تبیان، دستیار زندگی
47f54" size="3">! همانطور كه می دانید اكثر مطبوعات كشور ستون خاصی دارند كه خط مشی و نظرات خود را به طور طنز پیرامون مسائل خاص بیان می كنند؛ آنچه در پی می خوانید؛ تراوشات تخیّلی ذهنی طنز نویس سایت بازتاب است كه با توجه به آشنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انسور شده هفت مطبوعه وزین كشور، در باب شكست تیم ملی


همانطور كه می دانید اكثر مطبوعات كشور ستون خاصی دارند كه خط مشی و نظرات خود را به طور طنز پیرامون مسائل خاص بیان می كنند؛ آنچه در پی می خوانید؛ تراوشات تخیّلی ذهنی طنز نویس سایت بازتاب است كه با توجه به آشنایی با فضا و زبان مطبوعاتی بعضی روزنامه های پر مخاطب كشور بیان شده است:

ستون «گفت‌وشنود» كیهان

 سرمقاله‌ «شرق» به قلم دبیر گروه اندیشه 

جمهوری اسلامی، جهت اطلاع

 همشهری، ضمیمه آگهی‌ها 

اعتماد ملی، خبر صفحه اول

 سیاست روز ـ گزارش اختصاصی صفحه اول 

رسالت ـ تیتر یك

* * *

ستون «گفت‌وشنود» كیهان

گفت: دیدی تیم ملی ایران به تیم مكزیك باخت؟

گفتم: مگر می‌توانستم نبینم؟ به كوری چشم رایس و بوش و بلر، دو تا چشم دارم كه سالمِ سالمند.

گفت: به نظر تو چرا برانكو به موقع تعویض نكرد؟

گفتم: این مرد اجنبی، چی سرش می‌شود كه كوچ سرش بشود؟

گفت: اما باید كوچش بدهیم برود همانجایی كه بود.

گفتم: والله چه عرض كنم... می‌گویند، یك روز رایس ـ كه قیافه‌اش كفاره دارد ـ می‌رود دم در خانه صدراعظم آلمان و می‌گوید: پول می‌خوام. می‌گوید: ندارم. رایس می‌گوید: پس یه كم غذا بدین. مركل می‌گوید: غذا هم نپخته‌ایم. رایس می‌گوید: پس یه كم لاك بده، ناخونام رو لاك بزنم. مركل می‌گوید: من پیرزن، لاكم كجا بود ایكبری؟ رایس درمی‌آید كه: ای بابا تو كه از من گداتری... بیا با هم بریم گدایی!

سرمقاله‌ «شرق» به قلم دبیر گروه اندیشه

دیروز تمدنی به قدمت تاریخ به تمامی در برابر كشوری از آمریكای مركزی قد علم كرد. آیا این سخن درستی است؟ البته كه نه. این نه تنها با آموزه‌های لیبرال دمكراسی و آرای «جان رالز» در تضاد است كه حتی با عقاید شیخ‌پشم‌الدین كشكولی ـ‌ كه آل‌احمد در معرفی وی تلاش داشت ـ نیز در تعاند است. نیچه نیز در «حكمت شادانِ» خود به این امر اشاره دارد، آنجا كه می‌‌گوید: «ایش ناوان، هوف كلاوش زیخر فونتن گلایر اوشت اوخ... »، اما اینها هیچ‌كدام ملاك نیستند. فرزندان این بوم و بر، چنان بازی جوانمردانه‌ای از خود نشان دادند كه حریف، نتیجه را از آنِ خود كرد و این است فلسفه تاریخی بازی جوانمردانه و اتفاقا از همین روست كه «مارتین فردید» در كتاب «زندگی سراسر بازی جوانمردانه است»، یادآور می‌شود: «الهی قربونت برم، نتیجه هم مهم است»، ولی آیا واقعا، نتیجه هدف را توجیه می‌كند؟ به نظر نمی‌رسد كه دفاع و دروازه‌بان ما به این امر معتقد بوده باشند... .

جمهوری اسلامی، جهت اطلاع

شنیده‌ها حاكی از آن است كه عوامل باخت تیم ملی ایران با عوامل تشنج‌آفرینی در جلسه سخنرانی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ دامت مقاماته ـ در ارتباط بوده‌اند. یكی از سردمداران اخلال در سخنرانی معظم‌له در یكی از شب‌نشینی‌های مشكوكش كه در منزل فرد مجهول‌الهویه‌ای كه احتمالا برادر وی است، در ساعت 22:48 دقیقه دیشب گفته است: «قتل كه نكردن، حالا باختن دیگه». وی كه احتمالا یا از سوی صهیونیست‌ها حمایت می‌شود و یا اصلا خود آریل شارون است، مدتی پیش از این، دمِ درِ ورودی یكی از مؤسسات پژوهشی قم، به یكی از كسانی كه به اصطلاح دوستِ وی بوده است، اظهار داشته كه ممكن است، تیم ایران از گروه خود صعود نكند!

در همین راستا، جمعی از فضلایی كه معتقدند، ایران حتما به مرحله به اصطلاح فینال جام جهانی صعود می‌كند، از مسئولان این پژوهشگاه خواسته بودند كه از ورود به مؤسسه یادشده جلوگیری كنند كه متأسفانه به این خواسته آنان توجهی نشده بود. دلسوزان معتقدند كه اگر در همان زمان، جلوی فتنه گرفته می‌شد، امروزه شاهد تعرض به حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ دامت مقاماته ـ نبودیم.

