تبیان، دستیار زندگی
نگاه مجموعه آموزش و پرورش و تیم مولف پیک‌های نوروزی، نگاه خلاقانه و در راستای آموزش مطالب کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیک نوروزی کافیست

دادن هرگونه تکلیف به دانش‌آموزان ممنوع!

به گفته رییس گروه تکنولوژی‌ و گروه‌های درسی آموزش و پرورش استان اصفهان، ارایه هرگونه تکیف نوشتاری به دانش‌آموزان در ایام نوروز ممنوع است.

پیک نوروزی کافیست

علی حمیدی  بر عدم تکیف محوری پیک‌های نوروزی تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه مجموعه آموزش و پرورش و تیم مولف پیک‌های نوروزی، نگاه خلاقانه و در راستای آموزش مطالب کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است.

وی با بیان این ‌که در گذشته ترس انجام تکلیف‌های فراوان در ایام نوروز، موجب از بین رفتن ذوق و شوق دانش‌آموزان از ایام عید می‌گردید، خاطرنشان کرد: این درحالیست که در سال‌های اخیر با ارایه پیک‌های نوروزی به دانش‌آموزان، از تب و تاب تکالیف بیش از حد در نوروز افتاده است.

به گفته رییس گروه تکنولوژی‌ و گروه‌های درسی آموزش و پرورش استان اصفهان، ارایه هرگونه تکیف نوشتاری به دانش‌آموزان در ایام نوروز ممنوع است. 

حمیدی با بیان این‌که از نظر آموزش و پرورش ارایه تکلیف غیر از پیک نوروزی مردود است، یادآور شد: این موضوع همه مدارس استان را در برمی‌گیرد و غیرانتفاعی و دولتی ندارد.

وی اعلام کرد: متاسفانه برخی مدارس، که بیشتر شامل حال غیرانتفاعی‌ها می شوند، خارج از دستور کاری، اقدام به ارایه تکالیف فراوان به دانش‌آموزان تحت قالب کتاب‌های کمک درسی در ایام نوروز می‌کنند.

حمیدی افزود: سال گذشته با تعدادی از مدارسی که اقدام به این کار کرده بودند، برخورد قانونی شد.

رییس گروه تکنولوژی‌ و گروه‌های درسی آموزش و پرورش استان اصفهان در خاتمه تاکید کرد: والدین در صورتی که تکلیفی خارج از توان دانش ‌آموز و غیر مطابق با چهارچوب‌های آموزشی به فرزندان‌شان ارایه شد، می‌توانند با شماره تلفن 2214029 تماس حاصل نموده و یا به نواحی آموزش و پرورش مربوطه خود مراجعه کنند.

حمیدی گفت: معلمان تنها می‌توانند به دانش‌آموز فرصت انجام تحقیق آن‌هم به صورت دلخواه خود در ایام نوروز را بدهند.


خبرگزاری ایمنا

مرکز یادگیری سایت تبیان