تبیان، دستیار زندگی
آب حیات (100درصد خالص)
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب حیات (100درصد خالص)

قرآن کریم

بازخوانی متفاوت آیاتی از قرآن که بارها خوانده‌ایم(57)

یا ایها الذین آمنوا استجیوا لله و لرسوله اذا دعاکم لما یحییکم...

ای کسانی که ایمان آورده اید دعوت خدا و رسول خدا را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می خوانند که شما را حیات می بخشد. سوره مبارکه انفال آیه 24

کتابها می نویسند :

مۆمنان را فرمان می دهد که دعوت خدا ورسول را اجابت کنند و می فرماید: حقیقت دعوت خدا و رسول چیزی است که انسان را از ورطه هلاکت و فنا نجات داده و او را زنده می سازد، چه در دنیا و چه در آخرت . و حیات مرحله نهایی و کمال نعمت است و ماوراء زندگی ، جز عدم و بطلان چیزی نیست و اثر حیات هم شعور و اراده است و هدایت الهی ، انسان را به سوی سعادت و خیرش سوق می دهد،همانگونه که فطرت او نیز بدان تمایل دارد،لذا خداوند هم با هدایت تکوینی وهم با هدایت تشریعی انسان را بسوی خیر ومنافع وجودیش دلالت می کند.1

با تو می گویم :

این روزها که از بزرگراهها که می گذری ... گذرت به خیابانهای اصلی که می افتد سرت را بالا بگیر و از پشت شیشه اتوبوس و تاکسی به تبلیغ های جورو واجور روی بیلبوردها نگاهی بینداز...غیر از تبلیغ ماشین لباسشویی و تلویزیون ها یا به قول خودشان سینمای خانگی،گاهی تبلیغ چای و کرم و از این جور چیزها را هم می بینی .گاهی به داروخانه هم که سر بزنی تبلیغ انواع و اقسام کرم ها و داروها و قرصها را می بینی که اکثرا جوان کننده هستند و باعث طول عمر می شوند. همسایه پیری داشتیم که همین زمستان دو سال پیش عمرش را داد به شما...می گفت وقتی بچه بوده،حدودا 6-7 ساله آقاجانش - به قول ما می شود بابایش-  فوت می کند. از همان وقت از مرده و مردن می ترسیده و همیشه دنبال بیشتر ماندن و بیشتر زندگی کردن بود.ایشان اعتقاد جالبی هم داشت که هرگز در مجالس سوم و هفتم و چهلم و هرگونه مراسم ترحیم چیزی نمی خورد و معتقد بود شگون ندارد وعمر را کوتاه می کند.اگر هم خاطر کسی برایش عزیز بود و می خواست خیلی خوب دعایش کند می گفت که الهی 120 ساله شود و ندیده هایش را هم ببیند.ایشان  تا دلتان بخواهد اهل نوشیدن چای سبز بود چرا که برنامه پزشکی رادیویی یک نوبت گفته بوده که چای سبز عمر را طولانی می کند.. خلاصه مراقب همه چیزش بود و از حق نگذریم خوب هم عمر کرد...اما بالاخره روزی ناغافل ما را تنها گذاشت. یادم هست خودش می گفت که از وقتی خداوند عالم آدمیزاد را خلق کرده،آدم به فکر جاودانگی بوده و به هر دری هم زده تا برای همیشه زنده بماند و نمیرد...بعد هم پشت بند این حرفها ماجرای اسکندر و خضر را تعریف می کرد که دنبال چشمه حیات راه افتادند تا از آبش بخورند و برای همیشه زنده بمانند. اما دستاشان به آب حیات نرسید که نرسید...

گاهی وقتها اگر ساعت 9 شب تلویزیون را روشن کنی و مجبور بشی به خاطر پدرت بنشینی و اخبار گوش کنی ، می بینی ومی شنوی که پزوهشگران و محققان در یافتند فلان ماده برای افزایش طول عمر مفید است .یا مصرف فلان چیز باعث کاهش عمر و ابتلا به بیماری هایی به اسمهای عجیب و غریب می شود.

اگر سری به پزشک های تغذیه هم بزنی می بینی که اتاق انتظار معمولا  پر از کسانی است  که دنبال رژیم های غذایی می گردند که به سالم ماندن و طول عمرشان کمک کند.

اهل کتاب خواندن هم باشی...در کتابهای مهندسی ذهن و این قبیل مقاله ها و کتابها، نوشته که  روانشناسان مختلف معمولا در تلاش بودند تا به آدمهای مختلف در طول تاریخ بگویند که اگر ذهنت درست شود و خوب و مثبت فکر کنی و انرژی مثبت جذب کنی از خطرات بیماری های جسمی که باعث کوتاه شدن عمر می شوند جلوگیری می کنی.

همه دنبال چشمه حیات هستند تا عمر جاودان کنند اما واقعا این چشمه حیات کجاست؟ سرچشمه‌اش دست کیست؟

نشانی چشمه حیات توی یک کتاب نوشته شده...فقط توی یک کتاب...بعد هم نویسنده  صد در صد تضمین کرده که اگر دعوت من و دوست و حبیبم را قبول کنی،زنده ات می کنم1.زنده ای که هر گز نمیرد!

برای اثبات ادعایش هم به دوستی از دوستانش که می خواست قلبش مطمئن شود،نشان داد که چطور می تواند مردگان را زنده کند.2

هزار سال است صاحب کتاب، گوشه ای از کتابش راز جاودانگی و حیات ابدی را نوشته...و گفته که دعوت من و دوست و فرستاده ام را اجابت کن تا زندگی جاودان را نصیبت کنم.

و  دوستانش انسان را به چیزی جز تسلیم شدن در برابر او دعوت نکردند. همانی که به آن می گویند اسلام!

نویسنده: زهرا نوری لطیف

کارشناس شبکه تخصصی قرآن تبیان

__________________________________________________________

1)ترجمه تفسیر المیزان تالیف علامه طباطبایی

2)وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّ أَرِنی‏ كَیْفَ تُحْیِ الْمَوْتى‏ قالَ أَ وَ لَمْ تُۆْمِنْ قالَ بَلى‏ وَ لكِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبی‏ قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّیْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَیْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى‏ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ یَأْتینَكَ سَعْیاً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَكیمٌ (سوره مبارکه بقره آیه260)