تبیان، دستیار زندگی
گوگل با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد پایگاه اینترنتی یوتیوب را از نیمه شب اول آوریل برائ تعیین برترین ویدئو می ‌بندد. قرار است گروهی از داوران، تمام ویدئوهای پایگاه اینترنتی یوتیوب را تماشا کرده و پس از آن، برترین ویدئو را انتخاب و معرفی نمایند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یوتیوب 10 سال تعطیل شد!


گوگل با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد پایگاه اینترنتی یوتیوب را از نیمه شب اول آوریل برائ تعیین برترین ویدئو می ‌بندد. قرار است گروهی از داوران، تمام ویدئوهای پایگاه اینترنتی یوتیوب را تماشا کرده و پس از آن، برترین ویدئو را انتخاب و معرفی نمایند.

یوتیوب

یوتیوب (YouTube)  سومین وب ‌گاه پرطرفدار دنیا پس از"فیس ‌بوک" و "گوگل" و پیش از "یاهو" و بزرگترین شاخه ی گوگل است که در نوار ابزار این وب‌ گاه دیده می ‌شود. یوتیوب معروف ‌ترین وب ‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو می باشد که توسط سه کارمند شرکت "پی ‌پل" در فوریه ی سال 2005 ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم  پس از موفقیت‌ های وب ‌گاه فلیکر، تصمیم به راه اندازی یوتیوب گرفتند.

شرکت گوگل قصد دارد پایگاه اینترنتی یوتیوب را ببندد. به گزارش شبکه ی خبری راشا تودی، گوگل با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد پایگاه اینترنتی یوتیوب را از نیمه شب اول آوریل (12 فروردین 1392) برائ تعیین برترین ویدئو می ‌بندد. قرار است گروهی از داوران، تمام ویدئوهای پایگاه اینترنتی یوتیوب را تماشا کرده و پس از آن، برترین ویدئو را انتخاب و معرفی نمایند. تماشای تمام ویدئوهایی که بر سرورهای یوتیوب بارگذاری شده حدود 10 سال طول می ‌کشد، بنابراین برنده نهایی ده سال بعد یعنی در سال 2023 اعلام می‌ شود! در آن سال، یوتیوب دوباره فعالیت خود را از سر می ‌گیرد.

با به نمایش درآمدن این ویدئوی ضد اسلامی، اعتبار و محبوبیت سایت یوتیوب به شدت سقوط کرد و برخی بر این باورند که شایعه ی تعطیلی یوتیوب، در راستای بازآفرینی محبوبیت این شبکه می باشد

این رقابت‌ ها در دفتر اصلی یوتیوب در لس آنجلس برگزار می ‌شود و گوگل از کاربران دعوت کرده پخش زنده روز اول این مسابقه را به طور زنده تماشا کنند. در پایگاه اینترنتی یوتیوب نیز یک ویدئو انتشار یافته که به همین موضوع اشاره می ‌کند. این ویدئو که در آن "سالار کمانگر" مدیر عامل و "تیم لیستون" مدیر ارتباطات یوتیوب دیده می ‌شوند، وعده داده که به فردی که ویدئوی برنده را تولید کرده باشد، یک دستگاه پخش کننده MP3 و جایزه 500 دلاری تقدیم می‌ شود. گوگل از تمام کاربران یوتیوب خواسته پیش از آن که این پایگاه اینترنتی بسته شود و فایل‌ های روی آن پاک گردد، ویدئوهایی را که دوست دارند، تماشا کنند. شاید شما هم از خواندن این خبر غیرعادی تعجب کرده باشید. نگران نباشید، این خبر فقط یک "دروغ آوریل" است. طبق سنت، مردم در روز اول آوریل به گفتن دروغ آوریل روی می ‌آورند. این مراسم در ایران در 13 فروردین که برابر با یکم یا دوم آوریل است، انجام می شود و به همین سبب به دروغ 13 معروف شده است.

گوگل از تمام کاربران یوتیوب خواسته پیش از آن که این پایگاه اینترنتی بسته شود و فایل‌ های روی آن پاک گردد، ویدئوهایی را که دوست دارند، تماشا کنند. شاید شما هم از خواندن این خبر غیرعادی تعجب کرده باشید. نگران نباشید، این خبر فقط یک "دروغ آوریل" است

گوگل سال قبل نیز در دروغ آوریل خود گفته بود که کارکنان این شرکت موفق به تولید نرم‌ افزاری شده‌ اند که قادر است صدای حیوانات را به زبان انسان ترجمه کند! اگر شما هم جزو کاربران یوتیوب می باشید، حالا می ‌توانید نفس راحتی بکشید چرا که اگر این خبر سرکاری را کنار بگذاریم، هنوز هم می ‌توانیم به یوتیوب مراجعه کنیم و از ویدئوهای مختلف آن استفاده نماییم. اما این سایت که از پربازدید ترین های اینترنتی می باشد هنوز بر  غرض ورزی های خود اصرار دارد.

فیلم موهن

پافشاری گوگل بر ماندن ویدیوی ضد اسلامی بر صفحه وب

آشکار است که شرایط مندرج در یوتیوب برای اجتناب از اشاعه ویدیوهای توهین آمیز در مورد "معصومیت مسلمان ها" نقض شد، چرا که گوگل شرکت صاحب یوتیوب بر باقی ماندن این ویدیو بر صفحه وب پافشاری کرد. بایکوت برنامه ریزی شده ای که فعالان مسلمان از طریق اینترنت فراخوان دادند، شیوه ی مسالمت آمیز آن ها را برای ممانعت از پخش این ویدیوی ضداسلامی در یوتیوب نشان داد. پس از این مبارزه آرام، یوتیوب تصمیم گرفت از اشاعه ی این ویدیو در تعدادی از کشورهای مسلمان ممانعت کند اما پذیرش این شکست برای حریف دشوار بود. همین دشواری بود که "اوباما" را مجبور کرد تا از تصمیم عدم توقیف ویدیوی توهین آمیز "معصومیت مسلمان ها" در تریبون سازمان ملل متحد دفاع کند. وی اظهار داشت که آزادی بیان در اینترنت جزء به هم پیوسته ای از آزادی های بشر و از حقوق لاینفک انسان ها است. در واقع با به نمایش درآمدن این ویدئوی ضد اسلامی، اعتبار و محبوبیت سایت یوتیوب به شدت سقوط کرد و برخی بر این باورند که شایعه ی تعطیلی یوتیوب، در راستای بازآفرینی محبوبیت این شبکه می باشد.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: فارس / ممتاز نیوز / ویکیپدیا