تبیان، دستیار زندگی
گوگل همواره به دنبال راه کارهایی است تا بتواند ویژگی های جدیدی را در محصولات خود به کار ببرد. این ویژگی ها را می توان بیشتر در سرویس ایمیل آن یعنی جیمیل مشاهده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه جستجو کنیم؟


گوگل همواره به دنبال راه‌کارهایی است تا بتواند ویژگی های جدیدی را در محصولات خود به کار ببرد. این ویژگی ها را می توان بیشتر در سرویس ایمیل آن یعنی جیمیل مشاهده کرد.

چگونه جستجو کنیم؟

قبل از این كه به سراغ جیمیل و كاربردهایش برویم بهتر است به یك سری نكات كه در مورد گوگل و جستجوی بهتر در آن اشاره دارد نگاهی بیندازیم.

* بهتر است برای انجام هر كاری از رسم جدول گرفته تا گرفتن نتیجه بازی های مختلف و یا اعلام ساعت و تاریخ جهانی، از ابزارهایی كه در گوگل است استفاده كنید چرا كه با جستجو می توانید تمامی این ها را بیابید.

* زمانی كه شما یك موضوع را جستجو می كنید، گوگل نتایج زیادی را برای شما به نمایش می گذارد و شما می توانید در بین تمامی آن ها موضوع مورد نظر خود را بیابید اما این كار كمی خسته كننده است. برای كم كردن نتایج جستجو شما می توانید برخی از نتایج را از بقیه جدا كنید. این كار را شما می توانید با دانلود كردن افزونه Faviconize انجام دهید كه بتوانید در كنار سایت های مورد نظر علامت كوچكی را قرار دهید.

زمانی كه شما مطلبی را جستجو می كنید ممكن است با سایت های تقلبی مواجه شوید كه تنها با تبلیغات خود كاربر را دچار درگیری می كنند. برای این كه این گونه سایت ها را مشاهده نكنید بهتر است آن ها را بلاك كنید و یا این كه با استفاده از افزونه Personal Blocklist می توانید این نوع از سایت ها را به صورت یك لیست درآورید.

همیشه به گوگل اكتفا نكنید. درست است كه گوگل بسیار بزرگ است اما دلیل بر این نمی شود كه تمام نیازهای ما را برطرف كند بهتر است به جستجوگرهای دیگر نیز سری بزنید و آن ها را نادیده نگیرید

* تبلیغات سایت ها اگر زیاد شود كاربر را كلافه می كند. هر كس می تواند با تغییرات در بخش تنظیمات حساب كاربری خود این تبلیغات را غیر فعال كند.

* وقتی عبارتی را جستجو می كنید گوگل بر اساس كلمات كلیدی كه شما تایپ كرده اید سایت هایی را برای شما به نمایش در می آورد. اگر شما بخواهید كلمات خود را در متن به طور واضحی مثلا "های لایت" مشاهده كنید می توانید با نصب افزونه Google Quick Scroll این نتیجه را مشاهده كنید و در هر بار استفاده از كلیدهای تركیبی Ctrl+F استفاده كنید.

* به هنگام جستجو شما از علامت هایی همچون AND استفاده می كنید. برخی از علامت ها نیز هستند كه مانند AND كاربردهای مفیدی دارند همچون استفاده از عبارت site: مثلا (Site:yahoo.com) و یا برای این كه سایتی نادیده گرفته شود می توانید از عبارت –site: استفاده كنید مانند ( Site:-msn.com)

* همیشه به گوگل اكتفا نكنید. درست است كه گوگل بسیار بزرگ است اما دلیل بر این نمی شود كه تمام نیازهای ما را برطرف كند بهتر است به جستجوگرهای دیگر نیز سری بزنید و آن ها را نادیده نگیرید.

یکی از ویژگی هایی که گوگل به جیمیل اضافه کرد توانایی ادغام جیمیل با Sky drive بود اگرچه این تکنیک را قبلا مایکروسافت هم بر روی Outlook اجرا کرده بود و از این طریق کاربران از هر سرویسی که استفاده کنند می توانند اطلاعات خود را یکپارچه کرده و از جیمیل خود فایل ها را در سرویس ابری خود قرار دهند.

برای انجام این کار نیاز به افزونه ای به نام  Attachments. Me داریم که برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم مناسب است.

* در ابتدا برای نصب این افزونه به سایت Attachments. Me رفته و گزینه Add to را انتخاب کنید و سپس Allow را کلیک کنید.

* در این صورت صفحه ای را برای شما به نمایش در می آید که گزینه Install را مشاهده خواهید کرد.

چگونه جستجو کنیم؟

* سپس پیغامی ظاهر می شود که شما می توانید حساب کاربری مورد نظر خود را وارد کرده و با آن به Sky drive متصل شوید.

* بعد از کامل شدن مراحل نصب اعلامی برای شما به نمایش در می آید و به شما اعلام می کند که آیا می خواهید اطلاعات جیمیل خود را به Attachments.m منتقل کنید یا نه

* در صورتی که گزینهClick to get started  را انتخاب کنید یک تب جدید باز می شود که به شما نشان می دهد که ایمیلی با نام حساب کاربری شما در Attachments.me  ایجاد شده است.

* در نهایت  شما می توانید سرویس ابری که می خواهید با جیمیل خود ادغام کنید را انتخاب کنید.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

How to filter facebook mails in Gmail account

pcpro

Integrate Gmail and SkyDrive