تبیان، دستیار زندگی
مرگ مغزی «عسل بدیعی»، بازیگر سینمای کشورمان طی روزهای گذشته از جمله اخباری بود که بازخورد فراوانی داشت. باز هم یک هنرمند در ایام نوروز جان باخت .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر عسل بدیعی در نوروز


مرگ مغزی «عسل بدیعی»، بازیگر سینمای کشورمان طی روزهای گذشته از جمله اخباری بود که بازخورد فراوانی داشت. باز هم یک هنرمند در ایام نوروز جان باخت . باز هم هنرمندی از بین ما رفت . هنرمندی که با رفتنش به چندین نفر دیگر حیات بخشید و جان دوباره داد تا زندگی کنند ....
عسل بدیعی

خانم بدیعی که سابقه بازی در نقش بیمار محتاج به پیوند قلب را در کارنامه کاری داشت، مدت ها پیش اعضای بدنش را اهدا کرده و بر این اساس، پیکر وی برای انتقال به بیمارستان پیوند اعضا مهیا می شود؛ زیباترین خبری که می‌توانست با نقش آفرینی بازیگر تازه وداع گفته با حیات در ذهن ها رقم خورده و امتدادی برای حیات وی باشد.

عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ایست قلبی در بیمارستان لقمان دار فانی را وداع گفت. این بازیگر جوان در زمان حیاتش اعضای بدنش را اهدا کرده بود.

به گفته ی خانواده ی وی  ، متاسفانه عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که بر اثر مشکلات تنفسی در بیمارستان لقمان بستری شده بود، در روز 12 فروردین دچار مرگ مغزی شد و بر اثر  مشکلات تنفسی درگذشت.

خانم بدیعی که سابقه بازی در نقش بیمار محتاج به پیوند قلب را در کارنامه کاری داشت، مدت ها پیش اعضای بدنش را اهدا کرده و بر این اساس، پیکر وی راهی بیمارستان پیوند اعضا شد. ؛ زیباترین خبری که می‌توانست با نقش آفرینی بازیگر تازه وداع گفته با حیات در ذهن ها رقم خورده و امتدادی برای حیات وی باشد

همه اعضای عسل بدیعی به بیماران متقاضی اهدا شد. قلب، دو کلیه، کبد، ریه این بازیگر سینما به متقاضیان اهدا شد .

ریه عسل بدیعی ساعت 14 روز چهارشنبه به دختری جوان و در ساعت 17 همین روز ، قلب این بازیگر به مردی 36 ساله پیوند شد.

دو کلیه بدیعی نیز ساعت 18 روز چهارشنبه پیوند زده شد و در نهایت کبد بدیعی نیز ساعت 2 بامداد پنجشنبه به پسری 24 ساله اهدا شد.

عسل بدیعی

مراسم تشییع پیکر بدیعی یکشنبه 18 فروردین ماه ساعت 9 و 30 دقیقه از مقابل تالار وحدت برگزار و روز سه شنبه 20 فروردین ماه نیز از ساعت 15 مراسم یادبود برای این بازیگر در مسجد "نور" واقع در میدان فاطمی برپا خواهد شد.

عسل بدیعی در سال 1356 در تهران متولد شد. او تحصیلات خود را در زمینه علوم تغذیه ادامه داد و در دانشکده هنر دانشگاه آزاد نیز به مدت چهار ترم تحصیل کرد. بدیعی از سال 1375 به سینما راه یافت و با بازی در فیلم بودن یا نبودن به کارگردانی کیانوش عیاری با موضوع اهدای عضو کار خود را در سینما آغاز کرد.

وی در فیلم هایی همچون دستهای آلوده، هفت پرده، از صمیم قلب، شمعی در باد ، پروانه ای در مه و سربلند به ایفای نقش پرداخته است.

روحش شاد 

مسعود عجمی

بخش سینما و تلویزیون تبیان