تبیان، دستیار زندگی
رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریكا حملات «جنون آمیز» علیه لبنان را به بیروت كشاند و فرودگاه و دیگر مناطق آن را بمباران و گلوله باران كرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف لبنان،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان


رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریكا حملات «جنون آمیز» علیه لبنان را به بیروت كشاند و فرودگاه و دیگر مناطق آن را بمباران و گلوله باران كرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف لبنان، به ویژه زیرساخت های این كشور، جنگ را به پایتخت لبنان كشاند و تا ظهر دیروز 9 بار منطقه شیعه نشین «ضاحیه» در جنوب بیروت را بمباران كرد كه دستكم سه شهید و 29 زخمی برجای گذاشت. علاوه بر آن، پل «الغبیری» و بیمارستان ساحل، از دیگر مناطق بمباران شده پایتخت لبنان بود كه از تلفات این بمباران ها گزارشی نرسیده است. اما، بیشترین حمله دیروز صهیونیست ها متوجه ساختمان فرودگاه بیروت و باندهای این فرودگاه بود كه بارها بمباران، گلوله باران و موشكباران شد. به گفته شاهدان، گلوله ها و موشك ها از ناوچه های مستقر در دریای مدیترانه رژیم صهیونیستی شلیك می شدند. از دیگر پل های منهدم شده توسط هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در بیروت و حومه آن می توان به پل «الصغیر» در منطقه جنوب بیروت، پل «الزهرانی» درهمین منطقه و پل «المطار» در سواحل این شهر اشاره كرد. علاوه بر بیروت دیگر مناطق لبنان هم مرتب بمباران می شد، كه بندر و اسكله صیدا، بزرگراه بیروت- دمشق، نیروگاه برق «الكیلانی» و انبارهای سوخت شهرك «الجیه»، منطقه مرزی «المصنع»، دو پایگاه نظامی هوایی واقع در دره بقاع در شرق و شمال این كشور، شهرك های «جلتا»، «كفرشوبا»، «برعشیت»، الطیری»، آب مخزن منطقه «یارین»، اطراف منزل رئیس مجلس لبنان در منطقه «مصیلح»، روستای «كفرمان» و اردوگاه «رسیدیه» در جنوب بندر شمالی «طرابلس» و منطقه «قدموس» از جمله آنهاست. واحد مركزی خبر هم به نقل از شبكه خبری «العالم» گزارش داد، هواپیماهای ارتش صهیونیستی عصر دیروز هزار بمب خوشه ای بر سر مردم مناطق «كفرشوبا» و «حلتا» در لبنان ریخته اند، این شبكه افزود: براثر بمباران های این رژیم، تعداد زیادی از اتباع غربی و اعراب غیرلبنانی زخمی شده اند.

در جنگ نابرابری كه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع لبنان راه انداخته و خبرگزاری فرانسه آن را «انهدام گسترده» نام نهاد، تا عصر دیروز بیش از 70 لبنانی و غیرلبنانی، از جمله دو كویتی، كشته و بیش از 100 تن نیز مجروح شدند.


وتوی قطعنامه توسط آمریكا

آمریكا قطعنامه شورای امنیت علیه حملات اسرائیل به لبنان را وتو كرد، درحالی كه 10 عضو این شورا به آن رای مثبت دادند. برای تصویب یك قطعنامه در شورای امنیت، 9 رای كافی است، مشروط به اینكه هیچ یك از پنج عضو دائمی شورا آن را وتو نكنند.

فرانسه همچون چین و روسیه به این قطعنامه رای مثبت داد و انگلیس تنها عضو دائمی شورای امنیت بود كه به همراه دانمارك، پرو و اسلواكی به آن رای ممتنع داد.«جان بولتون»، سفیر آمریكا در سازمان ملل روز پنجشنبه پس از وتوی یك قطعنامه كه در آن از اسرائیل خواسته شده بود به اشغالگری و كشتار در لبنان و نوارغزه پایان دهد، به خبرنگاران مدعی شد كه ایران در درگیری های بین اسرائیل با فلسطین و لبنان دست دارد! «جرج بوش» رئیس جمهوری آمریكا، هم حملات ددمنشانه صهیونیست ها به لبنان را دفاع از خود ذكر كرد. به اعتقاد كارشناسان، حمله همه جانبه و جنون آمیز اشغالگران صهیونیست به لبنان، با چراغ سبز آمریكا صورت گرفته است.


واكنش حزب الله

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان هم در واكنش به هجوم صهیونیست ها، حملات تلافی جویانه تازه ای را علیه مراكز این رژیم انجام داد و انبوهی از موشك و گلوله در مناطق شمالی فلسطین اشغالی فروریخت.

مبارزان این جنبش توانستند با مقاومت جانانه خود، ارتش اسرائیل را در منطقه «عیتا الشعب» در جنوب لبنان عقب برانند و در حملات موشكی و گلوله باران خود، شهرها و شهرك های صهیونیست نشین «حاتسور»، «حیفا»، «عكا»، «صفه»، «نهاریا»، «كریات شمونه»، «كرماییل» و پایگاه های هوایی «جبل میرون» و «جرمق» و پایگاه های نظامی «الزعوره» و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دهند. به اعتراف منابع صهیونیستی، تا ظهر دیروز، 800 موشك كاتیوشا توسط مبارزان جنبش حزب الله به فلسطین اشغالی شلیك شد.

این درحالی است كه حجم آتش این جنبش در عصر دیروز شدیدتر بود. منابع خبری دیروز را سخت ترین روز رژیم اسرائیل ذكر كردند. به گفته آنها، «كریات شمونه» به شهر اشباح تبدیل شد، در شهرك «نهاریا» آتش سوزی گسترده روی داد و ستون دودهای غلیظ مخازن سوخت این شهرك، از جنوب لبنان هم قابل مشاهده بود. به گفته صهیونیست ها، پرتاب موشك های پیشرفته حزب الله باعث شد كه بیش از نیم میلیون اسرائیلی شب جمعه را در پناهگاه ها به سر برند و بسیاری نیز به سمت جنوب و منطقه بی آب و علف، ولی آرامتر «نقب» آواره شوند.

رسانه های صهیونیستی، تعداد تلفات صهیونیست ها طی این حملات را زیر 10 تن و آمار مجروحان را هم دویست تن اعلام كردند، در صورتی كه ناظران، تعداد واقعی تلفات و مجروحان اسرائیلی را بیش از اینها می دانند.

طبق آخرین گزارش های صهیونیست ها، شهر بزرگ «حیفا» واقع در مناطق شمالی فلسطین اشغالی 1948، با چند فروند موشك حزب الله هدف قرار گرفت. به تلفات احتمالی این حمله اشاره ای نشده است.

علاوه بر آن، عصر دیروز مبارزان حزب الله 35 موشك كاتیوشا به سمت شهرك های صهیونیست نشین «صفه» و «زرعیت» شلیك كردند و منابع صهیونیستی نیز به جراحت تنها هشت صهیونیست طی این دو حمله اعتراف كردند.

منبع:کیهان


لینک مطالب مرتبط:

این درد را درمان کجاست؟!

مهم ترین وقایع ادبیات در سال 2002 ( قسمت اول)

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...