکه ریالی دریافت کنند. حساسیت بازی کمتر از لیگ نیست ما ضمن احترام به پرسپولیس می‌خواهیم این تیم را شکست دهیم و برای رسیدن به این هدف هم قسم شده‌ایم.

وی در مورد داوری مسابقه گفت: داوران خوبی برای این مسابقه انتخاب شده‌اند و امیدوارم روز گیلان باشد.

سرمربی داماش از پاسخ به سۆالی درباره مصاحبه رویانیان علیه عابدینی خودداری کرد و گفت: بهتر است مسائل غیر فنی را مدیر رسانه‌ای تیم پاسخ بدهد.

علی سراوانی نیز در پایان نشست اظهار داشت: رویانیان برداشت غلطی از مصاحبه عابدینی داشته و بر اساس یک جمله رویانیان آن حرف‌ها را زده است. در مورد وضعیت باشگاه داماش هم باید بگویم در چند روز آینده دادگاه عمومی در تهران برای این باشگاه و مالکیت آن تعیین تکلیف می‌کند. یا همین گروه خواهیم بود یا نفرات جدیدی به ما اضافه می‌شود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان