تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21:05 سه شنبه شب در کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف ایران مقابل کویت در سنگلاخ


تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21:05 سه شنبه شب در کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.


ایران - کویت

تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا با پنج گل لبنان را شکست داده بود شامگاه سه شنبه در ورزشگاه اصلی کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت و در پایان با تساوی یک بر یک متوقف شد.

در این دیدار رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدی، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری(65 احسان حاجی صفی)، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی(65 مهرداد اولادی) برای تیم ملی ایران به میدان رفتند.

بازی روی زمین ناهموار ورزشگاه الکویت با با شروع خوب میزبان آغاز شد. آبی های کویتی بازی را در اختیار داشتند و چند توپی را در ابتدای بازی روی دروازه ایران آوردند. مهاجمان فانتزی ایران خیلی عادت به بازی روی چنین چمنی را نداشتند. نه قوچان نژاد و نه دژاگه. بازی اما به مرور به تعادل کشیده شد. تا اینکه ایران به گل رسید . یک حمله جدی . دژاگه شروع کننده بود ضربه را زد دروازه بان برگرداند. توپ بعدی به تیر خورد و افتاد زیر پای مسعود شجاعی. او اما شوتی زد غیر قابل مهار. بازی به سود ایران شد. این گل که اولین گل ملی ایران در سال 92 محسوب می شد این قدر هیجان انگیز بود که جواد نکونام خیلی گرم و صمیمی به یاد روزهای قدیم شجاعی را در آغوش بگیرد. بازی که شروع شد ، بلافاصله ایران به گل رسید. اشتباه مدافعان کویت ، پاس دژاگه به قوچان نژاد و گلی زیبا از رضا گوچی. داور کره ای اما این گل را نپذیرفت. او خطا گرفته بود. این داور همان داور بازی سپاهان در قطر بود. داوری که سر سپاهان را برید.

نیمه دوم را ملی پوشان کشورمان بهتر آغاز کردند و بیشتر از نیمه اول مالک توپ و میدان بود اما کویتی با تعویض های خود توانستند از سرعت بازیکنان جایگزین خود استفاده کنند و صاحب یک ضربه پنالتی شوند که این پنالتی در دقیقه 75 به گل تبدیل شد.

دانیال داوری دروازه‌بان دورگه‌ای که به تیم ملی ایران دعوت شده در بازی امروز نیمکت نشین بود و رحمان احمدی در درون دروازه قرار گرفت.

داور کره ای در این بازی به احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، مهرداد پولادی و مسعود شجاعی از ایران کارت زرد نشان داد. این دومین بازی تیم ملی ایران در مقدماتی جام ملت های آسیا بود و در دیدار اول ایران با 5 گل تیم لبنان را شکست داده بود. کویت هم در بازی اول تیم تایلند را برده بود.

ایران صدرنشین گروه دوم مقدماتی جام ملت های آسیا با تیم های کویت، تایلند و لبنان همگروه است. تیم ملی ایران سال 92 را با یک تساوی شروع کرد.

سرمربی تیم ملی گفت: بازی خوبی بود و باز هم می گویم که تقصیر خودمان است که بازی را کنترل نکردیم و کمک داور مسابقه هم به این امر کمک کرد و نگذاشت بازی به نفع ما تمام شود. من نمی دانم چرا گل صحیح ما را مردود اعلام کرد و جالب اینجاست که داور در ابتدا گل را درست اعلام کرد و پس از آن با نظر کمک خود آن را قبول نکرد

کی روش: تقصیرها به خودمان برمی گردد

کارلوس کی روش در در کنفرانس خبری پس از این دیدار گفت: این دیدار همانطور بود که پیش بینی می کردیم، بود. می دانستیم مقابل تیمی بازی می کنیم که فقط چشم به ضد حملات دارد، اما تمام تقصیرها به خودمان برمی گردد چون می توانستیم بازی را کنترل کنیم. داور مسابقه هم گل سالم ما را قبول نکرد و البته باید بگویم که تیم کویت هم از حرکت بازنماند و با همان طرز تفکر خود بازی کرد و در نهایت توانست با یک ضربه پنالتی به گل برسد.

سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: بازی خوبی بود و باز هم می گویم که تقصیر خودمان است که بازی را کنترل نکردیم و کمک داور مسابقه هم به این امر کمک کرد و نگذاشت بازی به نفع ما تمام شود. من نمی دانم چرا گل صحیح ما را مردود اعلام کرد و جالب اینجاست که داور در ابتدا گل را درست اعلام کرد و پس از آن با نظر کمک خود آن را قبول نکرد و متاسفانه در خصوص داوری هم نمی توانیم صحبت کنیم.

کی روش در ادامه گفت: در صحنه پنالتی کویت، ما می دانستیم که بازیکن شماره هفت سرعتی است و بازیکنان ما با تجربه خود باید این بازیکن را به صورت منطقه ای کنترل می کردند، اما این اتفاق نیافتاد و داور مسابقه پنالتی اعلام کرد. در واقع همان چیزی که ما پیش بینی می کردیم، شد و در ضد حمله و از روی نقطه پنالتی گل دریافت کردیم.

وی در پایان گفت: بازیکنان کویت انگیزه خوبی داشتند و حتی بعد از دریافت گل هم تلاش کردند.

حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان