تبیان، دستیار زندگی
آنلاک کردن کاری است غیر قانونی! اما بعید است كه شركت مربوطه از كسی كه گوشی خود را آنلاك كرده شكایت كند! به هر حال از لحاظ قانونی فرد می بایست برای آنلاك كردن گوشی خود از شركت سازنده رضایت كتبی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش های آنلاک کردن اپل


در بحث های قبل به روت كردن و جیلبریك كردن اشاره داشتیم در این قسمت به مسئله آنلاك كردن و همچنین مزایا و معایب آن اشاره خواهیم داشت.

آنلاک کردن کاری است غیر قانونی! اما بعید است كه شركت مربوطه از كسی كه گوشی خود را آنلاك كرده شكایت كند! به هر حال از لحاظ قانونی فرد می بایست برای آنلاك كردن گوشی خود از شركت سازنده رضایت كتبی داشته باشد.

برخی از نشریات و صاحبان حقوق این طور بیان كرده اند كه با انجام این كار 500 هزار دلار جریمه فرد مورد نظر را در پی دارد البته مطمئن باشید این امر در کشور ما مصداق ندارد.

 روش‌های آنلاک کردن اپل

آنلاك كردن

زمانی كه شما یك تلفن همراه معمولی خریداری می كنید می توانید هر نوع سیم كارتی در‌ آن انداخته و از آن استفاده كنید اما برخی از گوشی ها مانند محصولات اپل این قابلیت را نداشته و تنها سیم كارتی در آن قابل استفاده است كه با آن قرارداد بسته اند و یا به عبارتی بر روی همان اپراتور قفل هستند. به بیانی این نوع از تلفن های همراه تنها بر روی شبکه همان سرویس دهنده قابل استفاده است. اگر شما سیم کارت شركت دیگری را روی آن قرار دهید، به ما این پیغام را خواهد داد كه این سیم كارت قابل استفاده نیست و یا این كه تلفن همراه تان قفل شده است.

آنلاک کردن یک موبایل به شما این امكان را می دهد تا بتوانید از سیم کارت های متفاوتی از شركت های مختلف در تمام نقاط دنیا استفاده نمایید. یا اینکه هنگامی که قراردادتان با شرکت قبلی تمام می شود، به راحتی بتوانید از موبایل تان با سیم کارت شرکت جدید استفاده كنید.

برای آنلاک کردن این نوع از تلفن های همراه به کد نیاز دارید. بسیاری از اپراتورها پس از آنکه قرارداد تمام شود، این کد را در اختیار افراد می گذارند. به طوری كه می توان به صورت قانونی و بعد از پایان یافتن مدت قرار داد تلفن را آنلاک کرد و سیم‌کارت سرویس دهنده دیگری را در گوشی قرار داد.

منظور از آنلاك توكرییر این است كه گوشی شما تنها با سیم كارتی كار می كند كه اپل با آن قرارداد بسته است و با انداختن سیم كارت دیگری در گوشی با پیغام Emergency calls مواجه خواهید شد

این کار به سادگی و با اتصال تلفن به کامپیوتر انجام می شود اما می بایست نرم‌افزارiTunes  را اجرا كنید. این امکان هم وجود دارد که قبل از آن كه مدت قرارداد به پایان برسد عملیات آنلاك شدن را انجام دهیم، اما به دلیل تنوع سرویس دهنده‌ های مخابراتی و همچنین نوع اتصال به شبکه های مختلف آنلاک کردن متفاوت خواهد بود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید كه آنلاك كردن به جیلبریك كردن نیازمند است، یعنی قبل از آن كه عملیات آنلاك كردن انجام شود می بایست گوشی خود را جیلبریك كنید. به یاد داشته باشید آنلاك كردن برخلاف جیلبریك كردن كاری غیر قانونی به شمار می آید و باعث از بین رفتن گارانتی می شود.

 روش‌های آنلاک کردن اپل

برای آن كه بخواهید گوشی خود را آنلاك كنید نیازمند هستید كه شركتی كه آیفون با آن قرارداد بسته را بشناسید تا از این طریق بتوانید برنامه مورد نظر را از اینترنت دانلود كرده و گوشی خود را آنلاك كنید.

در اینجا آنلاك كردنی که مختص آیفون است را توضیح می دهیم،  قبل از هر كاری می بایست دو تعریف را بدانید.

1.آنلاك توكرییر

2.آنلاك فكتوری

آنلاك توكرییر

منظور از آنلاك توكرییر این است كه گوشی شما تنها با سیم كارتی كار می كند كه اپل با آن قرارداد بسته است و با انداختن سیم كارت دیگری در گوشی با پیغام Emergency call مواجه خواهید شد و هیچ نوع آنتن دهی و استفاده دیگری از آن نخواهید دید. در این روش برای آنلاك كردن می بایست دو موضوع را در نظر داشته باشید

- اول اینكه یك سیم كارت كه از طرف اپل تایید شده است را در داخل گوشی خود قرار دهید كه این موضوع سخت افزاری آن است

- و دوم آن كه می بایست نرم افزاری را انتخاب كنید كه یك گوشی فعال داشته باشید كه این راه حل نرم افزاری آنلاك كردن است.

آنلاک کردن یک موبایل به شما این امكان را می دهد تا بتوانید از سیم کارت های متفاوتی از شركت های مختلف در تمام نقاط دنیا استفاده نمایید. یا اینکه هنگامی که قراردادتان با شرکت قبلی تمام می شود، به راحتی بتوانید از موبایل تان با سیم کارت شرکت جدید استفاده كنید

آنلاك فكتوری

آنلاك فكتوری اینگونه تعریف می شود که:

- اول این كه آپل خود گوشی هایی آنلاك شده را با قیمت بالاتر به مشتریان می فروشد.

- دوم آن كه برخی از شركت هایی كه با اپل قرارداد دارند به ازای دریافت مبلغی از خریدار گوشی را آنلاك می كنند و یا این كه شماره گوشی را در اختیار فرد قرار داده و گوشی برای همیشه باز خواهد بود و شما خواهید توانست از هر نوع سیم كارتی استفاده كنید.

 روش‌های آنلاک کردن اپل

اما قبل از انجام تمامی این امور می بایست گوشی خود را جیلبریك كنید چرا كه با انجام تمامی این كارها باز هم گوشی شما آنتن نخواهد داشت.

این نكته حائز اهمیت است كه با روشن یا خاموش كردن گوشی، آنلاك از بین نخواهد رفت مگر آن كه یك نسخه جدیدتر بر روی گوشی خود نصب كنید.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Unlocking smartphones without permission illegal after Friday

Unauthorized unlocking of smartphones becomes illegal Saturday" by Eric Mack "

unlocking