تبیان، دستیار زندگی
برای تهیه فرنی زعفرانی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ را به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم و در ظرف پذیرایی می‌کشیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با روش تهیه فرنی


برای تهیه فرنی زعفرانی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ را به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم و در ظرف پذیرایی می‌کشیم


برای دیدن فایل کامل این مطلب با مراحل و تصاویر بیشتر،  اینجا کلیک کنید

مواد لازم برای تهیه فرنی

آرد برنج                           40 گرم

گلاب                               80 گرم

شکر                               100 گرم

شیر                                نیم کیلو گرم

در صورت دلخواه طعم دهنده مثل: زعفران، پودر نسکافه یا کاکائو

با این مقدار مواد لازم به اندازه دو الی دو و نیم کاسه بستنی خوری از ”‌فرنی“ خواهیم داشت.

در صورت دلخواه استفاده از طعم دهنده‌ها مثل: یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، یک قاشق غذاخوری نسکافه برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، دو قاشق غذاخوری آرد برنج (معادل چهل گرم)

فرنیفرنی

نیم کیلو گرم شیر (معادل دو لیوان سرپر)، یک سوم لیوان گلاب (معادل هشتاد گرم)

فرنیفرنی

صد گرم شکر (معادل شش قاشق غذاخوری یا یک لیوان سرخالی)

فرنی

طرز تهیه فرنی

دو قاشق غذاخوری آرد برنج (40 گرم) را با شش قاشق غذاخوری شکر (100 گرم) مخلوط کرده، دو لیوان شیر سرد (نیم کیلوگرم) را به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم. سپس آن را روی شعله متوسط گذاشته، مرتب هم می‌زنیم تا قوام آید.

فرنی

یک سوم لیوان گلاب (80 گرم) را اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه یکدست شده، فرنی سفید آماده شود. آن را در ظرف پذیرایی کشیده، سرد یا گرم مصرف می‌کنیم.

فرنی

برای تهیه فرنی زعفرانی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ را به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم و در ظرف پذیرایی می‌کشیم.

فرنی

برای تهیه فرنی نسکافه ای، یک قاشق غذاخوری نسکافه را در یک قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده، به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم تا فرنی نسکافه ای آماده پذیرایی شود.

فرنی

برای تهیه فرنی کاکائویی، یک قاشق مرباخوری کاکائو را در یک قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده، به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم تا فرنی کاکائویی آماده پذیرایی شود.

فرنی

فرنی با طعم‌های مختلف آماده پذیرایی می‌باشد.

فرنی

نوش جان

فرنی
بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.