تبیان، دستیار زندگی
شکست اطلاعاتی اسرائیل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ربودن چند عضو این جنبش را تکذیب کرد . از سوی دیگر ، نیروهای مقاومت لبنان عملیات نظامیان اشغالگر در منطقه بعلبک را خنثی کردند. شبکه تلویزیونی سو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر فوری...

شکست اطلاعاتی اسرائیل

حزب الله لبنان امروز چهارشنبه ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ربودن چند عضو این جنبش را تکذیب کرد . از سوی دیگر ، نیروهای مقاومت لبنان عملیات نظامیان اشغالگر در منطقه بعلبک را خنثی کردند.

شبکه تلویزیونی سوریه، گفت نیروهای مقاومت حزب الله لبنان اعلام کردند که آنها عملیات فرود نظامیان اسرائیلی در منطقه بعلبک در شرق لبنان را خنثی کرده اند.

برپایه این گزارش، حزب الله همچنین ربودن شدن سه تن از عناصر خود به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرد که این افراد از شهروندان غیرنظامی لبنان بوده اند.

یک سخنگوی رژیم صهیونیستی شب گذشته مدعی شده بود که نظامیان اسرائیلی توانسته اند در جریان عملیات در بعلبک تعدادی از اعضای حزب الله را ربوده و تعداد دیگری را شهید یا زخمی کنند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع حزب الله لبنان گزارش داد: یگان چترباز اسرائیلی که شب گذشته برای عملیات در شهر بعلبک فرود آمد و به محاصره مبارزان حزب الله درآمد، توانست با یک بالگرد این رژیم از منطقه فرار کند.

این منبع و پلیس لبنان گفتند که این یگان اسرائیلی متشکل از حدود 20نفر با کمک پوشش شدید هوایی و بمباران چندین روستای منطقه به وسیله جنگنده های این رژیم توانست از منطقه خارج شود.

برپایه این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در آغاز برای اجرای عملیات یاد شده در بعلبک با انجام یک سلسله حملات هوایی حدود 30فروند موشک به این منطقه شلیک کرد.

حزب الله افزود: این یگان نظامی صهیونیست ها نیمه شب گذشته به وقت محلی در جنوب شرقی بعلبک فرود آمد که دهها نفر از مبارزان حزب الله برای مقابله با این نظامیان صهیونیست به سرعت عازم منطقه شدند.

حزب الله اعلام کرد که یگان نظامی اسرائیل در بیمارستان دار الحکمه موضع گرفتند که در فاصله دو کیلومتری جنوب شهر بعلبک است و این بیمارستان از زمان تهاجم اسرائیل به لبنان در 12ماه ژوئیه تخلیه شده بود.

برپایه این گزارش، شبکه تلویزیونی "ال بی سی" لبنان نیز به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونت" گزارش داد که هدف از عملیات یگان های ارتش این رژیم در منطقه بعلبک، ربودن مسئولان حزب الله به ویژه شیخ محمد یزبک بوده است.


رجز خوانی اسرائیل!

به دنبال غرق ناوشکن اسرائیلی و ناکامی اسرائیل در دستگیری رهبران حزب الله در بعلبک اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل برای توجیه شکست های فوق اعلام کرد که اسرائیل درحال پیروزی در نبرد علیه حزب الله در جنوب لبنان است.

وی افزود هنگامی که تهاجم اسرائیل تمام شود حزب الله هرگز قادر نخواهد بود یک بار دیگر اسرائیل را تهدید کند.

المرت با این حال گفته است که تلاش های دیپلماتیکی در جریان است که به باور او "نهایتا به آتش بس در مناطق مرزی شمال اسرائیل، تحت شرایطی کاملا متفاوت نسبت به قبل منتهی خواهد شد".

روز سه شنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری جنگ لبنان شده بودند.

در متن بیانیه ای که در مذاکرات اضطراری در بروکسل بر سر آن توافق شد گفته شده که باید خصومت ها فورا پایان یافته و در پی آن آتش بس رعایت شود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته اند که قبل از استقرار هرگونه نیروی حافظ صلح در منطقه، برای توافق بر سر یک راه حل سیاسی جهت بحران، تشکیل جلسه دهد.

از ساعاتی پیش، عملیات زمینی و هوایی گسترده ای توسط نیروهای اسرائیلی در منطقه بعلبک در دره بقاع به فاصله صد کیلومتری شمال مرز اسرائیل، جریان دارد.

گزارش های محلی حاکی است یک هلیکوپتر ارتش اسرائیل نزدیک یک بیمارستان به زمین نشسته و با نیروهای حزب الله درگیر شده است. حداقل هفت نفر در این حمله کشته شده اند.

پیشتر، اسرائیل به غیرنظامیان ساکن حاشیه رود لیتانی در شمال شرقی لبنان هشدار داده بود تا منازل مسکونی خود را ترک کنند.

این عملیات در پی موافقت کابینه اسرائیل با گسترش حملات نیروی زمینی ارتش در جنوب لبنان به نیروهای حزب الله صورت می گیرد.

نیروهای اسرائیلی تلاش می کنند به شکل عمیق تری وارد جنوب لبنان شوند تا بتوانند به هدف خود در ایجاد یک "منطقه امنیتی" دست یابند.

برخی گزارش ها حاکی است کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم گرفته تا نیروهای ارتش این کشور بیش از پیش و در حدود ?? کیلومتر جلوتر از مرز این کشور وارد خاک لبنان شوند.


لینک مطالب مرتبط:

آخرین تحولات تجاوز اسرائیل به لبنان – یکشنبه

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

پس از بحران

دیدار بوش و بلر برای رسیدن به یک صلح پایدار!

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

این درد را درمان کجاست؟!

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...

حزب الله: انتقام خواهیم گرفت

پیشنهاد طرح صلح ایرانى