تبیان، دستیار زندگی
شخصیت های سیاسی جهان همچنان در مورد پیروزی حزب الله و شكست خفت بار اسرائیل در حمله به لبنان و همچنین در مورد پیامدهایی كه این شكست احتمالا برای منطقه و جهان دارند، اظهارنظر می كنند. در ذیل با هم مواردی از این اظهارات را از ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین نشانه های الگوگیری از حزب الله


شخصیت های سیاسی جهان همچنان در مورد پیروزی حزب الله و شكست خفت بار اسرائیل در حمله به لبنان و همچنین در مورد پیامدهایی كه این شكست احتمالا برای منطقه و جهان دارند، اظهارنظر می كنند. در ذیل با هم مواردی از این اظهارات را از نظر می گذرانیم.

¤ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه: وارد یك خاورمیانه جدید شده ایم، خاورمیانه ای كه سرشار از دستاوردهای مقاومت و رو شدن چهره و توان دشمنان است... نصرالله فرمانده یكه تاز مقاومت قدرتمند لبنان در میدان نبرد با اسرائیل است... جولان اشغالی به دست جوانان سوری آزاد خواهد شد.

¤ جیمی كارتر، رئیس جمهور اسبق آمریكا: جرج بوش به خاطر حمایتش از اسرائیل، آمریكا را در جهان منزوی كرده است. من از افزایش نفرت كشورهای عربی نسبت به آمریكا تعجب نمی كنم.

¤ جرج بوش، رئیس جمهور آمریكا: حزب الله باید خلع سلاح شود. حزب الله و حامیان خارجی اش به دنبال تضعیف چشم انداز صلح در خاورمیانه هستند!

¤ عمر البشیر، رئیس جمهور سودان: همانطور كه حزب الله در برابر نیروهای اسرائیلی ایستاد، سودان نیز در صورتی كه سازمان ملل به «دارفور» نیرو اعزام كند، با این نیروها خواهد جنگید.

عمرالبشیر گفته است از این پس با الگو گرفتن از ایستادگی حزب الله مبارزه خواهد كرد.

¤ گنادی زیوگانف، رهبر حزب كمونیست روسیه: همبستگی جهانی با مردم لبنان، یك عامل مهم در توقف تهاجم اسرائیل به لبنان بود.

¤ امین هویدی، وزیر دفاع مصر: حزب الله توانست نظریه امنیت ملی اسرائیل را از بین ببرد.

¤ محسن بلال، وزیر اطلاع رسانی سوریه: پیروزی مقاومت لبنان بر ماشین جنگی اسرائیل، مایه عزت و افتخار اعراب، مسلمانان و تمامی ملت های مبارز جهان است.


لینک مطالب مرتبط:

متن كامل قطعنامه 1701شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان

پیروزی حزب الله ؛ شکست همیشگی اسرائیل

فرا فکنی از نوع امریکایی

و چنین است فرجام کار...

حزب الله ، اسرائیل را به زانو درآورد