تبیان، دستیار زندگی
دكتر عربیان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در بدنه دستگاه های اجرایی تاكید كرد: دستگاه هایی كه روابط عمومی ندارند، به واقع هویت ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاه های بدون روابط عمومی هویت ندارند

دكتر عربیان

دكتر عربیان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در بدنه دستگاه های اجرایی تاكید كرد: دستگاه هایی كه روابط عمومی ندارند، به واقع هویت ندارد.

به گزارش روابط عمومی، دكتر اصغر عربیان استاندار البرز در جمع سفیران ارتباطات استان البرز با نفی این باور غلط كه نیروهای ناكارآمد اغلب در پست های روابط عمومی گمارده می شوند؛ اظهار داشت: روابط عمومی پیشانی عملكردی یك دستگاه است وبه عنوان یك كانال ارتباطی نقش تنظیم روابط درون سازمانی و برون سازمانی را دارد؛ لذا این نقش تاثیرگذار خود لزوم بكار گیری نیروهای كارآمد را می طلبد.

روابط عمومی هویت یك دستگاه است

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح كرد:روابط عمومی حكم هویت بخشی به یك سازمان را دارد و دستگاه هایی كه روابط عمومی ندارد؛ هویت ندارند.

وی افزود: فقدان مدیر روابط عمومی در یك دستگاه موجب می شود تا هر بخش ساز خود را كوك كند و این امر ماهیت عملكرد كل آن دستگاه را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

روابط عمومی فقط تبلیغات نیست

دكتر اصغر عربیان با بیان اینكه كاركرد روابط عمومی ها تنها به تبلیغات محدود نمی شود، گفت: عموماً اینگونه رایج است كه برخی تصور دارند كار روابط عمومی فقط تبلیغات است در صورتی كه این مركز به عنوان قلب تپنده یك دستگاه با برنامه كوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت كاركردهای بیشماری را عهده دار است و تبلیغات تنها بخشی از آن را شامل می شود.

لزوم تدوین منشور اخلاق حرفه ای ویژه اصحاب رسانه و ارتباطات

استاندار البرز در بخش دیگری ضمن اشاره به ماهیت شورای اطلاع رسانی استان بر ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه ای نیز تاكید كرد و گفت: علاوه بر شورای اطلاع رسانی استان، اصحاب رسانه نیز باید تدوین این منشور را در دستور كار قرار دهند و براساس آن ادامه مسیر دهند.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی ها و جایگاه والای آنها در جامعه بیان كرد: رسانه ها باید قدر جایگاه خود را بشناسند و به اخبار خام اكتفا نكنند.

استاندار البرز افزود: رسانه ها باید در مسیری كه منشور اخلاق حرفه ای پیش روی آنها قرار داده است، بدون تخطی از مرز و حدودها حركت كنند.

ضرورت بهره وری در حوزه اطلاع رسانی

دكتر اصغر عربیان همچنین با اشاره به ضرورت بهره وری در عرصه اطلاع رسانی اظهار داشت: صرف پر كردن صفحات روزنامه هنر نیست؛ كمااینكه به راحتی می توان اخبار گوناگون را جمع آوری كرد و در یك مجموعه بكار برد.

وی افزود: هنر واقعی آن است كه اخبار با اطلاعات دقیق و صحیح منتشر گردد.

برپایی كارگاه های آموزشی در تربیت مدیران روابط عمومی مغفول نماند

دكتر اصغر عربیان با تاكید بر استمرار گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه ها ی اجرایی تصریح كرد: در این سلسله نشست ها ضمن به نقد گذاشتن عملكرد دستگاه ها با برگزاری كارگاه های آموزشی می بایست پایه های این بخش را تقویت كرد.

وی با بیان اینكه در كار روابط عمومی انفعال معنا ندارد؛ افزود:كار در حوزه روابط عمومی نخست، برنامه ریزی جامع به نیروها را می طلبد و پس از آن در مسیر از پیش تعیین شده طبق برنامه باید عمل كرد تا شاهد بالندگی روابط عمومی در دستگاه ها باشیم.

انتخاب نیروهای ناكارآمد در روابط عمومی به بدنه دستگاه لطمه می زند

استاندار البرز همچنین با تاكید بر ضرورت بكارگیری نیروهای كیفی در روابط عمومی دستگاه ها، تصریح كرد: افرادی كه ناشیانه به بخش روابط عمومی دستگاه ها وارد می شوند كل مجموعه را دچار مشكل خواهند كرد.

در همایش مدیران روابط عمومی استان، 6 روابط عمومی با اهداء بلیت رفت و برگشت از سوی شهردار كرج به مشهد مقدس تجلیل شدند.

ادامه این همایش در قالب كارگاه آموزشی با حضور دكتر رضاییان از اساتید برتر و شاخص حوزه علوم ارتباطات و رسانه ادامه پیدا كرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی های ایران

تنظیم: هومن بهلولی