تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیركل حزب الله لبنان پیروزی مقاومت اسلامی را پیروزی اسلام و موجب عزت ملت های عرب و شكسته شدن هیبت دروغین ارتش رژیم صهیونی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولی امر مسلمین : دست و بازوی همه شما را می بوسم


حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی  خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیركل حزب الله لبنان پیروزی مقاومت اسلامی را پیروزی اسلام و موجب عزت ملت های عرب و شكسته شدن هیبت دروغین ارتش رژیم صهیونیستی دانستند و تصریح كردند:دشمن اكنون در صدد پاشیدن ویروس بی صبری و تردید در مردم و ایجاد اختلاف میان سیاستمداران لبنان است؛ اما شما در خنثی كردن این توطئه ها موفق خواهید شد و پیروزی دومی به دست خواهید آورد.


متن پیام ولی امر مسلمین به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر مجاهد و بسیار عزیز جناب آقای سیدحسن نصرالله ادام الله عمره و عزه و عافیه

سلام علیكم بما صبرتم

درود بر شما و بر دیگر برادران و بر یكایك مجاهدان حزب الله

آن چه شما با جهاد و مقاومت بی نظیر خود به امت اسلامی هدیه كرده اید از حد توصیف این جانب بالاتر است، جهاد دلاورانه و مظلومانه شما كه نصرت الهی را به شما ارزانی داشت، بار دیگر ثابت كرد كه سلاح های مدرن و مرگبار در برابر ایمان و صبر و اخلاص، ناكارآمد است و ملتی كه ایمان و جهاد دارد مغلوب سیطره قدرت های ستمگر، نمی شود.

لبنان به بركت همت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود كه با حمله به لبنان ضعیف ترین حلقه كشورهای منطقه را هدف قرار می دهد و طرح وهم آلود خاورمیانه دلخواه خود را كلید می زند.

پیروزی شما پیروزی اسلام بود، شما توانستید به حول و قوه الهی ثابت كنید كه برتری نظامی به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانك نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداكاری همراه با عقل و تدبیر است، شما برتری نظامی خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل كردید، تفوق معنوی خود را در ابعاد منطقه ای و جهانی تثبیت نمودید، افسانه شكست ناپذیری و هیبت دروغین ارتش صهیونیست را به سخره گرفتید و آسیب پذیری رژیم غاصب را به نمایش گذاشتید، شما به ملت های عرب، عزت بخشیدید و توانایی های آنان را كه ده ها سال به وسیله تبلیغات و سیاست های استكباری، انكار شده بود، در صحنه عمل به همه نشان دادید.

آنچه اتفاق افتاد حجتی از سوی خداوند بر همه دولت ها و ملت های اسلامی و به ویژه در منطقه خاورمیانه است، شما بار دیگر مصداق این كلام نورانی قرآن شدید:

«قد كان لكم آیه فی فئتین التقتا فئه تقاتل فی سبیل الله و اخری كافره یرونهم، مثلیهم رأی العین و الله یوید بنصره من یشاء ان فی ذالك لعبره لاولی الابصار.»

این اولوالابصار، امروز توده های میلیونی و جوانان غیور و مؤمن دركشورهای منطقه و سیاسیون سالم و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند.

جهاد مظلومانه شما، دشمن را افشا كرد و چهره حقیقی او را به نمایش گذاشت، كشتار بی رحمانه مردم غیرنظامی، به خاك و خون كشیدن كودكان بیگناه و زنان بی دفاع، حادثه قانا و نظائر متعدد آن، ویران سازی هزاران خانه و كاشانه و آواره كردن هزاران خانواده، نابود كردن زیرساخت های بخش مهمی از لبنان و فجایعی از این قبیل، چهره حقیقی زمامداران آمریكا و برخی دولت های اروپایی را دركنار چهره كریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد.

جهاد مظلومانه شما، دشمن را افشا كرد و چهره حقیقی او را به نمایش گذاشت، كشتار بی رحمانه مردم غیرنظامی، به خاك و خون كشیدن كودكان بیگناه و زنان بی دفاع، حادثه قانا و نظائر متعدد آن، ویران سازی هزاران خانه و كاشانه و آواره كردن هزاران خانواده، نابود كردن زیرساخت های بخش مهمی از لبنان و فجایعی از این قبیل، چهره حقیقی زمامداران آمریكا و برخی دولت های اروپایی را دركنار چهره كریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد.

نشان داد كه شعارهای منافقانه آنها در باب حقوق بشر و آزادی و دموكراسی، چقدر آلوده به دروغ و فریب و رذالت است.

نشان داد كه وقتی زمامداران كشورها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بیگانه باشند چه فجایعی ممكن است برای جامعه انسانیت پیش بیاید، سخنان اخیر رئیس جمهور آمریكا در دفاعی قلمداد كردن جنایات رژیم صهیونیستی و ادعاهای خنده آور او درباره پیروز شدن اسرائیل در جنگ لبنان، نمونه روشنی از این بی رحمی و شقاوت و بی منطقی را در برابر چشم همه گذاشت.

و اما لبنان... و ما ادراك ما لبنان... لبنان به بركت همت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود كه با حمله به لبنان ضعیف ترین حلقه كشورهای منطقه را هدف قرار می دهد و طرح وهم آلود خاورمیانه دلخواه خود را كلید می زند.

دشمن یعنی آمریكا، اسرائیل از صبر و هوشمندی و دلاوری ملت لبنان غافل بود، از توانایی بازوان ستبر لبنان غافل بود، از سنت الهی «... كم من فئه قلیله غلبت فئه كثیره باذن الله والله مع الصابرین» غافل بود.

ملت لبنان و جوانان دلاور و سیاستمداران هوشمندش با سیلی سخت خود او را از این غفلت بیرون آوردند، دشمن اكنون درصدد بریدن این بازوی توانا و كارآمد است. درصدد ایجاد اختلاف میان سیاستمداران است، درصدد پاشیدن ویروس بی صبری و تردید در مردم است.

همه باید در برابر این سمپاشی ها بیدار باشند، به حول و قوه الهی شما در خنثی كردن توطئه های آنان موفق خواهید شد و پیروزی دومی به دست خواهید آورد.

ان شاءالله جهادی كه اكنون در این میدان جدید، پیش روی شماست، مانند جهاد فداكارانه شما در میدان نظامی، حائز اهمیت و در آن، صبر و توكل و اخلاص و تدبیر، تعیین كننده است.

به شما و دیگر برادران و دلاوران عرصه جهاد درود می فرستم و دست و بازوی همه شما را می بوسم.

بازتاب پیام رهبر معظم انقلاب

در پی انتشار پیام مهم رهبر  معظم انقلاب خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان شبكه تلویزیونی المنار و روزنامه اینترنتی الرأی العالم این پیام را به نحو گسترده ای بازتاب دادند.