تبیان، دستیار زندگی
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرح قانونی را تصویب نموده است که کمک آمریکا به روسیه را به خاطر همکاری با ایران در زمینه هسته‌ای محدود می‌کند. به گزارش مهر به نقل از «ریانووستی»، دبیرخانه کنگره آمریکا همچنین اعلام کرد که قانون ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنبیه ملوکانه کنگره؛ این بار دامنگیر روسیه!


مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرح قانونی را تصویب نموده است که کمک آمریکا به روسیه را به خاطر همکاری با ایران در زمینه هسته‌ای محدود می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از «ریانووستی»، دبیرخانه کنگره آمریکا همچنین اعلام کرد که قانون محدودسازی کمک به روسیه در طرح بودجه ویژه عملیات خارجی دولت آمریکا در سال 2007 نوشته شده است و 373 نفر به آن رأی موافق و 34 نفر رأی مخالف دادند.

نمایندگان کنگره همچنین تاکید می کنند که روسیه در غنی سازی اورانیوم به ایران کمک کرده است.

در طرح این قانون آمده است: باید 60 درصد از بودجه تخصیص یافته برای کمک به دولت روسیه، تا زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا مواردی از جمله توقف کمک‌های فنی، آموزشی و همچنین توقف ارائه فناوری‌ها و تجهیزات روسیه به ایران برای ساخت راکتور هسته‌ای و یا تاسیسات مرتبط با تحقیقات هسته‌ای و یا پتانسیل موشک‌های بالستیک را گزارش نکرده است، حذف شود.

همچنین در این سند گفته شده است که حداقل سهم همکاری‌های روسیه با ایران، نمایش اخیر توانایی ایران در انجام غنی‌سازی اورانیوم بود.


لینک مطالب مرتبط:

کوئی زومی دامن بوش را رها نمی کند!

رویترز: "بوش تا كی می‌تواند اتحاد هم‌پیمانان خود را برای مقابله با ایران حفظ كند؟"