تبیان، دستیار زندگی
محمد قندی در سال 1323 در تهران متولد شد. فوق لیسانس مهندسی الكترومكانیك را در دانشگاه تهران به پایان رساند. قندی در سالهای 1346 تا 1350 در دانشگاه كالیفرنیا مدرك دكترای مهندسی برق و الكترونیك گرفت. در بازگشت به ایران تا سال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی نامه شهید دکتر محمد قندی

محمد قندی در سال 1323 در تهران متولد شد. فوق لیسانس مهندسی الكترومكانیك را در دانشگاه تهران به پایان رساند. قندی در سالهای 1346 تا 1350 در دانشگاه كالیفرنیا مدرك دكترای مهندسی برق و الكترونیك گرفت. در بازگشت به ایران تا سال 57 در دانشكده‌های فنی تهران و مخابرات به تدریس مشغول شد.

دكتر قندی پس از پیروزی انقلاب رئیس دانشكده مخابرات شد و سپس به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن معرفی شد.

شهید قندی در كنار تحصیلات دانشگاهی، در مبانی تفسیر، فلسفه و فقه اسلامی نیز مطالعات جدی داشت و از بانیان اصلی راه‌اندازی انجمن اسلامی دانشجویان، طی سالهای 1341 تا 1345 بود. این فعالیت سپس در انجمن اسلامی آمریكا و كانادا ادامه پیدا كرد.

ایشان در سال 57 در تاسیس جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران نقش موثر داشت.

آن شهید در حادثه هفتم تیر  حزب جمهوری اسلامی، در سن سی و هفت سالگی به همراه 71 تن دیگر از یاران انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

از شهید قندی چهار فرزند به یادگار مانده كه فرزند ارشد ایشان؛ نرگس قندی، دكترای پزشكی عمومی داشته و سه فرزند دیگر ایشان در رشته‌های الكترونیك، دندانپزشكی و برق تحصیل کرده اند.

منبع : WWW.SHOHADA.GOV.IR