تبیان، دستیار زندگی
استاد گرانقدر حضرت آیة الله عزالدین حسینی ‌زنجانی در کتاب « شرح خطبه‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام »، خطبه فدکیه بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام را با دقت مثال زدنی و موشکافانه، مورد شرح و بررسی بسیار عالمانه قرار داده که شایسته توجه تشنگان معارف نا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانلود کتاب «شرح خطبه‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام»

با واقع نگری و مطالعه در روایات دیگر و گوشه های تاریخ باید خطبه فدک را از حد یک سخنرانی حماسه ای و یا اظهار مصیبت و شکایت از اینکه اوضاع عادی که در عصر حیات پیامبر صلی الله علیه وآله بوده و از دست رفته است خارج کرد، و حتی نه به عنوان اعتراض به سیاست مالی و اقتصادی دولت انتخابی که بر اساس شوری شکل یافته، و نیز نه به عنوان موضوع شخص، یعنی درخواست مساحتی از زمین که ذخیرهی اقتصادی یک خانواده است و یا نزاع مادی در سرزمین محدود به اسم فدك و یا دستیابی به سرزمین غله خیز تلقی کرد. بلکه فدك، رمز قیام تاریخی است که از حدود حجاز گذشته و پایه ریزی حکومت جهانی می باشد.

فدك، انقلابی است برای برانداختن اساس حکومت و نهادن سنگ زیربنائی است که تاریخ بعدی را تشکیل خواهد داد.

فدك، انقلاب بر علیه سیاست دولت وقت و برای برگرداندن خلافت عظمای الهی و اصلاح ملتی است که با نادیده گرفتن همه زحمات و خون دلها می خواهد به جاهلیت نخست برگردد. و اگر در طی خطبه صحبتی از مطالبه میراث و یا نحله (پیشکشی) به میان آمده مربوط به آن مقداری است که مرتبط به زعامت کبری و حکومت جهانی می شود و به عبارت واضحتر صحبت اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و مسئله نص و شوری است.

حضرت فاطمه

استاد گرانقدر حضرت آیة الله عزالدین حسینی ‌زنجانی در کتاب «شرح خطبه‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام»، خطبه‌ی فدکیه‌ی بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام را با دقت مثال زدنی و موشکافانه، مورد شرح و بررسی بسیار عالمانه قرار داده که شایسته توجه تشنگان معارف ناب فاطمی، خصوصا پژوهشگران و محققان عرصه دین می باشد.

این کتاب ارزنده توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، در 2 جلد، نشر گردیده است.

دانلود جلد اول

دانلود جلد دوم

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


منبع: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.