تبیان، دستیار زندگی
جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، ضمن استقبال از ادامه آتش بس میان اسرائیل و حزب الله انگشت اتهام را در این مناقشه به ویژه به سوی ایران نشانه رفته و ایران را به تلاش برای جلوگیری از استقرار دموکراسی در خاور میانه متهم کرده است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرا فکنی از نوع امریکایی


جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، ضمن استقبال از ادامه آتش بس میان اسرائیل و حزب الله انگشت اتهام را در این مناقشه به ویژه به سوی ایران نشانه رفته و ایران را به تلاش برای جلوگیری از استقرار دموکراسی در خاور میانه متهم کرده است.

بوش گفت که حزب الله بدون آنکه تحریک شود دست به حمله به اسرائیل زده و در مقابل متحمل شکستی اساسی شده است!

این درحالی است که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله، روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش به یک "پیروزی تاریخی و استراتژیک" در نبرد با اسرائیل دست یافته اند.(و این سخن نه تنها گفته رهبر بزرگ حزب الله که سخن همه آنانی بود که چشم هایشان را به روی حقایق نبسته اند.)

نیک مایلز، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن، می گوید آقای بوش در اظهارات خود سعی کرد استدلال کسانی را که می گویند حزب الله با قدرت بیشتر از این مناقشه بیرون آمده است نفی کند.(جناب بوش همیشه خودش را با این توجیهات قانع می کند؛ البته فقط خودش را و شاید هیچ کس را ...)

وی پیش بینی کرد که نفوذ این گروه در لبنان با استقرار نیروی بین المللی حافظ صلح در جنوب این کشور به تدریج زایل شود.

وی گفت اکنون وقت آن است که کمک شود مردم فارغ از نگرانی هایی که او بار دیگر به نیروهای خارج از لبنان به خصوص ایران نسبت داد به خانه هایشان بازگردند.( حالا دیگر بوش دلسوز مردم لبنان شده است! )

او گفت: "مسئولیت رنج مردم لبنان همچنین بر عهده حامیان دولتی حزب الله، ایران و سوریه، است. رژیم ایران کمک های مالی، تسلیحاتی و آموزشی در اختیار حزب الله می گذارد. ایران روشن ساخته است که خواستار نابودی اسرائیل است."( این سخن جدیدی نیست؛ چرا که همه دنیا به خوبی می دانند که ایران خواستار نابودی ظلم در همه جهان و البته نابودی اسرائیل جنایت کار است!)

وی افزود: "اگر ایران به سلاح های اتمی که در جستجوی آنهاست مجهز بود، آنوقت فقط می توانستیم تصور کنیم که این مناقشه تا چه حد خطرناک تر می شد!"

بوش گفت که به خصوص ایران از گروه های مسلح پشتیبانی می کند با این امید که به گفته او از مستقر شدن دموکراسی در خاورمیانه جلوگیری کند.( دموکراسی به شیوه آمریکاییش را سالهاست که در افغانستان و عراق و فلسطین و ... دیده ایم!)

وی همچنین گفت که این مساله تصادفی نیست که عراق و لبنان، دو کشوری که به گفته او برای ساختن جامعه ای دموکراتیک تلاش می کنند، صحنه فعالیت های تروریستی هستند!


لینک مطالب مرتبط:

و چنین است فرجام کار...

پاکسازی حزب الله؛ یک "بازی کودکانه"

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