تبیان، دستیار زندگی
دیدار استقلال و سپاهان در 90 دقیقه به تساوی انجامید تا سپاهان پس از زدن 7 پنالتی استقلال را در نیمه نهایی جام حذفی كنار بزند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود سپاهان در ضیافت پنالتی ها


در یکی از دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال،‌ استقلال و سپاهان اصفهان از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف یکدیگر رفتند که سپاهان با برتری 5 بر 4 در ضربات پنالتی به برتری رسید و به فینال جام حذفی راه یافت.


استقلال - سپاهان

بازی با حملات ابتدایی سپاهان آغاز شد اما حملات این تیم بی نتیجه ماند. در ادامه استقلال با استفاده از فرارهای برهانی و حیدری به دنبال تهدید دروازه سپاهان بود. این حملات به جز دو کارت زرد در دقایق 9 و 13 برای خسرو حیدری به دلیل تمارض و آرش برهانی به دلیل زدن توپ با دست نتیجه دیگری در پی نداشت.

استفاده از ضد حملات در دقیقه 26 سبب شد فرشید طالبی بعد از عبور توپ از روی سرش و موقعیتی که در اختیار آرش برهانی قرار گرفت این بازیکن را پیش از رسیدن به دروازه سپاهان سرنگون کند و بلافاصله کارت قرمز فغانی را در مقابل چشمانش ببیند تا سپاهان 10 نفره شود.

در دقیقه 31 کرانچار سرمربی سپاهان برای جبران یک یار کمتر در تیم خود، علی احمدی مدافع را جایگزین جهان عالیان بازیکن خط میانی کرد.

در دقیقه 40 سپاهان روی یک ضدحمله صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه جواهیر سوکای را رحمتی به زحمت راهی کرنر کرد.

در دقیقه 43 سپاهان 10 نفره به گل رسید. محمدرضا خلعتبری با چرخش و ضربه‌ای از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را که با وجود داشتن یک بازیکن بیشتر نتوانست موقعیت خاصی را در نیمه نخست به وجود آورد، باز کرد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر سپاهان خاتمه یابد.

با آغاز نیمه دوم امیر قلعه نویی، فرزاد حاتمی را به میدان فرستاد تا قدرت تهاجمی تیمش افزایش یابد. بازی با حملات استقلال در دقایق ابتدایی آغاز شد. در دقیقه 53 هم فرهاد مجیدی جایگزین سیاوش اکبرپور شد.

بازی کم هیجان استقلال و سپاهان از دقیقه 60 به بعد دگرگون شد. در دقیقه 63 خسرو حیدری با خلعتبری درگیر و این درگیری به قیمت اخراج حیدری و کارت زرد برای خلعتبری تمام شد. این بار 10 نفره شدن برای استقلال خوش یمن بود و در دقیقه 64 اشتباه گردان را میلان سوشاک تکمیل کرد تا فرزاد حاتمی گل تساوی استقلال را وارد دروازه سپاهان کند. این گل در شرایطی به ثمر رسید که کرانچار با آوردن ایران‌نژاد به جای جواهیر سوکای به دنبال استحکام خط دفاعی تیمش بود. در دقیقه 66 نیز فرهاد مجیدی از داور کارت زرد گرفت.

استقلال - سپاهان

در دقیقه 74 بازی جواد نکونام نیز کارت زرد گرفت. سپاهان در دقایق 77 و 85 دو موقعیت گلزنی را از دست داد. اتفاقات دقایق پایانی ضربه ابراهیمی بود که رحمتی گرفت و کارت زردی بود که بولکو در دقیقه 92 دریافت کرد. بدین ترتیب تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه یک بر یک تمام شد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

با آغاز وقت‌های اضافه دو تیم کمی احتیاط را کنار گذاشتند. عباس محمدرضایی که از ابتدای وقت‌های اضافه جایگزین هاشم بیک‌زاده شده بود نخستین ضربه را روانه دروازه سپاهان کرد که بی نتیجه ماند. لحظاتی بعد ایران‌نژاد با شوتی از راه دور که با دفع ناقص رحمتی همراه شد پاسخ این حمله استقلال را داد.

دقیقه 102 بازی ضربه امید ابراهیمی به قسمت بیرونی تیر دروازه استقلال برخورد کرد. در دقیقه 104 توپ ارسالی روی دروازه سپاهان با ضربه پشت سر حاتمی همراه شد و با اختلافی اندک از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

در وقت‌های اضافه دوم اتفاق خاصی نیفتاد و تنها در دقیقه 119 احمد جمشیدیان جایگزین محرم نویدکیا شد.

در ضربات پنالتی جباری، ساموئل، محمدرضایی، نکونام برای استقلال گلزنی کردند و صادقی و مهدی رحمتی و فرزاد حاتمی پنالتی‌های خود را از دست دادند. برای سپاهان نیز بولکو، ابراهیمی،خلعتبری، حاج صفی و سوشاک پنالتی‌های خود را گل کردند و جمشیدیان و ایران نژاد ضرباتشان را از دست دادند تا در نهایت سپاهان با برتری در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی فوتبال کشور راه یابد.

دیگر دیدار این مرحله 17 فروردین بین داماش و پرسپولیس در رشت برگزار می‌شود.


حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان