تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که برای ارائه هدیه‌تان، با استفاده از روش‌های ابتكاری خودتان، بسته‌بندی زیبایی را برای هدیه آماده می‌كنید، هدیه نوروزی شما متفاوت‌تر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدیه‌های نوروزی متفاوت


هنگامی که برای ارائه هدیه‌تان، با استفاده از روش‌های ابتکاری، خودتان بسته‌بندی زیبایی را برای هدیه آماده می‌کنید، هدیه نوروزی شما متفاوت‌تر می‌شود.


کاغذهای کادویی با طرح دلخواه

هدیه‌

برای طرح‌دار کردن کاغذهای کادویی، چاپ با مهر و یا اجرای تکنیک استنسیل از طرح مورد نظر، رایج‌ترین روش‌ها است. شما می‌توانید علاوه بر آن‌ها، با استفاده از رنگ و یک غلتک کوچک، کاغذ ساده را طرح‌دار کنید.

یکی از روش‌ها، چهارخانه کردن کاغذ است؛ به این ترتیب که کاغذ سفیدی تهیه کرده و پس از آغشته کردن سطح غلتک به رنگ مورد نظر، ابتدا با حفظ فواصلی یکسان، حرکت غلتک و در نتیجه رنگ‌آمیزی را از بالا به پایین انجام داده و پس از خشک شدن راه‌های پهن عمودی، حال همین کار را در خلاف جهت، به صورت افقی هم انجام دهید. برای این منظور می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. به این ترتیب، کاغذ کادویی مورد نیاز با طرح چهارخانه‌های رنگین برای بسته‌بندی هدیه شما آماده می‌شود.

از جعبه‌های لوازم دیگر استفاده کنید

هدیه‌

هنگامی که برای بسته‌بندی هدیه‌تان جعبه را انتخاب می‌کنید، یا باید با استفاده از روش‌های ساخت، خودتان جعبه‌ای را بسازید، یا جعبه‌ای زیبا و متناسب با هدیه‌تان را از فروشگاه‌های مربوطه تهیه کنید و یا آن‌که، با به‌کارگیری اندکی سلیقه و نوآوری، با ایجاد پوششی بر روی جعبه‌هایی که پیش از این دارای کاربرد دیگری بوده‌اند، آن‌ها را به عنوان جعبه کادویی مورد استفاده قرار دهید.

به این ترتیب، هم نمایی متفاوت و زیبا خواهند یافت و هم کاربرد قبلی آن‌ها در زیر این ظاهر جذاب پوشیده می‌شود. در ضمن، این کار به لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است.

البته برای این منظور چند روش وجود دارد:

1- تمام سطوح جعبه را با پارچه بپوشانید. تکه پارچه‌های طرح‌دار و رنگی که مدت‌هاست بدون استفاده در گوشه‌ای از کمد مانده‌اند، برای این منظور بسیار مناسب هستند.

2- جعبه را با کاغذ کادویی با نقشی زیبا، جلد کنید. برای این کار می‌توانید از کاغذهایی که خودتان با اجرای تکنیک‌های مختلف، طرح‌دار کرده‌اید استفاده کنید.

3- سطوح جعبه را با رنگ پوشش دهید. این روش به مراتب از روش‌های دیگر راحت‌تر است. برای انجام این کار، از اسپری و یا رنگ و قلم مو می‌توانید استفاده کرده و نمای جعبه‌تان را تغییر دهید.

تزیین جعبه‌ها با تکنیک دکوپاژ

هدیه‌

برای تقدیم کردن یک هدیه به گونه‌ای متفاوت، تنها قرار دادن آن در یک جعبه آماده و یا دست‌ساز کافی نیست. بلکه جعبه‌ها به تزیینات دیگری هم نیازمندند. برای این منظور، روش‌های متعددی وجود دارد که تکنیک دکوپاژ یکی از مناسب‌ترین آن‌ها است.

به این ترتیب که شما می‌توانید با بریدن نقش‌ها و تصاویری زیبا از کاغذهای کادو و یا کپی‌ها و پرینت‌های رنگی و سیاه و سفید، و چسباندن بر روی جعبه، آن را تزیین کنید و یا آنکه، طرح یا طرح‌هایی را بر روی کاغذی رنگی ترسیم کرده و پس از برش دور آن‌ها به وسیله قیچی یا کاتر، طرح‌ها را بر روی جعبه با فرم و ترکیب بندی دلخواه بچسبانید. برای چسباندن تزیینات یادشده، از ترکیب چسب چوب و کمی آب استفاده کنید، فقط به خاطر داشته باشید که ابتدا محل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس طرح را بچسبانید. زیرا هرگونه تغییر مکان آنریال ممکن است به پارگی طرح کاغذی بی‌انجامد. در ضمن، از آنجا که این طرح‌ها کاغذی بوده و ممکن است به هنگام حمل و نقل و همچنین در مجاورت با آب صدمه ببیند، ایجاد پوششی برای آن‌ها ضروری است. برای این منظور، در پایان کار و پس از خشک شدن کامل چسب‌ها، ترکیب روغن جلا و کمی تینر را به وسیله قلم مو بر روی سطوح دکوپاژ شده استفاده کنید. این کار را با حفظ فاصله زمانی کافی برای خشک شدن، چند بار انجام دهید.

یک پیشنهاد: شما می‌توانید طرح مورد نظر برای دکوپاژ را مرتبط با محتویات داخل آن جعبه و در واقع مشخصات هدیه انتخاب کنید. مثلاً اگر شیرینی خانگی پخته‌اید و قصد دارید مقداری از آن‌ها را داخل جعبه‌ای چیده و به دوست تان هدیه کنید، طرحی مرتبط با آن را با استفاده از کاغذهای رنگی درست کرده و سپس بر روی جعبه بچسبانید.

کارت تبریک دست ساز

هدیه‌

این روزها اگر به هر باغچه‌ای که در معرض تحولات کاشت گل‌ها و گیاهان بهاری قرار گرفته است سری بزنید، به طور قطع با گل‌های بنفشه رنگارنگی مواجه می‌شوید. این گل بهاری، نه تنها به جهت تنوع رنگ در میان گل‌های رنگ باغچه از زیبایی خاصی برخوردار است بلکه به جهت ساده بودن فرم آن، در تکنیک خشک کردن نیز دارای اهمیت بسیاری است. شما به راحتی می‌توانید چند عدد از آن را مابین ورق‌های کاغذی کتاب قطوری قرار داده و با روش پرس کردن، آن‌ها را خشک کنید. این کار طی 2 الی 3 روز عملی است.

جالب اینجاست که در مراحل خشک کردن، رنگ و فرم گل به همان صورت اولیه آن حفظ خواهد شد. حال شما می‌توانید از این گل‌های بنفشه خشک شده برای تزیین کارت‌های تبریک سال نو استفاده کنید. کافی است پس از آماده سازی کارت، گل‌ها را با استفاده از چسب مایع و یا چسب حرارتی با ترکیب‌بندی و فرمی دلخواه، بر روی کارت تبریک چسبانده و پس از نوشتن پیام تبریک در داخل کارت، آن را به فرد مورد نظر تقدیم کنید. البته برای تزیین این کارت، ترکیب گل‌های بنفشه با دیگر گیاهان بهاری خشک شده نیز به جذابیت موجود خواهد افزود.

تزیین مکملی برای هدیه‌ها

هدیه‌

پس از آنکه هدیه خود را در کاغذ کادویی بسته‌بندی کرده و یا در جعبه‌های تزیینی با ویژگی‌های یادشده قرار دادید، برای ایجاد نمایی هرچه زیباتر و در واقع تکمیل این نوع نحوه ارائه، به طور معمول، روبانی به دور جعبه می‌پیچند. این روبان‌ها یا از جنس ساتنی بوده و پس از پیچیدن دور جعبه، قسمت مرکزی بسته را با گره پاپیونی زیبا زینت می‌بخشند و یا از روبان‌های پلاستیکی که بیشتر در گل‌فروشی‌ها رایج است استفاده می‌کند، ولی به جز این‌ها روش‌های متفاوت‌تری نیز وجود دارند:

1- شما می‌توانید چندین روبان نازک پلاستیکی را به هم بافته و یا انتهای آن‌ها را با نوک قیچی، فردار کرده و به صورت تزیینی با چسب نواری بر روی هدیه قرار دهید.

2- به جای استفاده از یک روبان نسبتاً پهن، چند روبان باریک رنگارنگ را با همان روش به دور جعبه پیچیده و در نهایت پاپیون بزنید.

3- برای نوارپیچی دور بسته بندی‌ها از لوازم غیر متداول استفاده کنید، به عنوان مثال طناب‌های پلاستیکی، نخ‌های کنفی، طناب‌های کنفی و کاغذهای کشی برای این منظور مناسب هستند.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: f_atyabi

مطالب مرتبط:

آموزش ساخت جعبه‌های نمدی

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن