تبیان، دستیار زندگی
ابو مصعب زرقاوی سرانجام پس از ماه ها کشتار و قتل عام شیعیان و حتی غیر شیعیان عراقی، خود به هلاکت رسید. به گزارش شبکه خبر سیما، زرقاوی صبح پنج شنبه و در پی حمله هوایی نظامیان آمریکایی به مخفیگاه وی در شمال بعقوبه کشته شد. این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیخ القاتلین به قتل رسید!


ابو مصعب زرقاوی سرانجام پس از ماه ها کشتار و قتل عام شیعیان و حتی غیر شیعیان عراقی، خود به هلاکت رسید.

به گزارش شبکه خبر سیما، زرقاوی صبح پنج شنبه و در پی حمله هوایی نظامیان آمریکایی به مخفیگاه وی در شمال بعقوبه کشته شد. این گزارش می افزاید؛ مردم عراق پس از اعلام این خبر از سوی نخست وزیر، نوری المالکی، به شادی و پایکوبی پرداختند.

زرقاوی كه دستش به خون هزاران نفر از شیعیان ایران و عراق و نیز اهل سنت مظلوم عراق آلوده است، یك هفته پس از آن به قتل رسید كه در نامه جدیدی به آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید مردم عراق و شیعیان این كشور هتاكی كرده بود.

قتل حدود سیصد نفر از زایران امام حسین(ع) در روز عاشورای سه سال قبل در كربلا، در صدر جنایات سازماندهی شده توسط زرقاوی به چشم می‌خورد كه در آن، نزدیك به یكصد ایرانی مظلوم نیز به خاك و خون كشیده شدند.

این تروریست مشهور همچنین به عنوان متهم ردیف اول جنایت 13 رجب در نماز جمعه نجف شناخته می‌شود كه علاوه بر قتل 85 نمازگزار، به شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر حكیم منجر شد. صدها فقره آدمكشی با خودروهای بمبگذاری شده و علمیات‌های انتحاری را نیز باید به پرونده كثیف زرقاوی اضافه كرد و برآورد می‌شود تعداد انسان‌هایی كه از زن و مرد و كودك و پیر توسط او به قتل رسیده‌اند از چهار هزار نفر می‌گذرد.

ابومصعب زرقاوی همچنین به عنوان مرد اول راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای میان شیعیان و اهل سنت عراق شناخته می‌شود، هرچند با خویشتنداری شیعیان و مراجع دینی، او به اهداف خود نرسید.

به گزارش بازتاب، زرقاوی زمانی هدف قرار گرفت كه با تلفن همراه خود كه رد آن توسط دستگاه‌های اطلاعاتی گرفته شده بود سخن می‌گفت.

گفته می‌شود نام اصلی زرقاوی، احمد فاضل النزال‌ الخلایه است و در سال 1966 در شهرك زرقا، در شمال‌غرب امان، پایتخت اردن به دنیا آمد و بعدها كنیه ابومصعب و نام شهر زرقا را برخود نهاد و به ابومصعب الزرقاوی مشهور شد. ظاهرا" دوره نوجوانی و جوانی الزرقاوی با ارتكاب جرایم عادی سپری شد.

زرقاوی در اكتبر سال 2002 به خاطر ترور «لورنس فولی» سفیر آمریكا در اردن مشهور شد و چند ماه بعد به دلیل این‌كه مغز متفكر چندین بمب‌گذاری از كازابلانكای مراكش تا استانبول تركیه بود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. او سپس به عراق آمد و از بن‌لادن، لقب «امیر القاعده در عراق» را دریافت كرد.

یكی دیگر از عملیات‌های وحشت‌آفرین زرقاوی كه در دنیا واكنش زیادی به همراه داشت، گروگانگیری خارجیان در عراق و كشتن آنان بوده است.

امروز هم‌زمان با اعلام خبر مرگ زرقاوی، فیلم‌هایی از خانه‌های تیمی در عراق نیز توسط «بی.بی.سی» پخش شد.آمریكایی‌ها كه در سه سال گذشته از به چنگ آوردن این تروریست حرفه‌ای ناتوان بوده‌اند، امروز در یك مانور تبلیغاتی به تشریح شیوه قتل او پرداختند.

برخی اخبار حکایت از زنده بودن وی در زمان رسیدن پلیس عراق به محل بمباران شده دارد؛ که پس از دقایقی در اثر جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

با این اوصاف باید منتظر وقایع آینده عراق و احیاناً شکل تحولات استراتژیکی یا تاکتیکی القاعده در این کشور، پس از مرگ مرد شماره یک، بود. آیا کشتار و انفجارهای پیاپی در عراق، پایان می یابد؟؟