تبیان، دستیار زندگی
گفتگوی آمریکا و ژاپن درباره تحریم ایران وزیر دارایی کابینه کوئی زومی دیروز در سنت پترزبورگ روسیه، اعلام کرد که وی در دیدار با وزیرخزانه داری آمریکا درباره تحریمهای احتمالی علیه ایران گفتگو کرد . به گزارش مهر به نقل ازخبرگزار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوئی زومی دامن بوش را رها نمی کند!

گفتگوی آمریکا و ژاپن درباره تحریم ایران


وزیر دارایی کابینه کوئی زومی دیروز در سنت پترزبورگ روسیه، اعلام کرد که وی در دیدار با وزیرخزانه داری آمریکا درباره تحریمهای احتمالی علیه ایران گفتگو کرد .

به گزارش مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، ساداکازوتانیگاکی دیروز پس ازگفتگو با جان اسنو وزیرخزانه دارایی آمریکا طی نشست وزرای دارایی گروه هشت در سنت پترزبورگ (روسیه) در جمع خبرنگاران اظهارداشت که " در رابطه با ایران ما درباره اتخاذ برخی اقدامات مالی علیه ایران گفتگو کردیم".

وی افزود که"آمریکا باید مذاکرات بیشتری درباره اقداماتی که می تواند علیه ایران اعمال کند،با اروپا انجام دهد،این مسئله نیازمند بحث و چانه زنی است ".

ژاپن پیشتر درباره اعمال تحریم علیه ایران به سبب برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور،جانب احتیاط را در پیش می گرفت .وزارت خارجه ژاپن اخیرا اندیشه اعمال تحریم های اقتصادی بر ضد ایران را بعید دانست و در مقابل از پیشنهاد اخیر آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم با ایران به صورت مشروط حمایت کرد.

لازم به ذکر است که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه چندی پیش سفری به ژاپن(محل سابق خدمتش به عنوان سفیر) داشت و گفتگوهایی که به زبان ژاپنی با مقامات ژاپنی داشت؛ را علیرغم نظر آنها، مثبت و سازنده خوانده بود.