تبیان، دستیار زندگی
اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، ایران را به همکاری با حزب الله در ماجرای به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی متهم کرده و گفته است زمانبندی این اقدام به گونه ای بوده تا توجه جهانی را از مناقشه هسته ای ایران دور کند. در همین حال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...


اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، ایران را به همکاری با حزب الله در ماجرای به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی متهم کرده و گفته است زمانبندی این اقدام به گونه ای بوده تا توجه جهانی را از مناقشه هسته ای ایران دور کند.

در همین حال جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، گفته است که سوریه قصد دارد از موقعیت پیش آمده برای باز کردن جای خود در لبنان استفاده کند و نفوذ از دست رفته خود را باز یابد.

اظهارات سران آمریکا و اسرائیل در مورد سوریه و ایران در شرایطی مطرح می شود که مقام های هر دو کشور مورد اتهام پیش از این، نقش خود در درگیری های اخیر حزب الله و اسرائیل را رد کرده اند.

با این وجود نخست وزیر اسرائیل شامگاه هفته گذشته بار دیگر اتهام علیه ایران را مطرح کرده و گفته است که عملیات هفته پیش حزب الله در مرز لبنان و اسرائیل که در آن هشت سرباز اسرائیلی کشته و دو نفر دیگر به اسارت درآمدند، با همکاری ایران انجام شده است.


بلر بار دیگر ایران را متهم کرد

از سوی دیگر، تونی بلر، نخست وزیر انگلیس نیز هفته گذشته در جریان قرائت گزارش خود به پارلمان اروپا در مورد نشست سران کشورهای صنعتی جهان در شهر سن پترزبورگ روسیه بار دیگر گفت که ایران در کنار سوریه به طور چشمگیری از جنگجویان حزب الله لبنان حمایت می کند.

آقای بلر ایران را متهم کرد که به جنبش حزب الله سلاح می دهد و گفت پیکارجویان حزب الله سلاح مشابه آنچه که علیه نیروهای بریتانیا در شهر بصره عراق استفاده شده، به کار می برند!

این در حالی است که پیشتر حمید رضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هرگونه حمایت نظامی این کشور از حزب الله را رد کرده و در جواب این اظهارات بی اساس اما تکراری گفته بود این گروه قوی تر از آن است که به حمایت ایران نیازی داشته باشد.


لینک مطالب مرتبط:

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

این درد را درمان کجاست؟!

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله