تبیان، دستیار زندگی
اتاق خواب بهترین مكان برای آرامش است و از همین جهت باید به نوع چیدمان، ترئین و نورپردازی آن بسیار توجه شود اما برای ایجاد یك تغییر بهاره كه هم هزینه زیادی در بر نداشته باشد و هم مطلوب واقع شود شاید جابجا كردن برخی وسایل، انتخاب خوبی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرامش را به اتاق خصوصی خود بیاورید


دکوراسیون اتاق خواب بهترین مكان برای آرامش است و از همین جهت باید به نوع چیدمان، ترئین و نورپردازی آن بسیار توجه شود اما برای ایجاد یك تغییر بهاره كه هم هزینه زیادی در بر نداشته باشد و هم مطلوب واقع شود شاید جابجا كردن برخی وسایل، انتخاب خوبی باشد.

آرامش را به اتاق خصوصی خود بیاورید

خیلی از افراد به این موضوع فكر می‌كنند كه چطور اتاق خواب خود را محیطی آرامشبخش كنند ولی نكته مهم اینجاست كه اكثرا فقط به تغییر جای تخت‌خواب اكتفا می‌كنند و بس. برای تغییر اساسی این كار به تنهایی كافی نیست و بهتر است یك بار دیگر به وسایل اتاق نگاهی بیندازیم و برای هر كدام برنامه‌ای داشته باشیم.

البته همه می‌دانیم كه تخت مهم‌ترین وسیله اتاق خواب به حساب می‌آید اما برای یك تغییر دكوراسیون، باید پس از جابجا كردن آن سراغ رویه تخت هم بروید. اگر امكان خرید یا دوخت یك روتختی تازه را دارید، حتما این كار را انجام دهید؛ در غیر این صورت می‌تواند از كوسن‌ها كمك بگیرید. قرار دادن چند كوسن تازه با رنگهای متنوع روی تخت، بهترین انتخاب است.

برای تخت‌های یك نفره هم خانم‌ها می‌توانند از شال‌هایی با سایز بزرگ استفاده كنند. استفاده از شالی كه از آن استفاده نمی‌كنید گزینه بسیار مناسبی است به شرط آنكه رنگ آن با سایر وسایل اتاق همخوانی داشته باشد.

روی دراور یا میز توالت را هم حسابی خلوت كنید. یكی از چیزهایی كه در اتاق خواب به چشم می‌آید، به هم ریختگی روی میز توالت است. بد نیست اگر یكی از كشوها و یا قفسه‌ها را به وسایلی كه روی میز چیده‌اید اختصاص دهید با این كار نظم و زیبایی بیشتری به اتاق خود می‌بخشید.

پرده هم مورد بعدی و قابل ملاحظه‌ای است كه باید به آن توجه شود. اگر امكان خرید و دوخت پرده نو را ندارید می‌توانید پرده قبلی را كاملا شسته و آن را به كمك یك و یا چند روبان پهن تزیین كنید.

اضافه كردن یك مبل و یا صندلی به اتاق هم می‌تواند به شما كمك كند. صندلی‌ای كه هم از آن استفاده كنید و هم تنوع مطلوبی برای اتاق ایجاد كند. بسیار خوب است كه این صندلی را رنگ زیبایی هم بزنید. رنگهای تند و شاد باعث به وجود آمدن فضای دلنشینی در اتاق شما خواهد شد.

به نورپردازی اتاق هم توجه داشته باشید. نوع نور و رنگ آن باید متناسب با وسایل اتاق باشد. شاید با هزینه كمی مانند خرید چند لامپ كم مصرف بتوان رنگ‌وروی اتاق را تغییر داد

تغییر دادن جای قابها، گلدانها و یا رومیزی هم نكته بسیار مهمی در دكوراسیون جدید اتاق خواب است. این تغییرات اگر چه در اولین مرحله بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما می‌تواند فضایی تازه و نو را برای شما فراهم كند.

بخش خانواده ایرانی تبیان 


منبع: چهاردیواری

مطالب مرتبط:

نگران کوچکی خانه نباشید

خواب راحت در اتاقی زیبا

آشنایی با 5 اشتباه دکوراسیونی

دکوراسیون حرفه ای در خانه

ضروری و کاربردی برای یک خانه

چیدمان منزل در فصل تابستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.