تبیان، دستیار زندگی
در قسمت قبل به مواردی مانند سالم بودن سیستم، كلیدهای میانبر و ... اشاره كردیم. در ادامه به كلیدهای میانبر استفاده شده در هنگام وب گردی و برخی نكات در مورد Run اشاره خواهیم داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهایی در وب گردی


در قسمت قبل به مواردی مانند سالم بودن سیستم، كلیدهای میانبر و ... اشاره كردیم. در ادامه به كلیدهای میانبر استفاده شده در هنگام وب گردی و برخی نكات در مورد Run اشاره خواهیم داشت.

استفاده از كلیدهای میانبر در كار با کامپیوتر سرعت را به ما می دهند. همچنین باعث می شوند تا در وقت صرفه جویی كنیم و حتی كاربران مبتدی نیز می توانند از آن ها استفاده كنند.

در قسمت قبل به مواردی مانند سالم بودن سیستم، كلیدهای میانبر و ... اشاره كردیم. در ادامه به كلیدهای میانبر استفاده شده در هنگام وب گردی و برخی نكات در مورد Run اشاره خواهیم داشت.

ترفندهایی در وب گردی

اگر شما زیاد وب گردی می کنید می توانید یکبار ترفندهای زیر را امتحان کنید و تاثیر آن را در استفاده راحت ببینید:

**اگر دور صفحه که مشغول مطالعه آن هستید، مقدار زیادی تبلیغات و ... وجود دارد که موجب شلوغ شدن صفحه می شود می توانید آن ها را با زدن دکمه F11 از جلو دیدتان بردارید.

** در صورتی که نوشته های یک متن شما را اذیت می کنند یا به عبارتی زیادی بزرگ و کوچک هستند بهتر است آن را به وسیله نگه داشتن Ctrl و چرخاندن اسکرول روی موس تغییر دهید.

**اگر از جمله کسانی هستید که در مرورگر خود چندین تب باز می کنید و برای این کار احتیاج به دست به موس شدن دارید، بهتر است Ctrl+T را امتحان کنید.

** بستن صفحه ای که در حال مطالعه آن هستید از طریق فشردن Ctrl+W امکان پذیر است اما اگر این کار را به اشتباه انجام دادید از Ctrl+Shift+T استفاده کنید تا صفحه مورد نظر شما باز شود.

** کلیدهای Home/End به شما کمک می کنند تا به ابتدا و انتهای صفحه منتقل شوید.

**ویندوز بر مبنای رابط گرافیکی ساخته شده است و این موضوع کار کردن راحت تر برای کاربر را به دنبال دارد.

با این حال همچنان کسانی هستند که از Run و یا CMD برای سرعت بخشیدن به کارهایشان استفاده می کنند. آگاهی داشتن از برخی دستورات این بخش می توانید به کاربران مبتدی نیز کمک کند.

** برای دسترسی به Run بهتر است از کلیدهای میانبر Winkey+R استفاده کنید.

در درایو C که مربوط به برنامه ها است، پوشه ها و فایل های زیادی وجود دارند که کم کردن آن ها به زیاد شدن سرعت رایانه شما کمک می کند. یکی از این فایل ها که مرتبط با برنامه های موقت است Temp نام دارد که حجمی را به خود اختصاص می دهد. برای آن که بتوانید به راحتی به این فایل دسترسی داشته باشید و حجم زیادی را پاک کنید می توانید دستور %temp% را در Run بنویسید تا فایل مورد نظر باز شود.

اگر از جمله کسانی هستید که در مرورگر خود چندین تب باز می کنید و برای این کار احتیاج به دست به موس شدن دارید، بهتر است Ctrl+T را امتحان کنید

** برای دسترسی به پوشه هایی نظیر Program Files و پوشه پروفایل کاربر نیز می توانید به همین صورت عمل کنید.

**برای پاک سازی کردن رایانه خود می توانید از دستور cleanmgr استفاده کنید تا فایل های اضافی پاک شوند.

**در صورتی که رایانه شما با رایانه هایی دیگری شبکه شده باشد و فایل هایی نیز در این بین به اشتراک گذاشته شده باشد برای آن که بتوانید به این فایل ها دسترسی داشته باشید می توانید از Fsmgmt.msc استفاده کنید.

ترفندهایی در وب گردی

برنامه Run حتی برای وب گردی نیز به کار می آید، چرا که شما در ابتدا می توانید نام مرورگر مورد نظر خود را در آن وارد کنید و آدرس سایت مورد نظرتان را نیز در جلوی آن بنویسید، مشاهده خواهید کرد که صفحه مربوطه باز خواهد شد.

در صورتی که بخواهید به جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم دسترسی داشته باشید می توانید از دستور msinfo32 استفاده کنید.

خراب شدن کیبورد رایانه و یا لب تاپ مشکلی جدی به شمار می آید. حتی اگر کیبورد شما خراب نشده باشد و شما بخواهید اطلاعات مهمی مانند رمز حساب بانکی و ... را وارد کنید می توانید از کیبورد مجازی رایانه استفاده کنید. در صورتی که دستور Osk را در Run وارد کنید مشاهده خواهید کرد که صفحه ای مقابل شما باز می شود.

ترفندهایی در وب گردی

**به هنگام كار با رایانه ممكن است چندین صفحه مختلف را به طور همزمان باز كنید. در صورتی كه تنها به یكی از آن صفحه ها نیاز داشته باشید و بخواهید صفحه دسكتاپ را خلوت كنید می توانید از قابلیت ویندوز 7 به نام Aero Shake استفاده كنید.در این حالت پنجره‏ ای را كه می خواهید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. می بینید که بقیه صفحات كوچك خواهند شد. در صورتی كه این كار را دوباره انجام دهید صفحه های کوچک شده دوباره به حالت اولیه خود برخواهند گشت.

ترفندهایی در وب گردی

برخی از برنامه ها با ویندوز XP سازگار هستند و می بایست در این محیط اجرا شوند. در صورتی كه شما از ویندوز 7 استفاده می كنید می توانید به طور همزمان با استفاده از XP Mode از ویندوز XP نیز استفاده كنید اما ابتدا می بایست برنامه Windows Virtual PC را نصب كنید و XP Mode را در درون آن اجرا كنید.

  ادامه دارد....

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع :

25 Cool Windows 7 Keyboard Tricks That Will Impress Your Friends

howtogeek

Windows 7 tricks: 20 top tips and tweaks"By Preston Gralla"