تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : یك عدد مرغ متوسط نیم كیلو قارچ 3قاشق سوپخوری پیاز سرخ شده  یك قاشق سوپخوری آرد یك دوم قاشق چایخوری زعفران سائیده شده یك دوم استكان آبلیمو 3-2 عدد زرده تخم مرغ به مقدار كافی نمك و فلفل طرز تهیه : مرغ را كمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خورش قارچ

مواد لازم :

یك عدد

مرغ متوسط

نیم كیلو

قارچ

3قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

یك قاشق سوپخوری

آرد

یك دوم قاشق چایخوری

زعفران سائیده شده

یك دوم استكان

آبلیمو

3-2 عدد

زرده تخم مرغ

به مقدار كافی

نمك و فلفل

طرز تهیه:

مرغ را كمی سرخ كرده و آن را با پیاز و زعفران حل شده ،  و كمی نمك و2 لیوان آب روی شعله ملایم می گذاریم تا بپزد. قارچ ها را شسته و به صورت حلقه های 1 سانتی متری خرد می كنیم و آنها را با 2 قاشق سوپخوری روغن كمی سرخ كرده و به مرغ پخته اضافه می كنیم تا قارچ با مرغ كمی بپزد. آرد را كمی تفت داده و با آبلیمو به خورش اضافه می كنیم. صبرمی كنیم تا خورش كمی غلیظ شود. در آخر پخت ، زرده تخم مرغ ها را كمی زده و به خورش می افزائیم و آن را آرام به هم می زنیم.  خورش آماده شده را در ظرف كشیده و سر میز می بریم.

نكات تغذیه ای :

در تهیه این خورش از گوشت سفید استفاده شده است كه در مقایسه با گوشت قرمز برای افراد دچار فشار خون یا چربی خون، بهتر است. همچنین از قارچ به عنوان سبزی خورش استفاده می كنیم كه از خواص آن می توان به موارد زیر اشاره كرد:

- قارچ استخوان ها را تقویت می كند.

- خستگی را رفع می كند.

- كمبود ویتامینD را جبران می نماید.

زرده تخم مرغ نیز حاوی لسیتین است. همانطور كه در بخش دانستنی های تغذیه سایت تبیان اشاره شد، لسیتین در تقویت حافظه، مبارزه با فراموشی و كاهش كلسترول خون نقش مهمی را ایفا می كند.

این خورش در كل دارای 829 كالری، انرژی است كه اگر توسط 6 نفر میل شود، سهم هر فرد از كالری خورش، 138 كالری خواهد بود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.