تبیان، دستیار زندگی
پس از افشا شدن محتوای انشای دختر دانش آموز مصری و این که او دولت آمریکا را به پشتیبانی از دیکتاتورهای فاسد متهم کرده است، مقامات مصری او را مورد سوال قرار دادند. از جمله از او سوال کردند که عضو کدام سازمان مخفی است. به همین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رد یا قبول، مسئله این است


پس از افشا شدن محتوای انشای دختر دانش آموز مصری و این که او دولت آمریکا را به پشتیبانی از دیکتاتورهای فاسد متهم کرده است، مقامات مصری او را مورد سوال قرار دادند. از جمله از او سوال کردند که عضو کدام سازمان مخفی است.

به همین دلیل آلا فرج مجاهد در درس انشا رد شد و به گزارش برخی خبرگزاری ها از مدرسه اخراج شد!

رسانه های عرب به طور گسترده به ماجرای آلا مجاهد پرداخته اند و حتی پارلمان مصر این موضوع را به بحث و مناظره گذاشته است.

اما اکنون روزنامه دولتی الاهرام چهره ای دیگر از این ماجرا را ترسیم کرده است. این روزنامه با چاپ گزارشی به خوانندگان خود اطمینان داده که برخلاف آنچه که به نظر می رسد، مصر یک کشور دموکراتیک است.

الاهرام در گزارشی آورده است که رییس جمهور مصر شخصا با این دانش آموز نوجوان گفتگوی تلفنی داشته و به او اطمینان داده است که می تواند آزادانه نظرش را در مورد هر چیزی ابراز کند.

خبر میانجیگری آقای مبارک در نتیجه امتحانات مدرسه این دختر دانش آموز در حالی اعلام شده است که چند روز پیش یک سردبیر سرشناس و یکی از گزارشگران روزنامه او به اتهام توهین به رییس جمهور مصر به یک سال زندان محکوم شدند.

اما این روزنامه نگفته که محتوای انشای این دانش آموز چه بوده است بلکه فقط از او نقل کرده که از آقای مبارک تشکر و دعوت کرده است که از شهر زادگاهش دیدن کند.

گزارش الاهرام با "زنده باد مبارک" تمام می شود اما مشخص نکرده که چه کسی آن را گفته است!

خبر میانجیگری آقای مبارک در نتیجه امتحانات مدرسه این دختر دانش آموز در حالی اعلام شده است که چند روز پیش یک سردبیر سرشناس و یکی از گزارشگران روزنامه او به خاطر توهین به رییس جمهور مصر به یک سال زندان محکوم شدند.

این روزنامه گزارش کرده بود که مردی مصری رییس جمهور مصر و خانواده اش را متهم کرده است که کمک های خارجی را هدر می دهند و سعی دارند این جمهوری را به حکومت سلطنتی تبدیل کنند.

لینک مطالب مرتبط:

توهماتی برای تبعیض حقوقی

به جای گریه و زاری، نقش خود را تقویت كنیم

تنبیه ملوکانه کنگره؛ این بار دامنگیر روسیه!