تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و هیات همراه،‏ ایستادگی شجاعانه و مؤمنانه ملت لبنان و حزب الله را مظهر روحیه عصیان و به ستوه آمدگی جهان اسلام و عرب از امریك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار رئیس جمهور ونزوئلا با رهبر معظم انقلاب اسلامی


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و هیات همراه،‏ ایستادگی شجاعانه و مؤمنانه ملت لبنان و حزب الله را مظهر روحیه عصیان و به ستوه آمدگی جهان اسلام و عرب از امریكا دانستند و تصریح كردند: امروز همه دنیای اسلام و ملتهای عرب و همچنین ملتهای آزاده جهان پشتیبان حزب الله لبنان هستند و به واسطه ایستادگی شجاعانه این گروه در مقابل امریكا و رژیم صهیونیستی، رهبر حزب الله لبنان به یك چهره بسیار محبوب در دنیای عرب و اسلام تبدیل شده است.

امریكاییها در این طراحی، رژیم صهیونیستی را وارد این جنگ كردند تا به تصور خود یك گام بلند و عملی برای تحقق خاورمیانه امریكایی بردارند اما در محاسبات خود ملت لبنان را نادیده گرفته بودند.

ایشان خاطرنشان كردند: اگر امروز در هریك از كشورهای عربی و اسلامی نظرسنجی انجام شود، ملتها قاطعانه طرفداری خود را از مقاومت حزب الله لبنان اعلام خواهند كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را یك جنگ طراحی شده از جانب امریكا دانستند و افزودند: امریكاییها در این طراحی، رژیم صهیونیستی را وارد این جنگ كردند تا به تصور خود یك گام بلند و عملی برای تحقق خاورمیانه امریكایی بردارند اما در محاسبات خود ملت لبنان را نادیده گرفته بودند.

رهبر انقلاب اسلامی هدف امریكا از ایجاد خاورمیانه باصطلاح جدید و یا خاورمیانه بزرگ را ایجاد خاورمیانه ای با دولتهای دست نشانده و با محوریت رژیم صهیونیستی ارزیابی و خاطرنشان كردند: حمله پیش دستانه حزب الله لبنان موجب انفعال امریكا و رژیم غاصب صهیونیستی شد و مقاومت قهرمانانه و شگفت آور ملت لبنان و حزب الله كه مظهر این ملت است، طراحی امریكا را با شكست مواجه كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تاكید كردند: البته امریكاییها هنوز هم حاضر نیستند صورت مسئله را درك كنند و از فهم قدرت ملت لبنان عاجزند لذا دیگران را متهم به دخالت در مسائل لبنان می كنند.

ایشان گروه كنونی حاكم بر امریكا را یك گروه بی خبر و غافل از دنیا و دچار توهم دانستند و خاطرنشان كردند: امریكا و رژیم صهیونیستی بجای فهم علت ناكامی خود، در موضعی منفعلانه به كشتار مردم بی دفاع لبنان روی آورده اند.

مقام معظم رهبری، جنایات كنونی رژیم صهیونیستی در لبنان را كه با پشتیبانی و حمایتهای امریكا انجام می گیرد، از كم سابقه ترین جنایات برشمردند و افزودند: در چنین شرایطی وجدان دنیای به اصطلاح متمدن و سازمانهای مدعی حقوق بشر و دموكراسی هیچ آزرده نمی شود و اعتراضی هم انجام نمی گیرد.

ایشان وظیفه مهم دولتها و ملتهای دارای وجدان بشری را در شرایط كنونی، ایستادگی و همبستگی دانستند و تاكید كردند: امروز دنیا تغییر كرده و بسیاری از ملتها بیدار شده اند و در مقابل مواضع ظالمانه امریكا، اعتراض می كنند زیرا ملتها از اینكه یك قدرت برتر، خود را مالك جهان بداند بسیار متنفرند و در مقابل آن عكس العمل نشان می دهند.

ایشان با تایید سخنان رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر به پایان رسیدن دوران امریكا در جهان خاطرنشان كردند: این واقعیت بصورت منطقی در صحنه عالم قابل مشاهده است و هرروز نیز بر تعداد ملتها و كشورهایی كه در مقابل امریكا ایستادگی می كنند افزوده می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مواضع آقای هوگو چاوز درباره مسائل جهانی آنها را یادآور مواضع سیمون بولیوار شخصیت انقلابی امریكای لاتین دانستند.

ایشان همچنین بر لزوم گسترش همكاریهای جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در ابعاد مختلف تاكید كردند.

در این دیدار كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی از سفر مجدد به ایران، انقلاب بولیواری ونزوئلا را برادر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ایران در بخشهای مختلف هستیم و موافقتنامه های همكاری متعددی بین دو كشور امضا شده است.

وی با تاكید بر اینكه قدرت امپراطوری امریكا رو به افول و پایان است، گزارشی از وضعیت امریكای لاتین ارائه كرد و افزود: امروز یك سیر قهقرایی در قدرت امریكا مشاهده می شود كه نمونه بارز آن امریكای لاتین و افزوده شدن بر تعداد دولتهای مخالف امریكا است.

رئیس جمهور ونزوئلا، با تاكید بر لزوم همبستگی كشورهای دارای مواضع یكسان و مخالف سیاستهای امریكا خاطرنشان كرد: اینگونه كشورها باید با گسترش همكاریها، قدرت و توان خود را افزایش دهند و از تهدیدهای امریكا هم هراسی به خود راه ندهند.


لینک مطالب مرتبط:

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در روز میلاد پیامبر اکرم(ص)

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در کنفرانس بین المللی قدس

مقام معظم رهبری در آخرین دیدار رییس‌جمهور و هیات دولت

شب شعر فلسطین در کنار مقام معظم رهبری

فیلم شب شعر فلسطین در كنار مقام معظم رهبری