همشهری، ضمیمه آگهی‌ها

گمشده

بدین‌وسیله از كسانی كه هرگونه اطلاعی از پسردایی گمشده ما به نام «علی» دارند، تقاضا داریم كه با ما تماس گرفته و ضمن رها كردن خانواده‌ای از نگرانی، مژدگانی دریافت دارند. علی حدود چهل ساله و قدبلند بوده و چندیست كه به بیماری «كندی حركات» دچار شده است. وی حالتی بهت‌زده داشته به طوری كه صد متر را در كمتر از ده دقیقه نمی‌تواند طی كند. لطفا در صورت هرگونه اطلاعی از نامبرده با ما تماس گرفته و مرسدس بنزِ وی را به عنوان مژدگانی دریافت دارید.

تلفن ... 0451

اعتماد ملی، خبر صفحه اول

مهدی كروبی، دبیركل حزب اعتماد ملی، طی یك نشست مطبوعاتی اعلام كرد: متحجران و انحصارطلبان، عامل اصلی باخت ما به تیم پاراگوئه بودند. كروبی گفت: متأسفانه من نتوانستم در طرابلس همراه تیم ملی باشم، ولی مشاوران و كارشناسان حزب اعتماد ملی از منافع موثقی كسب اطلاع كرده‌اند كه اعضای تیم ملی چندین بار از مسئولان خواسته بوده‌اند كه مقدمات عضویت‌ آنان در حزب اعتماد ملی را فراهم كنند، اما مسئولان، این كار را نمی‌كنند و روحیه بچه‌ها به همین خاطر تضعیف شده بوده است.

مهدی كروبی در جایی دیگر، خاطرنشان ساخت كه به همین خاطر، نامه‌ای دویست صفحه‌ای را خطاب به احمد جنتی در دست تهیه دارد. وی گفت: این نامه سرگشاده خواهد بود و اینقدر سرگشاده است كه خیلی‌ها، پیش از نوشتن، می‌دانند كه بنده به عنوان شیخ مهدی كروبی از شیخ احمد جنتی به خاطر این نتایج انتقاد خواهم كرد و شورای نگهبان را زیر سؤال خواهم برد. وی گفت: آقایان اگر واقعا راست می‌گویند، چرا فرشاد قایقران را از تیم كنار گذاشته‌اند؟

سیاست روز ـ گزارش اختصاصی صفحه اول

در گفت‌وگوی «سیاست روز» با صاحبنظران عنوان شد:

بازشناسی نقش انگلیس در باخت تیم ملی ایران

یكی از ساكنان محله باغ سفارت انگلیس گفت: مطمئنا كشوری كه یك باغ را غصب كند، می‌تواند برای شكست تیم ملی ما هم دسیسه كند. مش‌قاسم سبزی‌فروش تأكید كرد: با برررسی تعلل آقای برانكو در تعویض‌های به‌موقع، می‌توان ردپای انگلیس را در این جریانات دید. این در حالی است كه برخی صاحبنظران، معتقدند كه اخیرا شب‌ها، رفت‌وآمدهای مشكوكی به این باغ می‌شده كه مراجعان دایما «وسكی چسكی» صحبت می‌كرده‌اند كه این گمانه‌ها تقویت می‌شود كه برانكو، شبها با سفیر انگلیس جلسه داشته و نقشه‌های باخت را از وی می‌گرفته است. مش‌قاسم، یكی از اهالی محله هم گفت: مطمئن هستم كه اگر باغ قلهك از غصب انگلیسی دربیاید، اسناد و مداركی كه ثابت خواهد كرد، تعویض نشدن میرزاپور و خط دفاعی از طرف انگلیس بوده، یافت خواهد شد. یكی از كسبه محل هم در حالی كه سبزی‌ها را دسته می‌كرد، گفت: این هم شد دفاع؟ باغ رو هم كه نمی‌دن!

رسالت ـ تیتر یك

مهندس مرتضی نبوی: تعویض علی دایی، به ضرر امنیت ملی است

مهندسی مرتضی نبوی، مدیرمسئول روزنامه «رسالت»، در گفت‌وگو با سه‌هفته‌نامه «الاستحفاظ الحجار»، چاپ یكی از واحه‌های شمال آفریقا تأكید كرد: افراد تجدیدنظرطلب كه در پوشش اصلاح‌طلبان فعالیت می‌كنند، انتظار دارند، مسئولیت‌ها و پست‌های كلیدی را به دست جوان‌های كم‌تجربه بسپاریم كه این خطر بزرگی برای انقلاب است.

وی ضمن اشاره به حضور تیم ملی ایران در بازی‌های جام جهانی و انتقادات ناروایی كه از جانب برخی ساده‌اندیشان مطرح می‌شود، تأكید كرد: برای مثال؛ عده‌ای انتظار دارند، همین آقای دایی را كه معدنی از تجربیات گرانبهاست، به خاطر «جوان‌گرایی» از تیم كنار بگذارند، در صورتی كه این ادعایی اشتباه است و باید قدر پیشكسوت‌ها را دانست و مسئولیت‌های مهم را به آنان واگذار كرد. وی افزود: مثلا خودِ من... .

منبع: بازتاب


لینك مطالب مرتبط:

هنوز هیچ چیز تمام نشده است

جام جهانی، مظهر جهانی شدن

گزارشی از ساكت‌ترین شب تهران

دبیر روزنامه مكزیكی Record: نفهمیدم برانكو در نیمه‌ی دوم با ایران چه كار كرد

درخواست فیفا از دودكش