تبیان، دستیار زندگی
اجرای اتش بس ساعت 30/8 امروز بیروت و تل آویو رسما با قطعنامه 1701 شورای امنیت موافقت كردند. به گزارش خبرگزاری ها هیئت وزیران لبنان به رغم انتقادهایی كه به این قطعنامه داشت با آن موافقت كرد. اعضای كابینه رژیم صهیونیستی نیز پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی حزب الله ؛ شکست همیشگی اسرائیل



اجرای اتش بس ساعت 30/8 امروز

بیروت و تل آویو رسما با قطعنامه 1701 شورای امنیت موافقت كردند.

به گزارش خبرگزاری ها هیئت وزیران لبنان به رغم انتقادهایی كه به این قطعنامه داشت با آن موافقت كرد. اعضای كابینه رژیم صهیونیستی نیز پس از پنج ساعت گفت وگو درباره قطعنامه 1701 ضمن موافقت با این قطعنامه ساعت 5 صبح امروز به وقت گرینویچ (30/8 به وقت تهران) را زمان برقراری آتش بس اعلام كرد. منابع صهیونیستی می گویند خروج نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان تا دو هفته دیگر آغاز می شود. به گفته فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه 15 هزار نیروی حافظ صلح این سازمان ظرف 10 روز آینده راهی جنوب لبنان خواهند شد تا در كنار ارتش این كشور صلح و ثبات این منطقه را تامین كند. در همین حال وزیر خارجه فرانسه گفت نخست وزیران اسرائیل و لبنان پایبندی خود را نسبت به قطعنامه 1701 شورای امنیت اعلام كرده اند.


اعتراف به شكست پس از 32 روز جنگ نابرابر

اسرائیل: هیچ ارتشی قدرت مقابله با حزب الله را ندارد

مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی پس از 32 روز جنگ نابرابر اعتراف كردند كه هیچ ارتشی در دنیا قدرت مقابله با حزب الله را ندارد.

این مقامات زمانی به ناتوانی خود اعتراف كرده اند كه ظرف 32 روز گذشته با تمام تجهیزات نظامی خود تأسیسات زیربنایی لبنان را ویران كرده اند.

ناظران سیاسی می گویند اعتراف مقامات اسرائیل به این معنی است كه غیر از ارتش رژیم صهیونیستی هیچ ارتش مجهز دیگری هم این توان را ندارد با حزب الله مقابله كند.


وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعتراف كرد هیچ ارتشی در دنیا قدرت خلع سلاح حزب الله لبنان را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ها «تیزیپی لیونی» كه روز گذشته در جلسه كابینه اسرائیل سخن می گفت ضمن اعتراف به قدرتمندی حزب الله تصریح كرد: این جنگ باید هر چه سریع تر متوقف شود.

در همین رابطه «دان حالوتس» رئیس ستاد مشترك ارتش اسرائیل نیز اظهار داشت: كسی در دنیا قدرت مقابله با حزب الله را ندارد.

وی با تایید درگیری های مسلحانه گسترده میان سربازان اسرائیلی و نیروهای حزب الله و عدم موفقیت نظامیان اسرائیلی افزود: هدف اصلی ارتش اسرائیل آن است كه مناطق موازی با رودخانه «لیتانی» و حتی در صورت امكان آن سوی رودخانه را به تصرف درآورد.

حالوتس خاطرنشان كرد حتی در صورتی كه نیروهای «یونیفل» و ارتش لبنان در مناطق مرزی لبنان و اسرائیل مستقر شوند ارتش اسرائیل به یك باره مناطق تحت اشغال شده خود را تخلیه نخواهد كرد و این مناطق به صورت تدریجی به نیروهای سازمان ملل تحویل خواهد شد.

از سوی دیگر شبكه تلویزیونی «العالم» به نقل از برخی افسران ارشد رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه امیدی برای دستیابی به پیروزی واقعی در حمله به جنوب لبنان وجود ندارد.


لینک مطالب مرتبط:

و چنین است فرجام کار...

پاکسازی حزب الله؛ یک "بازی کودکانه"

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

پس از بحران

دیدار بوش و بلر برای رسیدن به یک صلح پایدار!

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان