تبیان، دستیار زندگی
آیت الله " احمد جنتی " امام جمعه موقت تهران گفت: ایجاد تفرقه و دشمنی در داخل كشور در دستور كار دشمن است. به گزارش ایرنا،امام جمعه موقت تهران، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه این هفته، ضمن توضیح درباره اظهارات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه رئیس جمهور و توضیحات آیةاللّه جنّتی…

آیت الله " احمد جنتی " امام جمعه موقت تهران گفت: ایجاد تفرقه و دشمنی در داخل كشور در دستور كار دشمن است.

به گزارش ایرنا،امام جمعه موقت تهران، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه این هفته، ضمن توضیح درباره اظهارات گذشته‌اش در نماز جمعه تهران، به منتقدان در این زمینه پاسخ داد.

وی با بیان این نكته كه "توضیح واضحات امر مشكلی است" اظهار داشت:

بعضی دوستان خوب و با وفا ، برخی تعبیرات من در خصوص نامه رییس جمهوری در خطبه‌های نماز جمعه چند هفته پیش را مناسب ندانستند.

جنتی آنگاه به توضیح معنای لغتی "الهام" پرداخت و گفت: الهام از نظر لغت یعنی به دل انداختن است.

وی با بیان اینكه بحث او در این زمینه شخصی نبوده است خاطرنشان كرد كه منظور، توفیقات الهی نظام و انقلاب بوده است.

جنتی در پاسخ به منتقدان همچنین گفت اگر نامه رییس جمهوری با نامه امام خمینی (ره) مقایسه شد به این معنا نیست كه فردی كه این نامه را نوشته در مقام امام است.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت كه به این علت بر گنجاندن نامه رییس جمهوری در كتابهای درسی تاكید كرده است تا در تاریخ بماند و دانش آموزان رفتار ذلت‌بار رژیم شاه در مقابل آمریكا را با رفتار عزت مندانه مسوولان انقلاب اسلامی مقایسه كنند.

جنتی همچنین به پیشنهادات اروپا اشاره و خاطرنشان كرد: مردم، مسوولان و رهبری ما و همه كسانی‌كه در اداره امور نقش دارند ، هیچ كدام راضی نیستند كه یك قدم از مواضع به حق خودمان عقب نشینی كنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان این مطلب كه "كسی از مذاكره مضایقه ندارد" گفت كه اگر ابهامی باشد از طریق مذاكره حل می‌شود. جنتی تصریح كرد كه حق ایران در دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ، قابل اغماض نیست.