تبیان، دستیار زندگی
هر محصولی که تولید می شود قطعا در کنار مزایای خود معایبی هم دارد و ویندوز 8 هم از این قانون مستثنی نیست انتقادات زیادی از ویندوز8 شده با این وجود مزیت بسیار بزرگ آن که همان لمسی بودن آن است کاریران بسیاری را جذب کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی پیرامون ویندوز 8


هر محصولی که تولید می شود قطعا در کنار مزایای خود معایبی هم دارد و ویندوز 8 هم از این قانون مستثنی نیست انتقادات زیادی از ویندوز8 شده با این وجود مزیت بسیار بزرگ آن که همان لمسی بودن آن است کاریران بسیاری را جذب کرده است.

کارشناسان معتقدند که در سال 2013 استفاده از فناوری های لمسی از سال گذشته نیز بیشتر خواهد شد چرا که رایانه ها تحت تاثیر فناوری ویندوز8 قرار خواهند گرفت. روی کار آمدن ویندوز8 موجب می شود تا کاربران به استفاده از لب تاپ های لمسی روی آورده و به صفحه کلید و موس کمتر مراجعه کنند.

نکاتی پیرامون ویندوز 8

مایکروسافت در پی آن است تا ویندوز8 به سمت بی نقص بودن و استفاده همگانی پیش رود و این امر امکان پذیر نیست مگر با اعمال تغییرات در قسمت هایی که داری نقص هستند.

به عنوان مثال بیشتر افراد معتقدند که بخش تنظیمات ویندوز8 آن طور که باید و شاید جذاب نیست و تا حدی دچار سردرگمی و خستگی کاربر می شود برخی تنظیمات در بخش  Charm Settingsهستند و گاهی بخش دسکتاپ و این موضوع بی رغبتی به استفاده را در کاربر به وجود می آورد در این صورت کاربران مجبورند تا به قسمت جستجو مراجعه کنند. این امر ممکن است برای کاربران مبتدی تا حدودی آسان نباشد و موجب خستگی آن ها شود به همین دلیل مایکروسافت برای این موارد باید راه حل هایی را در نظر بگیرد.

در حال حاضر مایکروسافت تغییراتی را در ویندوز8 اعمال کرده است که موجب بهبود آن شده است.

زمانی که گوشی همراه شما دچار مشکلی می شود شما آن را به حالت کارخانه برمی گردانید یا به عبارتی آن راRestore  می کنید این کار موجب می شود تا تنظیمات به حالت اولیه بازگشته و در صورتی که مشکلی وجود داشت حل شود. انجام این کار در ویندوز8 نیز به وقوع پیوسته که می توانید ویندوز یا حتی پارتیشن مورد نظر را به حالت اولیه بازگردانید. در ویندوز8 دو گزینه به نام های refresh وRestore وجود دارد که یکی به معنای تازه کردن و دیگری به معنای تنظیم دوباره است.

اما تفاوت این دو مورد با یکدیگر چیست و استفاده از کدام یک بهتر است؟

با استفاده از گزینه refresh فایل ها و یا تنظیمات شخصی، برنامه های نصب شده و .... حذف نمی شوند و تنظیمات رایانه را دوباره انجام می دهد و لیستی از اغلام حذف شده را روی صفحه دسکتاپ شما قرار می دهد. این موضوع را در نظر داشته باشید که به هنگام تازه کردن رایانه تمامی مواردی که بر روی صفحه دسکتاپ قرار دارند پاک می شوند پس قبل از این کار هر چیزی که روی صفحه دسکتاپ برای شما مهم است را بردارید.

زمانی که از گزینه Restore استفاده می کنید همه چیز به کلی حذف می شود گویی شما ویندوز رایانه تان را به کلی عوض کرده اید.

نکاتی پیرامون ویندوز 8

در صورتی که با مشکلاتی روبه رو هستید و می خواهید آن را برطرف کنید، بدون آن که فایل ها و یا تنظیماتتان از بین برود بهتر است از گزینه refresh استفاده کنید. اگر می خواهید رایانه به حالت اولیه کارخانه بازگردد و تمامی اطلاعات پاک شوند از گزینه Restore استفاده کنید.

چگونه Refresh کنیم؟

برای این که بتوانید سیستم خود را refresh کنید در ابتدا برای استفاده از ابزار Refresh your PC از قسمت Charms بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید و سپس گزینه Change PC Settings  را انتخاب کنید.

سپس از بخشGeneral  اگر در گزینه Refresh your PC without affecting your files کلید Get started را فشار دهید، refresh کردن آغاز می شود.

زمانی که گوشی همراه شما دچار مشکلی می شود شما آن را به حالت کارخانه برمی گردانید یا به عبارتی آن راRestore می کنید این کار موجب می شود تا تنظیمات به حالت اولیه بازگشته و در صورتی که مشکلی وجود داشت حل شود. انجام این کار در ویندوز8 نیز امکان پذیر است

چگونه Restore کنیم؟

برای Restore ابتدا به منوی Control Panel رفته و گزینه Recovery را انتخاب کنید سپس گزینه Open System Restore را انتخاب کنید، می بینید که صفحه ای برای شما به نمایش در می آید که با انتخاب یک تاریخ معین کار شروع می شود.

در این بین گزینه دیگری به نام Reinstall نیز به چشم می خورد که به شما این فرصت را می دهد تا بدون این که هارد دیسک شما فرمت شود بتوانید تغییراتی را بر روی سیستم خود اعمال کنید.

نکاتی پیرامون ویندوز 8

اگر شما از این گزینه استفاده کنید داده های قبلی شما همچنان باقی می مانند اما تمامی برنامه و داده ها در درایو سیستم عاملتان حذف خواهند شد. برای Reinstall کردن می توانید مانند Refresh کردن عمل کنید با این تفاوت که در بخش General گزینه Remove everything and reinstall Windows را انتخاب کنید.

مایکروسافت به طور پیش فرض برنامه ای به نام Mail App را برای کاربرانی که با ایمیل سر و کار دارند قرار داده است و این برنامه برای کسانی که چند حساب ایمیل دارند بسیار کاربردی است چرا که بهتر می توانند ایمیل های خود را مدیریت کنند.

ادامه دارد...

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Five things Microsoft must do for Windows 8 in 2013"by Seth Rosenblatt"

Everything You Need to Know About Refreshing and Resetting Your Windows 8 PC

winsupersite